28.3.10

En påskdukning...

...kan se olika ut, och gillar man färger så kan den se ut så här =) och barnen får göra konstverk på äggen...




Besticken är gamla...inte alltid så praktiskt med en slö kniv =)....


Röda tygservetter från Himla. Ett litet paket till alla gästerna..... pappersaskarna kommer från Indiska. Dem blå assietterna kommer från COOP och mat servisen är från Dollarstore. Glas på fot från Ikea och ägg kopparna från Lagerhaus.....Inget dyrt porslin i det här huset inte =) Sen när barnen är stora så ska jag satsa på en riktigt fin servis, så slipper jag bli ruinerad varje gång nu när barnen fortfarande tappar porslin allt för ofta =)...


Dem här underbara färgglada glasen är från Indiska.


Bordsdekorationen består av små ägg och färgglada ljuskoppar. Jag tog en svart linneduk så färgerna riktigt lyser =)




Efterrätten avnjuts med små skedar från loppis...


I gästtoaletten hänger det glada små solar...


Skyltarna -som är likadana som mina visitkort- till mitt galleri har kommit, och en ska jag försöka hinna rama in...eller jag ska försöka hinna övertala mannen att han hinner göra en ram till den innan utställningen nu nästa helg =)...


Inne på min andra blogg kan ni se köket i våriga färger =)...

(...alla orden med stora bokstäver är klickbara...)

Ha det gott. Kram Pirre

6 kommentarer:

  1. Härligt Pirre! Du är så kreativ så det bara bubblar om det! Jag gillar din stil, så genuint.

    SvaraRadera
  2. Uppiggande dukning!

    Men titta, såna där pyttesmå flaskor fick jag en påse full med av min vän som present!

    Ha en fin påskvecka!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Oj så härligt med alla färger :O)
    Lycka till med utställningen! Snygg skylt.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig påskdukning du har gjort! Man blir så glad och upplyft av alla härliga färger :-). Jag känner igen det där med barn som tappar porslin ibland, det är samma här och därför har jag inte investerat i något dyrare än. Men kanske snart!

    Jag kikade in på din andra blogg och den är lika fin den!

    Jag gillar din skylt också, den ser "inbjudande" ut och gör att man vill kika in :-).

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  5. Hej Pirre, åh va jag gillar din stil, dina färger och alla stilleben, arrangemang och denna dukning var bara sååå läcker!!! Mari.

    SvaraRadera
  6. Så mycket härliga färger det är på dina saker. Gillar verkligen din skylt. Nu måste jag in till din andra blogg. Känner att jag ligger efter med läsandet överallt:)

    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails