31.3.10

...nåja...vad är en bal på slottet....

Vaknade imorse av en värkande axel igen. Jag fick en kortisonspruta häromdagen, så det börjar bli bra men men..det tar väl ett tag innan det blir som vanligt igen...Det hela började för elva år sedan när jag simmade från stugan över till en ö längre bort. Sköööönt var det och plaska på i sjön och jag kände ingenting...Sen när jag skulle simma tillbaka så började jag känna efter halva sträckan att det sticks i axeln, och väl uppe så fick inte jag upp armen. Tre dagar tog det innan jag fick upp den helt! "Instruktörs axel" eller "simaxel" brukar man ibland kalla det...Helt enkelt förslitningsskador. Läkaren sa att det är sjukgymnastik som gäller annars kan det bli kronisk smärta...UUUURK.....

"...nåja, vad är en bal på slottet...."



Men här händer det mycket iaf ska ni veta, från det ena till det andra =) Niike är febrig och har ingen röst kvar. Hostar gör hon så lungorna spottar hon väl ut snart...men det går väl över det med snart...Galleriet börjar bli klar och det känns skönt. Inne har jag och Niike dekorerat med våriga blommor.













¤¤¤¤¤

Jag målar vääldigt olika motiv och använder mig av olika färger och teknik. Dem nyaste tavlorna är enkla och är målade med akryl blandat med spray =)




Vissa tavlor tar lååång tid att måla och är oftast då målade med oljefärger.

Här är två ganska stora tavlor. Den första, "Abstrakt", är över en meter hög och målad i olja. Det var ett evigt duttande =) och det gick åt kollosalt mycket oljefärg eftersom jag målade tjockt och lager på lager...


 "Buddha" är en blandning... först målade jag bakgrunden med akryl och buddhan är målad i olja.



¤¤¤¤¤

Idag ska jag hänga upp alla tavlorna så som jag vill ha dem och sen börjar numreringen, så man hittar tavlan från listan...Jag ska ställa ut ca 25 tavlor denna gång så det gäller och få plats med dem alla...
och du, titta här, äntligen har vi fått dit krönlisten...=)

Ha det gott alla. Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Va fint det blir.... Din nya tavla é helt underbart snygg, verkligen. Hälsa Niike från mig o krya på sig, vi hörs... Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Du har så spännande konst, jag gillar att du blandar tekniker.

    Önskar jag kunde kika in där i ert galleri...

    ha det gott pirre!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  3. Lyckliga lyckliga dig som kan måla tavlor!! Dom är alla så fina!
    Spännande med utställning :)

    Tråkigt med axeln dock...
    Jag har problem med inflammerad axel ibland, det brukar hjälpa med medicinsk laserbehandlig. Mycket bättre och skonsammare för kroppen än kortison, om man har möjlighet att pröva det.

    Vila lite nu också vännen!

    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  4. Vad jobbigt det låter med en värkande axel! Hoppas värken lättar snart! Vad tråkigt också att Nike är sjuk, nu när det är påsk och allt. Hoppas ni kryar på er båda två! :-)

    Vilka fantastiska tavlor du gör, det skulle vara spännande att vara med på utställningen! Jag gillade den tavla som heter Abstrakt väldigt mycket, jag tycker att den är spännande. Det är som en trappa som går neråt genom hela tavlan!

    Hoppas du får en fin påsk!

    Påskkramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tavlor du målar. Lycka till med hängningen av tavlorna och överansträng inte axeln.
    Kram och ha en fin Påsk!
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. Hej
    Men du vilka helt underbara tavler!!!!!! Såå fint...Skickar en riktigt stor påskkram till dig!

    SvaraRadera
  7. Hej
    Men du vilka helt underbara tavler!!!!!! Såå fint...Skickar en riktigt stor påskkram till dig!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails