24.10.09

Återanvändning och Halloween dags...

Hej på dig, allt väl?

Mätta och belåtna sitter ungarna och tittar på tv med varsin stor godispåse, och på förmiddan hade sonen innebandymatch. Man blir så ivrig själv som förälder så man är slut efter en match =) Härlig start på min lediga lördag....Lillesyrran kom  upp hit till Dalarna i morse också, och ska stanna ända till på onsdag. Med sig tar hon sen våran Wilma, som ska till mormor och morfar och slappa nu när dem har höstlov. Femåringen ville inte åka, hon ville vara kvar hos mamma =) Dem behöver ju time-out ifrån varandra, så det var bara bra...är det bara ett år mellan syskonen så kan det bli ganska så intensivt, när dem ungås med varandra hela tiden.

Nu när det rensas för fullt här hemma inför kommande planer så hittar man saker man glömt bort att man har, eller helt enkelt hittar saker som man helt plötsligt har användning för. Mannen har velat haft en handdukshängare av nåt slag inne i bastun/ duschen /toan..Lättillgängligt ska det vara. Så när jag fick syn på den här gamla ???? -(användes förr i tiden till garn...men vad den heter är en annan historia =)...)- så slog det mig...Handdukshängaren!

Jag är också nöjd. Passar så bra där den står mellan bastun och duschen...Här nere i källaren så är det ganska tråkigt o fota eftersom det inte finns stora fönster utan små fönster, som inte ger så mycket dagsljus...



¤¤¤¤¤

Halloween gillar jag. Finns det en liten anledning och få klä ut sig eller göra nåt roligt så är jag snabbt med...
Skolan hade halloweenfest nu i veckan och jag och ungarna hade det riktigt roligt när vi klädde ut oss.

Wilma och Niike ville vara små häxor....







Och Eric ville vara, -(otrolig att en tolvåring ville klä ut sig...)- nån smutsig, treögd troll....Så här såg han ut när vi var klara =)



Kolla in Erics min...=)...Han kunde inte stänga munnen  för att han hade svart gegga på tänderna, så han försökte säga "Skynda dig mamma, jag måste skölja munnen, annars måste jag svälja det här äcklet" men han sa: "ynda de anga, ag åste ölja unnen, annas åste ag älja e hä äcket..." och jag garva.....





Och jag var en grå, 200år gammal halloween tant, och på näsan hade jag gamla läsglasögon som är så starka så jag såg ingenting när jag hade dem för ögonen =)





¤¤¤¤¤
Ha en härlig fortsättning på helgen. Kram Pirre

14 kommentarer:

  1. Åhhhhh, fy tusan vilken fin handuks hängare...en sån vill jag oxå ha !!
    Ha en fin helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Läcker handdukshängare!! Tänk vad man kan hitta i sina gömmor! Vilka goa små ungar Du har!! Ni var jättefina allihop!! Trevlig kväll:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Pirre! Vilken underbar handdukshängare!! Och fantastiska små Halloweenbarn. Du är ju superduktig på ansiktsmålning!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Superfin handdukshängare. Och vad ni har målat er snyggt...så duktigt. Hoppas det var spökkul på festen.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Superfin handdukshängare. Och vad ni har målat er snyggt...så duktigt. Hoppas det var spökkul på festen.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din handdukshängare! Jättebra ide!

    Kram Britt

    SvaraRadera
  7. Hahaha, vad underbara ni är!!! Ni tar verkligen halloween seriöst!!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  8. Vilken fiiiin handdukshållare!
    Gäller att tänka lite utanför ramarna, vips så kommer det stora ljuset och man ser vad den kan användas till...KANON bra blev det! :)
    Lite avundsjuk, själv så har vi en vanlig tråkig standardhängare, som hängde där i badrummet när vi köpte huset :(
    Inte hittat någon riktigt bra ännu...Men letandet fortsätter :)

    Haha riktigt fräna utstyrslar ni hade!
    Aaaa halloween är ju alltid lite extra mysig om man klär ut sig :)

    Ha en fortsatt trevlig söndag på dig.

    Kramar
    -Erika-

    SvaraRadera
  9. Oj vilken pärla till handdukshängar!!

    Vad härliga ni är, rent skräckinjagande!

    SvaraRadera
  10. Wow vad fins ni var. Jag och min är inga Halloween fans, men när man ser er blir man sugen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Klurigt med handdukshängaren, och vilket jobb ni lagt ner på halloween-utstyrseln! Imponerande :o)

    SvaraRadera
  12. Så fine dere var!!!!
    Har selv kjøpt halloween kostyme i år, og er blitt bitt av basillen;-)

    Ha en flott uke!

    SvaraRadera
  13. Hej Pirre,

    Vilak underbara spöken! Haha! Ja nog är det roligt att få klä ut sig ibland! Jaså regn och grått hos er med! som här då!

    Ha en fin höstlovsvecka!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  14. Handdukshängaren var ju helt perfekt. Vilka härliga bilder på er. Här ska yngsta sonen på Halloweenfest på onsdag. Han ska också klä ut sig fast han är 11. Det är kul när de fortfarande gillar det.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails