19.1.10

Äntligen...

...kan vi njuta av lite mer våriga lökar!







¤¤¤¤¤


Sitter här och letar efter köksinspiration, och jag kan ju säga att det finns otroligt många fina kök att titta på. Mycket fint hos er bloggare och ute på nätet lite överallt.

Jag vill ha ett luftigt kök, som på dem här bilderna som jag hittade på nätet. Fint va?







¤¤¤¤¤

Har precis nästan kommit hem från jobbet så jag blir väl sittandes här ett tag till, pigg som man är. Nån annan som är pigg och sugen på te? nähe inte det inte.... Skicka ett hej om du vet fler fina köksbilder jag kan inspireras av =)

Imorgon är jag och Niike lediga och då ska jag sova länge, dem två äldre barnen börjar inte förräns 8.30 och det är sovmorgon för mig =) och sen ska jag iväg och handla vantar. Ni förstår att jag fryser jäääämt om händerna och fötterna och förra säsongen lyckades jag äntligen hitta ett par riktigt varma vantar, med både handske inuti och vante på, som för en gångs skull faktiskt höll mig varm. Dyra som f-n men det var det värt. Gissa vem som har tappat bort den ena vanten???? ja just det, jag så klart. Jag har letat överallt men förgäves...har försökt med olika vantar men nej, jag fryser som bara den när vi åker slalom...irriterande...
Så, nu känns det bättre =)...har vi nån sierska där ute som läser det här så kan du väl hojta till när du vet vart jag har lagt den =)))

Ha det gott och tack för berömmet senast, jag är så glad.

Kram Pirre



15 kommentarer:

  1. God morgon min vän.
    Det slår aldrig fel eller hur?! *fniss*.
    Men men, man ska inte gråta över spilld mjölk......

    Hoppas du får en bra dag med busfia! Kramen Erika

    SvaraRadera
  2. **Jag har tänkt att köpa en vårlök eller två idag, nu längtar man till ljuset & värmen. Vi håller på att pimpa vårt gamla kök just nu, så roligt med lite förnöjelse. ha en bra onsdag, kramen**

    SvaraRadera
  3. Visst är det typiskt. Man kan bli tokig på vantar. Åk du och köp ett par nya,så kommer säkert den gamla fram. Det brukar alltid vara så.
    Och vips har du två par varma o goa vantar. Bra va!
    Ha en skön vinter dag
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Jag ser ett svart litet skåp framför mig.., ganska högt placerat.
    Det sitter rosa och lila rosetter på ena sidan och någon slags guldtråd löper runt hela skåpet.., hmmm, det luktar lavendel där inne!!!!
    Lång, långt där inne i skåpet känner jag värmen.., värmen ifrån...

    Jo.., din handske!!!

    Näää.., fasiken vad taskig jag var nu men jag kunde bara inte låta bli.., sorry!
    Nopp, inte sett röken av din efterlängtade handske, hoppas du hittar den igen Pirre!!!

    Snygga kök.., ett utav dom hade räckt för min del:):)
    I vårt lilla kök får vi gå in och backa ut och turas om och äta..., så litet är det!

    Ha en underbar onsdag...
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Hi hiiii :o)
    Våra grannar kom med en julklapp för ett par år sedan och på kortet stod God Jul Dårhuset. Det var deras 8.åriga son som skrivit lappen och dom ursäktade sig lite skamset när dom kom. Varför? sa jag och pekade på griffel tavlan innanför dörren. Välkommen till dårhuset stod det ,o)

    Ungar *ler*.
    Hälsa du barnen att DET ÄR ett dårhus här *fniss*

    Många kramar Erika

    SvaraRadera
  6. Så fint det är med pärlhyacinter och din plantering ser så "vårig" och vacker ut :-). Man behöver lite vårkänsla så här års!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig idé att plantera i en soppterin. (visst är det en sån?) Måste jag göra! Jag trodde nästan att du visade bilder från mitt kök *haha*. Vi har svartvita golv, vita luckor med rak spegel från Ballingslöv och mörka bänkskivor. Jag trivs i alla fall! Kan lägga in lite bilder från mitt kök på min blogg idag :0). Det behöver lite piffing innan men jag ska försöka hinna under dagen!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Heisan Pirre.... så fin siden din er blitt...


    nydelig inspirasjonsbilder av kjøkken...perleblomster er vakre...


    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  9. Hej hopp! Har du kollat igenom bilen ordentligt? Under sätena kan jag hitta en massa intressanta saker i min bil. Kanske kan din vante ha gömt sig där? Hihi! Lycka till med köket! Må så gott! /Anna

    SvaraRadera
  10. Så fint med pärlisarna i din terrin!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Vad retsamt att ena vanten är borta! OCh så till köken, jag gillar det där sista, med kaklet med det blå mönstret, trädet och fåglarna och den gyllene kranen. Och fönstren som går ända ner till govlet. Det huset har förrästen varit till salu...

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Hallå där, imorgon blir det upp med tuppen igen, det blir Formexmässa och ska träffa goa bloggvänner, ska bli så himla kul, planera kök, vilket trevligt nöje, ha det gott, kramen

    SvaraRadera
  13. Hejsan Pirre!
    Kul med lite besök i vinterkylan :0). Tack för att du påpekad att jag skulle göra bilderna större. Har inte tänkt på det... det har liksom bara blivit efter standardmallen, hmmm. Ska bli ändring direkt! Kul att du gillade vårt kök, och du, golven är en av de få sakerna som vi är riktigt nöjda med fortfarande. Jag tror inte att vi kommer ledsna. Det är så klassiskt (nu har du lite argument att föra vidare ;0).)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  14. Sååå snyggt kök!! Älskar golvet!!
    Visst är det härligt med lite krispiga vårlökar!! Vackert!! Har själv några jag ska ta och plantera i mormors gamla silverfat!
    Hoppas du får en toppenhelg!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  15. Här ska det köpas lite lökar...så fint.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails