3.3.10

Hjälp dem små...

Hej på dig denna soliga, men ack så blåsiga dag.

1. Jag är ledig.
2. Det blåser storm ute, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte är ute idag =)
3. Jag har handlat all material till tavlan som jag ska fortsätta att måla, samt möbelfärg.
4. Sexåringen leker med sin bästis för fullt på övervåningen och tonåringen är sååååå trött så han ska jag inte ens tjata på idag -tur för han- . Åttaåringen fick som hon ville, hon åkte med lillesyrran min ner till Stockholm till mummu och ukki ( mormor o morfar) och ska vara där i några dagar...
5. Maten är klar, så den behöver bara värmas =)

Med andra ord, idag har jag all tid i världen.....det här blir en pysseldag jag har längtat efter och inte en tvätt ska jag tvätta =)))

¤¤¤¤¤


Mera bilder från verandan. Nytt blandat med gamla ting från hemmet. Den svarta lyktan och duken är nya ting, och knopphängaren har jag målat vit och hängt upp ovanför verandadörren. Idén till det fick jag av en otroligt duktig bloggare som jag inte har namnet på just nu, men ska leta vidare om jag hittar på henne =)...

¤Tillägg...Det var ju Marie som jag fick idén ifrån =) Kolla in hennes underbara blogg.¤












 




Det finns tydligen extra stora tulpaner också =) blev förälskad när jag såg dem i blomaffären. Nästan lika stor är blomman, som Niikes ansikte.












¤¤¤¤¤

 Att hjälpa till...

Nu när det är så otroligt mycket snö så har djuren svårt att hitta föda. Jag hoppas att alla ni som läser detta matar fåglarna och rådjuren så mycket som det bara är möjligt. Enkelt med en foderautomat som man snickrar ihop själv och så fyller man på med mat åt dem. Har man inte möjlighet o snickra en automat så går det lika bra att slänga ut maten, dem hittar den. Och så kommer dem tillbaka dag efter dag och är så tacksamma för att DU ger dem mat. Vi sitter i verandan på kvällarna och tittar på när dem kommer in på gården och äter. Så roligt och ungarna tycker det är superspännande =) T.o.m hundarna har lärt sig att vara tysta när dem ser dem....



Ha det gott alla. Nästa vecka kanske jag också har tid o hälsa på och lämna mer kommentarer =)
Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Vad snyggt det var med knoppbrädan ovanför dörren! Jag har ju oxå ett halvmånefönster ovanför dörren och det blir lixom så högt just där. En knoppbräda skulle ta ner höjden lite tror jag...

    Vilka tulpaner! Heeeelt otroligt!!! De tog verkligen sin plats på ert bord.

    Ha en bra vecka!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också synd om "mina" rådjur. De hade ju bott för sig i min trädgård men nu har de försvunnit!! Är orolig att den djupa snön har ställt till det för dem. Jag gillar ju de här rådjuren, även fast de gnarvar på mina växter.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Vi har också fullt med rådjur som kommer och äter. Vilka underbara tulpaner, har inte sett så stora förut. Det blir ju så fint på din veranda. Härligt att bara få pyssla och inte ha några måsten.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. en sådan fin veranda och underbara bilder:)
    hoppas du fick en massa pysslat.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Det låter som att det var upplagt för en härligt pysseldag, hoppas du hann med det du hade tänkt! :-)

    Vad fint det blev med knoppbrädan över verandadörren! Jag blev så förtjust i bilden på de hängande svarta skorna, den var som en tavla :-).

    Precis som du skriver så har djuren det svårt just nu när snön bara fortsätter falla, vi försöker också hjälpa till med mat.

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara tulpaner och stooooora, har inte sett såna förut!! Så fina bilder du alltid bjuder på Pirre!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. BLev så läckert med bräda ovan dörren och du...vilka tulpaner, tänkte på vallmo när jag såg dem, hoppas det blev en bra dag, kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Vad bra det blev med knoppbrädan ovanför dörren! Och tack snälla du för fina ord om min blogg, är så glad om du blev inspirerad!!!

    Helt ljuvliga tulpaner, underbara bilder!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails