17.1.10

Nu så....

Hej på dig.

Denna vecka är alldeles strax slut och jag är faktiskt riktigt nöjd över veckan som gått! Jag har hunnit tagit tag i några målarprojekt som har stått på listan. Bl.a den här spegeln har nu blivit svart med guldkant, och jag är så nöjd så....Jag ångrade nästan direkt att jag köpte en vit för jag har en liten, likadan i köket som är svart och den färgen tilltalar mig mer. Spegeln försvann lite bland det andra vita men nu syns den mera =)

här såg det ut innan, och ja, det är fint det med, men nu när jag vill ha mer murrig inredning så det var dags =)

Här kommer det en bildkavalkad av hörnet som ni har sett sååå många ggr förut, men som jag är så nöjd med nu. Och så paketet som jag köpte till mig hänger så fint nu på väggen med rådjurshornen och den gamla guldramen.

Här står jag i vardagsrummet och blickar ner...



Svart halvblank oljefärg, en favoritfärg, och en smal guldig kant som jag kladdat ner med svart, för att den inte ska glänsa för mycket =)





 I korgen under har jag nu även svarta trädetaljer som jag måste hitta på nåt kul med...





Snäckor o dyl från vår resa till Danmark.



...PS, det är jag det...




Man kanske skulle sy en linneduk i svart. Blir nog fint till vitt porslin och gamla bestick...





Den här tavlan har jag tittat på länge och nu är den min =) Visst är den vacker.



Jag har även målat en hel del andra små ting. Bl.a den här piedestalen som knappt syns på bild, men visar mer en annan dag.



Myspys på kvällen. Rådjurs hornen fick en annan färg på själva plattan...eller vad den nu kallas...Svart så klart. Håller på och målar dem andra också som ska hängas upp så småningom.





¤¤¤¤¤

Idag var vi till backarna och Wilma, sjuåringen, provade även på snowboard åkning. Hon har ganska höga krav på sig själv när det gäller vissa saker, så ramla är inte hennes grej riktigt. Men efter att jag hade diskuterat med henne om att man måste ramla för att lära sig så gick det bättre. Ikväll när jag la henne så frågade hon om jag kunde gissa vad hon tänkte på...."Berätta för mig vad du tänker på"..."jo, jag tänker på hur bra det hade gått att åka snowboard om jag inte hade grinat och blivit arg..."

...så ska det låta =)...

¤¤¤¤¤

Ha det gott. Kram Pirre

15 kommentarer:

  1. Christin17/1/10

    Hej P! Vad fin spegeln blev. Jag kommer och kikar på den "live" någon dag framöver.
    Jag hoppas på att få sova i natt... Lillplutten har varit knepig i 4 nätter nu. Jag känner hur rynkorna och gråa hårstråna kommer....

    Kram fr svägerskan

    SvaraRadera
  2. Hej Pirre!

    Tack för dina fina ord hos mig :)
    Vad fint du har det med svarta detaljer i allt det ljusa....
    Ha det gott!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Men så mycket vackert på en gång.

    Spegeln blev så snygg i svart - oljefärg sa du - jag brukar köpa från Gysinge - undrar om den fungerar - jag blev så målningssugen nu!

    Var får man tag i sån där guldfärg?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Svarta detaljer blir ju så snyggt! Får se om jag vågar mej på det hemma... :O)
    Ha en bra ny vecka! Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Speglen blev verkligen jättefin bryter så snyggt mot det andra!!
    Du har så mysig smak;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Åh, vet du vännen, jag gillar så din stil!!!!!

    SvaraRadera
  7. Hello Pirre! What a great job you made! I love your black paint and all your faboulous stuff together make a charming and unique atmosphere!
    Very clever my friend!
    Big hugs!
    Vale

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara: Sååå jäkla snyggt!!! Jag gillar din stil och håller med, svart kan vara mer effektfullt, vitt kan kännas för mjäkigt emmellanåt, det fick jag erfara förra veckan, när jag arrangerade just med en sån vit spgel men blev tvungen att rotera om och valde en svart, sån du har, men färdigmålad, du är skicklig, den blev verkligen bra och så vackert stilleben allt var på det bordet, såsom alla andra vackra ting, det märks att det bor en konstnär i dig... Mari.

    SvaraRadera
  9. Härlig bildkavad Pirre :o)))))

    Så lill tuffingen har börjat åka bräda också ;o). Inte illa!!
    Varje år har jag sagt att jag ska ta William till backen men jag är ju sååååå gravid hela tiden *fniss*.

    Jag började åka när jag var 6 men jag vette tusan om jag vill att mina barn ska åka aktivt...... Inte för att jag skulle säga nej men det är en svindyr sport som är enormt tids krävande och med 4 stycken som förhoppningsvis tar sig an en hobby kanske det vore bäst om dom började med armbrytning eller nåt *fniss*.

    Hoppas du har en bra vecka och kramar får du av mig ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Anonym19/1/10

    Hejsan pirre!
    Vilken smart dotter du har och våglig, snowboard inte illa!
    Brås hon på dig?

    Vilka underbara bilder du bjuder på.
    Så himla fint du har gjort det.
    Speglen blev ju jättefin.
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Heej
    å så snyggt!!!!!Jättefina bilder.... Ja de har en vilja av stål de små busarna=))
    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev med spegeln svart! Passade urbra till den ljusa väggen. Så snyggt med lite mörkare detaljer så det blir lite kontraster i inredningen.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  13. Hej,

    Här kommer en hälsning från ett vintrigt Gotland. Tackar för kommentaren. Jag har precis samma känsla som du, nu har jag inte bott här på ön så länge, men ibland får jag den där känslan av "Var är jag, bor jag här?" och blir riktigt glad inombords att jag bor på Gotland.
    Som turist har jag knappt varit på ön, så jag har inte koll på priserna. Kan tänka mig att vill man bo nära Visby så blir det dyrt. Men visst har jag märkt att vissa saker tar gotlänningarna bra betalt för, de kan Stockholmarna betala... Men ön är fin året runt. =) och ett billigt boende går nog att fixa... Dock är båtresan över rätt dyr.

    Dalarna saknar jag lite, där är det fint. Har åkt skidor mycket i Grönklitt, och har bekanta i Rättvik.

    Fick åter lite inspiration på din blogg, tycker så mycket om det vita, men vi har så mycket bruna möbler. och till sista var har du hittat svart linne tyg??

    Ha det så bra.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  14. Fina bilder och tavlan är ju helt gudomlig!!!

    SvaraRadera
  15. Hej Pirre! Vad du är i farten. Speglen blev super. Allt behöver ju inte vara vitt.

    Jo det är inte lätt att välja kamera. Efter att läst på nätet om olika modeller så fick det bli d3000. även om man inte kan filma och det är ju lite dumt. Men då sneglade jag mer på d90, men det blev för mycket pengar....
    Hoppas man blir nöjd, man vill ju inte byta på länge!

    kramar caroline

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails