3.1.10

Vintern fortsätter att bjuda på härliga dagar....

Hej

Vad underbart det är med vintern, även fast man suckar varje gång man ska in i logen och ser båten stå där och bara väntar på att fyllas med sovkläder, mat, flytvästar, spel och böcker....
Men just nu är vintern härlig och vi har verkligen utnyttjat ledigheten till att sporta. Vi har åkt pulka, slalom, skridskor och långfärdsskidor...Idag var vi dock till ett äventyrsbad med ungarna och när vi ändå åkte till en stad längre bort så passade vi på att gå in på Haglöfs outlet. Oh så fina utejackor till våren jag hittade. Men köpte inga jackor till våren nu, utan det blev kläder till ungarna och en löparjacka till mig. När tempen går ner till  -7 ungefär, då kan även jag ta en runda utan att få blodsmak i munnen =)

Julen är så gott som borta för denna gång. Det som fattas nu är några krispigt gröna växter här o där =) Men vintern är ju här så vintriga ting får vara framme ett tag till.





Sist vi smidde i smedjan så påbörjade jag ett "S" =)))) Ska ge mig på den sen igen. Först ska det bankas så den blir platt och jämn och sen ska böjas...Fy vad svårt det är....Tänk sen när jag ska smida ett B tex!!! hahaha....




Kuddarna där texten God Jul löd, är nu åter utbytta mot mera våriga kuddar som jag har sytt för länge sen...






"Trädet" står nu igen på sin plats och granen har jag slängt ut...



Mannen fick en tax i julklapp =) Men den här behöver han varken jaga med, rasta eller mata...undrar om den här stackarn behöver träffa en naprapat =)...



Det som också kommer att finnas framme ett bra tag till, är tjocktröjor och dem här underbara raggisarna som min mamma har stickat till mig.





¤¤¤¤¤


Tack för responsen på förra inlägget, och fortsätt gärna och mejla mig om era egna upplevelser =)
Imorgon ska jag jobba fyra timmar sen blir jag ledig i två dagar igen. 2010 har verkligen börjar bra för min del =)

Nu ska jag göra i ordning baguetter med brieost, ruccola och rysk salami..... hmmm, undrar hur många laster man orkar bära på sina axlar?

Ha det gott alla ni som finns där ute. Vi ses snart igen.

Kram Pirre

12 kommentarer:

  1. Vilka fina våriga bilder hemifrån, har själv börjat med det hemma.Taxen é ju helt underbar. Sitter hemma o é snorig fortfarande... TRÅÅÅÅKIGT! Ska hämta hem julgrejerna från mångfalden o ta dit nytt o vårigt ! Hoppas allt é bra, vi ses på söndag då vi fyller hela... &¤#¤/!!!... Känns mycket ! Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du visar! Jag saknar också sommaren men när det nu har varit så mycket snö o kyla så njuter man verkligen av det också. Ser en glimt av ett vackert fat du har (bakom bokstaven s) "Lilja gustafsberg". Jag älskar den servisen. Har flera tallrikar o uppläggningsfat.
    Ha en skön vecka.
    Kram Josefine

    SvaraRadera
  3. Så mysigt du har gjort det nu när julen är utslängd. Är ju så skönt att få det lite vårigare, njuter av det här hemma. Att smida är superkul, men ack så svårt.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Heisan Pirre...
    Godt Nytt år.. Så flott at du delte opplevelsen under her.. får litt frysninger, og det må være godt å ha fått vite hvem som er med dere...og at de vil dere bare godt...

    Nydelige bilder fra hjemmet ditt...
    Klemmer kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej vännen, hur står det till?
    Har jag berättat för dig om när jag pratade med en ....ja, vad heter dom nu? **fniss**...en sån som kan se framtiden...?

    Om inte ska jag rada ner för dig i morgon ;-)

    Sov gott! Kram Erika

    SvaraRadera
  6. Nu känns det vårigt hos dig!!
    Ska börja ta tag i julen lite i morgon tänkte jag.... Ha det gott;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att få bort alla julgrejer! Känner att det är dags att slänga ut granen snart här med.. Och allt rött..
    Vet inte om jag hinner komma upp dit nu under lovet förresten. Har en del som måste fixas här, och min vän har precis fyllt 18 så vi ska fira henne nån dag. Men jag ska försöka ta mig dit till sportlovet! Då har jag inget bokat.
    Ha det bäst syrran, ses!
    puss

    SvaraRadera
  8. Här har vi jul hemma ett tag än, jag vill inte städa undan den utan tar ut det i svängarna, mest för att jag jobbade mellandagarna och inte hann njuta... Nästa år ska granen in tidigare, det har jag bestämt!! Alltid spännande att packa ner julsakerna, man funderar att vad allt månne hinner hända under året fram till nästa jul???
    Den ryggkrokiga taxen är för söt, men en naprapat kan han nog behöva! ;)

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! visst är det skönt att städa ut julen och låta nästa årstid smyga sig in! Här är ljusstakar och stjärnor kvar men det andra är utstädat!
    Visst önskar man att man kunde skriva hälsningar hos alla!:) Jag gör ju inte det heller, hinner verkligen inte....men att en enda gång få ett spår från dem som tittar in är roligt så att man vet vilka man bloggar för! Jag tittar in hos dig då och då men ser att det nu var länge sedan sist!
    Ha en od fortsättning på nya året!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Pirre!
    Tack snälla för mailet, mycket intressant!

    Jag började också plocka bort julen igår, nu är det svart-vitt som gäller igen, med lite lila förstås ;)
    Kom plötsligt på att jag har två ljuslyktor av glas som ser ut som snöflingor, men var är dom?? Måste gå och leta nu :)

    Ha det riktigt bra!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  11. Nu förvarnar jag lång tid innan...skulle gärna se dig hos mig den 20/3..är en lördag och invigningsfest av gårdsbutiken, övernattning går att fixa och ta gärna med dig den rara syster... en fest för mina goa bloggvänner ska jag försöka att ordna..kram VIOLAN

    SvaraRadera
  12. Så fint.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails