9.3.10

Ljusterapi

Åkte hem tidigare idag från jobbet. Dem ringde  från skolan och sa att Wilma hade ramlat och tog emot smällen på isen med pannan...ajajaj vad ont det måste ha gjort...Så även fast hon hade hjälmen på sig så åkte den bakåt och skyddade inte ordentligt....Nu ligger hon och sover här i soffan under mammas uppsikt, och bulan är blå och riktigt stoooor. Stackars liten, man tycker så synd om dem när dem gör illa sig...

Igår när solen sken så underbart så tog jag och Niike, som inte har skolplikt, en helledig dag. Inga måsten utan vi var hemma och gjorde bara det som vi kände fört =) Dock fick jag åka till jobbet sen senare på em och köra vattengympa eftersom vi har sjuk personal, men lite extraträning är ju bara kul.

Den gamla trädgårdsstolen som har varit ute hela vintern torkade snabbt upp igår, och här satt jag många timmar och vi njöt av värmen. Att äta lunch ute var riktigt härligt =)....
Men jag undrar ja...vart ska all denna mängd vatten ta vägen nu när snön har börjat smälta?  Här snackar vi lervällning i hela byn.....



Det som göms i snö....Få se om jag nu har lyckats få en fin, grå yta som jag vill ha, på dem här utemöblerna som jag lämnade här ute i somras. =) Mannen tyckte jag var bra knäpp som "förstör möblerna" hihihi....men dem var ganska så slitna innan så så farligt var det ju inte.



¤¤¤¤¤

Verandan är nu klar..."for now". Jag har mest rensat bort grejer än gjort om, men jag är nöjd. Nu är det inte så plottrigt och skönt att man kan stänga skåpet så man inte ser allt hela tiden. Mannen vill att det ska vara lättstädat och mindre prylar, och när jag nu tog bort en hel del så säger han: "Vad tomt det blev!" på ett negativt sätt...... Men hur ska du ha det???? undrar ju jag då =).... Jag har även frågat snällt om han har lust att snickra lite, och så fort jag har gjort ritningar så skulle det fixa sig...Jag ritningar? mäta? Räkna ut måtten?...det är ju jag då inte van vid, men det ska väl ordna sig det med. Annars brukar jag stå bredvid och säga och visa hur det ska se ut, det är ju så mycket enklare =)))))




Här står jag i vardagsrummet och blickar ner till verandan som ligger lite lägre...




Matbordet...



Jag är kass på att ta helhetsbilder =) Det ser inte så här plottrigt ut i verkligheten...eller känns inte så plottrigt iaf...




Det lilla bordet får nu stå i hörnet.




...och under den så finns det smått och gott...bl.a gamla ritningar till leksaker.





Det är nog dem bruna, gamla möblerna som gör hela rummet...



Vårt ljusterapi rum =)...


Jeanne ´d Arc living och Vackre Hjem...





¤¤¤¤¤

Det var det för den här gången. Ikväll ska jag iväg till Falun på fotografering och träffa andra med samma intressen. Ska bli kul...men först ska jag se vad som finns i garderoben =)

Puss och kram Pirre




7 kommentarer:

  1. Hej, hoppas att din dotter kryar på sig snabbt. Stackare!
    Vill tipsa dig om en tävling på min blogg, man kan vinna en superfin bak- och dessertbok. Dragning på torsdag. www.ciasbutikblogg.se
    Ha en bra dag, Cia

    SvaraRadera
  2. Det kommer inte att bli så annorlunda mot andra vårar. Snön kommer att smyga undan såå smidigt så att man inte kommer ihåg vad mycket snö det var en gång. Så är det, en knepig sak med snö, det liksom bara krymper! :)

    Jag tycker att dina helhetbilder är mycket fina. Och så tycker jag att det är härligt att se att du inte målat alla möblerna vita, som såå många andra! VAckert!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hej Pirre!

    Ha det så kul i Falun, låter intressant!
    Och hoppas den där otäcka bulan snart bleknar och bara blev en liten bula, alltid otäckt med sånt!!

    Vackra bilder...

    Set mig skymta något där under snön..*ler*...Lite trädgårdsmöbler som hoppas på vår?!

    kram mariette

    SvaraRadera
  4. Det är inte alls plåttrigt!!
    Bara stiligt, stiligt! Genomtänkt och inrett med god smak - så det så!

    Kramkram!

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, skulle ju skriva att hoppas Wilma mår bra och inte har så ont längre!

    SvaraRadera
  6. Hejsan! ni har verkligen harmoniskt och fint hos er! Bruna möbler är så snyggt! Gillar bilden på terrinen med påskliljan och murgrönan, vackert!

    Hoppas din dotter har kryat på sig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Men stackars lill pluttan.. Hoppas det har gett sig!
    Och det abslolut inte plottrigt ut! Ser alldeles, alldeles underbart ut gumman :o).
    Och du!!!!!! I sommar ska vi väl kunna ordna en fika i alla fall ;-)

    Krameli kram

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails