4.3.10

Konstigt det där...

En tid tillbaka har jag befunnit mig i en väldigt konstig svacka. Jag har haft mardrömmar under en längre tid ...ingen aning egentligen vad det kan bero på men konstigt har det varit. Jag lever ett härligt liv, jag har friska, fantastiska, underbara, glada barn, inga ekonomiska bekymmer, bor fint, skrattar gör jag dagligen med mannen jag älskar och han säger ofta till mig hur mycket han älskar mig. Jag har ett jobb jag trivs med -förutom arbetstiderna- och jag trivs så bra med mina underbara arbetskompisar. Vi har det bra på jobbet och vi skrattar ofta....och så ska jag ju starta eget. Allt går som planerat här i livet -fast man inte ska planera för mycket- och jag har faktiskt inte så mycket att klaga på just nu men...kan det vara att man blir äldre och att man ibland måste hamna i nån slags mellanvärld för att kolla av vissa saker och tänka efter lite extra innan man kan återkomma och känna att nu har jag tänkt klart och nu kan jag köra på vidare? Som min jobbarkompis brukar säga: "Helikopterperspektiv över saker och ting"....Jag stressar inte över nånting utan låter saker och ting ta den tid det tar, så någon slags stress är det ju inte heller. Jag kan bli ledsen eller förbannad över skitsaker. Det är ingenting jag visar för någon annan men drygt är det...det har också varit lite positivt den här "mellanlandningen" för jag har verkligen sagt ifrån om nånting inte är bra eller strular nånstans. Skolan, fritids, hemma, jobbet mm. Inte på ett elakt sätt men bara sagt att jag tycker så här och då känns det skönt att ha fått säga sitt, precis som alla människor ska känna att dem kan göra. Jag känner mig starkare samtidigt som jag tänker otroligt mycket och gör ibland en fet höna av en söt liten fjäder =)...Det är nog så här det ska vara tror jag, helt normalt att allt inte är så himla fantastiskt hela tiden, utan nu är det min tur och ha lite för mycket funderingar och sen när jag är klar så tar nån annan över. Men...varför ska det komma just nu när det är så många underbara händelser på gång i mitt liv? Ja, det finns inga direkta förklaringar utan jag kör på nu och så kommer jag att vara glad att jag tänkte mycket nu i vintras, för till sommaren är jag tillbaka som den Pirre jag egentligen är =).
¤¤¤¤¤




Det blev bl.a en ny tavla under min pysseldag. Jag ville ha lite bokstäver blandat med det guldiga på skåpet...
Texten är några rader ur en sång som sjöngs på vårt bröllop. " Det vackraste". Fågelburen spraymålade jag svart. En guldig ram som nu är vit och istället för en tavla så är den nu en spegel...




"DU LIGGER HÄR BREDVID OCH JAG KÄNNER HUR DU ANDAS, ATT ÄLSKAS UTAV DIG ÄR DET VACKRASTE FÖR MIG...."




Alla bokstäverna finns inte ditmålade, och det är ju lite det som var tanken. När man trycker eller målar en tavla så är det kul o tänka lite konstigt =))))



Klockan är ny och jag är så glad över den. Att hitta en ny grej som ser gammal ut....på riktigt =)


Skåpet har jag nu fyllt med dels saker att bara titta på och saker som jag har användning för. Dem här assietterna hittade på rea på COOP för endast tio kr st.








Mera bilder kommer en annan dag . Nu ska jag läsa lite och imorgon får ni hjälpa mig att hålla tummarna för min man ska åka stafettvasan =)

Ha en toppenhelg. Kram Pirre

14 kommentarer:

  1. Vilken fin tavla. En vän till mig hade också mardrömmar och det visade sig att de tabletterna hon fått emot bihålsinflammation hade orsakat dem. Tabletterna heter Rinexin och det var faktiskt ett tag efter att hon blivit frisk som drömmarna kom. Konstigt! Hoppas du blir av med dem snart. Prova ngt lugnande örtte innan du ska sova. Lycka till Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det snart vänder för dig...

    Vilka otroligt söta tallrikar du hittat för ett bra pris.. ;)

    Tavlan du gjort är helt underbart vacker.. Gillar idén att inte alla bokstäver finns med.. Jag märkte det faktiskt inte först, antagligen för att jag trodde mig veta redan innan vad det stod... :)

    Jag håller tummarna för mannen din och hoppas du får en fin helg. Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där med humöret som inte är på topp, trots att allt är bra runt omkring och man därför tycker att man borde vara gladare :-). I perioder när jag har känt så där har jag inte heller haft någon egentlig förklaring till det, men ibland tänker jag att som kvinna har man ju hormonskjutsar i kroppen flera gånger i månaden och kanske förändras de ibland? Ibland kanske det är mer, även fast man inte vet det och inte är sjuk eller så. Tja, inte vet jag... :-).

    Vilken underbar tavla du har gjort! :-) Det blev så vackert där på skåpet... eller... jag tycker att du har det fint överallt, jag :-).

    Ha en fin helg, goa Pirre!

    Många kramar till dig
    Beatrice

    SvaraRadera
  4. Tror nog många känner igen sig i det du skriver, vi är ju ändå kvinnor *blink blink*
    Men... allt har sin tid och allt har sin mening och förklaring.
    Hoppas det känns bättre fort!

    Fantastisk tavla, jättesnygg!! Passar så bra in där på skåpet.

    Sköt om dig!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. En sån supersnygg tavla du gjort med så vacker text! Passar kanon där på ditt skåp med alla fina detaljer! Härligt med vårblommor oxå! Ha en trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  6. Så é det livet, jag tror jobbiga stunder behövs också, man lär sig av de... UUUUUUUnderbar tavla, jätte fin... Puss o kram

    SvaraRadera
  7. Underbar tavla!! Så himla duktig du är!!


    Kram C

    SvaraRadera
  8. En stor kram till dig, tror du behöver det!
    å vi känner nog alla igen oss i din beskrivning, vissa dagar upp, andra dagar ner...livet går i vågor!!!!
    Kram ullis

    SvaraRadera
  9. Halloj!

    Vilken fin tavla du fixat!!! jättehärlig!
    Och klockan är alldeles underbar!

    Hoppas du slipper dina mardrömmar! Du får säkert en förklaring senare.

    SvaraRadera
  10. Visst är det så! Upp o ner och när det är som bäst kan man ju undra varför det ska bli så????

    Iallafall hade du gjort en fantastisk fin tavla. Supersnygg. Kul med pysseldag!!!

    Trevlig helg på dej.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  11. Jag tror att vintern varit för mörk och lång. Kroppen orkar inte vara på topp. Allt blir jobbigt fast man inte förstår varför allt är så trist.

    SvaraRadera
  12. Oj en sån vacker hörna och skänk med den läckra nygamla klockan och så din nytillverkade tavla som pricken över i, den passade verkligen där, så flitig du är och du har en sån god smak! Vad jag gillade bilden med de blå pärlhyacinterna tillsammans med de ljustblå prickiga assietterna och den oranga tulpanen, bloggvärlden läckraste bild denna vår! : )Snygg glashållare och så många fina ramar du har,önskar jag hade en: )

    Ja, livet är tungt, glatt och bara mittemellan man jag tror man får vara glad för att man är så rätt fram och åsiktsstark men ändå känslosam,( sån är jag med) det är just DÄRFÖR du har förmågan att glädjas över det lilla och vackra i livet- vilket inte alla har....
    Ny firma? Så spännade! Jag önskar dig lycka till me dden och med stfattvasan för din man!

    Soliga hälsn fr Jämtland.Mari.

    SvaraRadera
  13. Tavlan var helt underbar. Så fint du har gjort på skåpet. Har också perioder då jag tänker alldeles för mycket. Då kommer även drömmarna, eller så blir det svårt att sova.

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Hej Pirre! Livet har sina ups and downs. Själv känner jag mig smått hängig i trött efter ett sportlov som inte riktigt blev som jag tänkt mig. LEDIG har jag varit, underbart...men jag och barnen har varit sjuka mer eller mindre hela veckan. Då hamnar man i en svacka, när det inte riktigt blir som man tänkt sig o man har inte hunnit med det man planerat...pust!

    Men du,Pirre! Vilken underbart vacker texttavla!!!
    Gör du på beställning?

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails