23.10.12

Det blev en grå färg!

Vilken vacker morgon! 
Solen skiner och ute är det kallt och löven är täckta med frost. 

Här hemma börjar allting som ska göras bli klart och nu har vi även en "vardagshall" så vi slipper få in en massa smuts in i hallen. Groventrén är nu iordninggjord, och vi är helnöjda! Vi har tagit bort den gamla plastmattan som låg på golvet och trappan ner till dörren. Väggarna är slipade och målade i en ljusgrå färg. Räcket är målat och dörren är också målad på insidan. 


Hyllorna är gjorda av en gammal låååång planka men nu fattas det två konsoller, för jag måste få upp en till hylla! Ska kika om Indiska har kvar såna konsoller.... Krokarna är gamla från gården och kom till användning igen.


 Lite målning kvar på vissa ställen och så måste jag hitta en liten matta som passar här inne. 
Nu ska jag inreda åttaåringens rum för det är inte riktigt klart där inne. Har målat möbler, och så ska det rensas! 

Härligt att få så mycket gjort innan jag ska börja jobba igen, för sen finns det inte så mycket tid till att fixa här hemma =)

Ha en härlig dag du med. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Så koselige hyller, det ble kjempefint!
    Jorunn

    SvaraRadera
  2. Gu så snyggt! Trägolv är ju det bästa, vi har oxå tagit fram det i några rum och det är underbart fint.
    Nu blir jag mycket mycket sugen på att ta itu med trappen!! Hur gjorde du den? Slipat o tagit fram det gamla trä? Svårt det där...

    Kram Johanna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails