17.3.10

Vad sjutton är det som låter?

Tiden går fort när man har kul sägs det, och jag är inte seg med och hålla med =) Målar och grejar och mailar och ringer samtal och.....men roligt är det, och imorgon kommer det folk hit som ska fota inför den kommande utställningen.

 Provar en ny variant...jag målar graffitti också nuförtiden...men bara på dukar. Häftiga kontraster mot oljemålningar måste jag säga. Vissa av färgerna måste skrubbas bort och ibland hinner man inte innan jobbet, så då åker man iväg så här =)))) Sen tycker jag att det är extra kul och ta till fingrarna när man målar. Känslan är en helt annan när man stryker på färg med fingret än med penseln...



¤¤¤¤¤

Men varva ner kan jag också...ni som följt mig ett tag vet ju att jag bastar nästan varje dag =) Niike saknade sin badbalja som jag tog bort för ett tag sen eftersom den inte användes längre, och när vi en kväll skulle basta så sprang hon iväg när jag satt i bastun.....jag funderade efter ett tag vart hon gick och vad sjutton är det som låter???

Hon hade sprungit upp till sitt rum på övervåningen och hällt ut alla leksakerna som låg i zinkbaljan, och skulle ha den som badkar...Hon drog alltså ner baljan nerför två våningar...Först ner till entréplan och därefter ner till källaren =) Kan man kalla henne för envis? Där ligger jag i bastun och undrar vad det är som låter...det var en sexåring som släpade ner en tung balja nedför trätrappan...jag vågade faktiskt inte gå upp och titta på märken direkt utan tog kameran och fotade världens lyckligaste sex åring =)







¤¤¤¤¤

Jobbar två kvällar till, sen har jag tagit ledigt i helgen. Jag ska ner till Stockholm till mina föräldrar och syskon. Jag och mina tre syrrer och en kusin som flyger hit från Finland ska ha en tjejkväll ute och fira lillesyrran som precis har fyllt hela 18år.. Tänk att det är tre år sen sist jag var ut!!...Nu är det banne mig dags att röra på häcken till dunkadunka =)

p.s Jag hittade bara två små märken i trätrappan så det var inte så farligt som jag befarade =)...

Ha det gott alla. Kram Pirre




10 kommentarer:

  1. Hihi vilket mysigt litet bad!!!!

    Låter så roligt att måla, dessvärre är man ju ingen talang precis...

    Kramkram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig Pirre, vilken talang!!

    Jag har mer talang för det nedre, att skumma och mysa i en zinkbalja ser inte helt fel ut! Mari.

    SvaraRadera
  3. Härlig tjej, full av idéer även hon. Hon ser härlig ut i zinkbaljan. Märkena i trappan är ju bara materiellt.
    Kram och ha en fin helg i Stockholm
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  4. Kan ju riktigt höra..... donk plonk donk utför trappen....:) vilken tur att hon inte gjorde illa sig...:) o att bada ser ju mysigt ut.... kan förstå att hon ville det.... attfå utlopp för kreativiteten är ju häääärligt.... önskar att jag kunde måla.... Kram o ha en riktigt trevlig helg...Annika

    SvaraRadera
  5. Såå härlig bild :O) Mina barn gillar också att bada, och själv gillar jag bastun. Men det blir nog inte varje dag ;O)
    Lycka till med skapandet! Kram Mia

    SvaraRadera
  6. ja de är envisa de små men såg ut att ha en underbar stund:)
    ha en ljuvlig helg i stockholm....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  7. Hahahah men Niike då, hon är ju bara gör go den där tösen alltså!
    Ska bli grymt kul i helgen! Längtar:)
    Ses snart syrran, love you!

    SvaraRadera
  8. Kul med utställningen. Hoppas att det går lika bra som förra året. Vilket bra namn du har hittat på till dtbloggen. Har ju varit in och tjuvkikat och lämnat ett litet spår:)Kommer du att ha denna blogg kvar också? Hoppas att du får det riktigt kul när ni ska ha träff.

    Ha en riktigt bra helg!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  9. **Oh va mysigt**

    SvaraRadera
  10. Hvilke skønne og herlige billeder du har på din blog:-)
    Kig endelig forbi min blog og deltage i give awayen;-)

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails