4.7.09

Semester...och loppis tips.

Ja, äntligen har den börjat för mig med =)...Vi umgås, grillar och har det skoj...Och så har jag sprungit på loppisar...Lite rosa detaljer har smygit sig in i verandan, och lite sommarrensning har jag hunnit med. Det här lilla bordet fick sig en uppfräschning av somriga ting...

Rosa ljus och rosa blomma räcker för en somrigare känsla ....

Den gamla stolen köptes från ett loppis här i närheten...Har ni vägarna förbi södra Dalarna så ska ni besöka Susannes loppis....Underbara ting....

Ett annat loppisfynd som jag gjorde i Ludvika idag, där vi var på besök, är den här fina takkronan. Äntligen hittade jag en modell större. Lapparna satt kvar för hon som sålde den hade ingen plats för den hemma visade det sig, så den blev min för några hundralappar.

I Ludvika har dem varje Lördag nu under sommaren två stora loppisar mellan kl 9.00-15.00. ( tror jag att tiderna va...) Väl värt ett besök. Hur mycket grejer som helst, både skrot och kanon fina saker, både antikt och loppis. Och vem som helst får hyra ett bord och sälja sitt "skrot"...och så finns det fika....

¤¤¤¤¤

Flera inlägg på G =). Imorgon åker vi runt Siljan. Slutdestinationen blir Orsa björnpark. Vem vet, vi kanske ses där? =)

Ha det gott. Kram Pirre

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga Loppisfynd du gjort...visst är det kul med loppis.. =)

    Nu har jag bara 5 arb.dagar kvar till semester...läääängtar! =)

    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Men vilken otroligt fin ljuskrona du har hittat. Härligt att du också fått semester. Blir inte Orsa för oss i morgon, men kanske en annan dag under sommaren.
    Helgkramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Vilken takkrona Pirre, så vacker!!!!Tack för loppistipsen, ska ju upp till dig i slutet av juli och verkligen så underbara bilder att avnjuta och din heade så fin..ha en skön söndag med de dina! KRAMEN

    SvaraRadera
  4. Nämen...där ser man, den där takkronan stod jag och tittade på...men fick med mig lite annat smått och gott hem. Kanske gick vi om varandra på loppisen.

    Den blev ooootroligt vacker hemma hos er!

    Kram, Cecilia

    Ps! Vi ska faktiskt oxå upp till Björnparken, men blir nog mot slutet av veckan.

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd du gjort..... idag tar jag mig tid att blogga lite när det regnar... annars tillbringas dagarna víd sjön med diverse badaktiviteter.... ja loppis vill man ju på.. är ju lite långt till Ludvika men kanske en tur med hojen skulle va nåt... man kan ju inte handla obegränsat men ändå.... har en syrra där så kanske ett besök... ja vi får se.... härligt är det iaf med sommar o sol o loppis i massor... Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Hej Pirre!
    Loppisarna i Ludvika brukar hålla på en bra bit in i september så minst hela juli och augusti har du på dig.

    Ha det gott!

    / Cecilia

    SvaraRadera
  7. Hej Pirre!
    Woow vilken läcker ljuskrona du köpt, verkligen ur söt!!!
    Fint med de där ljusrosa pionerna, synd bara att de blommar över så himla fort :(
    Vilken Susanne loppis är det du menar, Me and Alice eller?

    Ha en skön sommar!
    Kraam från Benita

    SvaraRadera
  8. Hej Pirre!
    Tackar och bockar för reklamen!! *fniss*
    Åh vilken läcker takkrona du fyndade. Passar jättebra hos er!!!
    Hoppas det var bra i björnparken...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej pirre,
    Jo hos oss är allt bra! vi jobbar mest hela tiden med trädgården och murning...slit och släp men det är det ju värt när allt blir klart och så fint! Just nu njuter jag över vårt fina staket!

    Ha nu en riktigt härlig sommar!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  10. Hallo !!
    Åhhh vad fint du ahr det...och den kronan, jisses vad fin !!
    Ha en fortsatt skön semester !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  11. heia Pirre...
    takk så hyggelig at du titta innom...
    så flotte funn, lucky you...!!!

    ønsker deg en skjønn sommer videre...
    magny

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails