1.1.10

Nu vet jag....

...vem det är som busar med mig ibland och vilka fler det är som jag har bredvid mig. =)

Hej på dig. Allt väl?

Nu ska jag berätta för dig vad mediumet berättade för mig, när hon var hit en eftermiddag =) Många har frågat om hur det gick och nu när tankarna har snurrat klart så delar jag med mig av det här till dig....Ni som har följt min blogg har ju läst förut om att jag inte var ensam när jag var inne i lillstugan, där jag ska ha mitt nya kontor bla,  och röjde, och att jag till slut hade besök inne i vardgasrummet när jag satt mig ner i soffan. Jg blev nerknuffad helt enkelt. =))) Därför var jag bara tvungen att ta reda på varför nån söker kontakt med mig och om det isf är Ville som jag misstänkte. ( Ville är min mans morfars bror =)....)

Det började med att jag röjde och tittade i lådan som fanns i sovrummet i lillstugan och i lådan -som tillhörde Ville, vilket vi inte visste då-, så fanns det hans gamla fotografier som han har fotat, anteckningsböcker, hans gamla psalmbok mm mm.  
Jag tog in grejer och fotade och la ut på bloggen. Ju fler ggr jag var in där så kände jag hur "kall " på ett varmt sätt ????, jag blev och att det var en "konstig trafik" mellan sovrummet och trappan upp till vinden. Det slutade med att jag la ner projektet "röja i lillstugan" och gick inte in där på över en månad.

Mediumet sa direkt när hon kom in till oss att här har ni gott och varmt sällskap...jag röööööös =)
Det var Ville som var med oss och runt oss och han trivdes så bra hemma hos oss för han, och min farmor som jag också har med mig, stormtrivdes med vårt sätt att leva, ta hand om barnen och allt som händer runt oss. Båda skyddar barnen till o från skolan så det behövde jag heller inte oroa mig över. Men farmor tycker att jag ska släppa lite, jag är alldeles för hönsig =)

Ville är väldigt "busig". Han fick inga egna barn eller blev gift, så han trivs o få vara med bland oss och se ungarna. Båda två tycker det är så härligt med ungarna eftersom dem är så glada jämt...njaaa...dem kan väl ta hand om syskontjafserna tänkte jag då =))) Skämt o sido...Ville brukar skratta mycket åt Niike, våran yngsta, eftersom hon är så himla busig...och det är hon =)

Min farmor sa så mycket saker om mina innersta tankar och om att jag inte ska oroa mig om allt hela tiden utan ta ett steg tillbaka och starta om så kommer allting gå precis så som du vill =) Hon sa också till mig att jag inte ska oroa mig hela tiden över barnen att dem ska bli sjuka o få cancer ( vi har sååå mycket cancer i släkten, så jag gråter över det ofta och oroar mig över barnen ), för dem kommer att få vara friska och glada. Jag vet, jag tar inte det här för givet, men ändå så kändes det på nåt sätt lugnande och det spelar ingen roll vem som hade sagt, det hade känts så bra o få höra det av nån i den tonen som hon sa det på =)...hon var så lugn och hennes blick sa mer än tusen ord...

Farmor sa även en massa annat som ingen annan någonsin hade kunnat veta, men det är privata grejer så det kan jag berätta för dig om vi träffas nån gång istället =))) Jag grät och skrattade hela tiden för det var så overkligt att en vilt främmande människa kommer hem till oss och bara träffar mig och inte restan av familjen, och bara vet allt. Hon läste av mig som rinnande vatten. Det var en bisarr känsla....

Lite om framtiden sa hon också och enligt henne så kommer jag aldrig att behöva klaga på mitt nya yrke =) Jag kommer bl.a att få resa mycket sen =)

Hon berättade en hel del om mitt skapande och hur det kommer sig att jag nästan aldrig vet vad det är jag ska måla när jag har en vit, ren duk framför mig, utan jag bara sätter igång och så har jag skapat nåt till slut =)

Jag drömmer väldigt många ggr sanndrömmar, vilket jag själv tycker är sååå jobbigt, och jag frågade henne om det, men eftersom jag är själv lite medial så då är det bara så =)) Jag har också sett olyckor som skall hända och efter ett tag så händer det mitt farmför näsan på mig. Inga allvarliga men iaf....
Eftersom jag är öppen för allt sånt så då är det lätt och känna av andar och  därför så kunde även Ville ta kontakt med mig =)
Alla är vi mediala när vi föds, men eftersom samhället idag "lär oss" att det finns inga andar eller liv efter döden så stänger vi av efter ca sjuårs åldern...synd....

Allting har blivit lugnare här hemma och mina andar vill ju jag ha kvar här hemma, eftersom dem också är väldigt rädda om barnen =).

Det roligaste hon sa var att: din man är väääldigt trött!!!! Väldigt trött på mitt tjat om en grej =))) Hur sjutton kunde hon veta att det just handlade om den saken, och att hon kunde berätta det så precis så som det är? Precis som alla andra par så har vi haft heta disskutioner om en speciell grej och hon bara så det rakt ut att det är bra, det är inte så som jag tror =)))) nu har vi det otroligt bra så vi ska inte skiljas =)....(släktingar sitter och läser och får kaffet i halsen misstänker jag om jag inte skriver nånting här nu =)))).......)

Ja herregud, hon sa så mycket mer också, men med risk att flera av er har redan somnat vid datorn så avslutar vi här =)

Nu fortsätter mitt projekt i lillstugan. Nån som vet hur man tinar upp ett litet hus där flera av fönstren är trasiga??? =)


¤¤¤¤¤


Igår hade vi goda vänner här och det var precis så som jag vill ha mitt nyårs-aftons-firande. Vid lunchtid åkte vi till pulkabacken och grillade och ungarna åkte pulka, snowracer, skidor mmmm, och efter det åkte vi hem till oss på lite bastubad. Vi tjejer tog hand om middan och det var sååå gott =)...

Sen blev det o umgås och vid tolvtiden gick vi ut och skålade!


Barnvänligt =)...



Sonen Eric laddar inför raketskjutningen...





Det var inte bara fyra vuxna, fem barn och andarna som sov i huset inatt, utan även sex taxar =). Vi har tre och våra vänner har tre. Japp, mannen i den familjen jagar också...Den yngsta är sex månader och den äldsta är femton år =)





Önskar er alla en god fortsättning. Kram Pirre





11 kommentarer:

  1. Va spännande med andarna... =)
    Och vilken härlig bild på hundarna...inte alltid det lättaste att få till en sån bild, så de sitter still o.s.v.... =)

    God fortsättning!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Åh, vad häftigt med andarna! :) Och hundarna var ju bara för söta, trodde jag såg dubbelt först, haha.
    Gott nytt år på er alla! Saknar er, puss å kram!
    /Lillsyrran

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Huh, nästan kusligt! Men så bra att du fick reda på att det var postiva andar i af, såsom roliga Ville! Han trivs där, vilket jag kan förstå, för det gör nog både levande och döda! Jobbigt med din förmåga av synskhet dock, inte alltid det roligaste att dras med men jag natar att man lär sig leva med det...

    Nej men gud ett sånt bedårande gäng i soffan, man bara smälter ju, en sån kul bild på taxgänget, såååå söta!!!

    GOTT NYTT 2010 PIRRE!

    SvaraRadera
  5. Hejsan,

    Härligt att du fick klarhet i vem som gör er sällskap hemma :O)

    Kram och god fortsättning på det nya året önskar Sari med familj

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket spännande du berättar. Vilken tur att det var så snälla och goa andar som ni har runt omkring er. Just öppenheten för andevärlden är stor på min mans sida, speciellt alla kvinnor verkar vara väldigt mottagliga. Jag tycker att det är urspännade själv också. Vilket härligt foto med alla hundarna.

    God fortsättning på det nya året!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Åh så spännande!! och vad skönt att veta att de vill väl, för det kan ju annars vara lite kusligt.
    Personligen har jag inga såna upplevelser, men före jag träffade min man, sa en kvinna som är synsk, att jag kommer att träffa den rätta.. Hon beskrev honom så att jag än i dag, nästan elva år senare ler åt hennes exakta ord och beskrivning på honom.

    Fantastiskt är det om man har gåvan att se saker, och kan leva med det på ett tryggt sätt, så man inte själv känner ångest.

    Vilket taxgäng ni hade i soffan! Underbart!!

    God fortsättning på året!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du delar med dig av dina upplevelser!! Visst är det fantastiskt att de kan veta så mycket...Tack för spännande läsning! Taxarna är ju hur söta som helst, riktiga små godingar!!
    God fortsättning och Välkommen att vara med i min lilla utlottning;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Förstår att du haft en otrolig upplevelse som du vet så har jag ju varit med om detsamma..vad skönt att fått svar på alla funderingar..visst blir man helt ställd när man träffar ett medium som bara vräker ur sig saker om en själv..och du..en helt ljuvlig hundbild...så charmig, ha en fin lördagskväll, KRAM

    SvaraRadera
  10. Hej! Det var alltså Ville :), och farmor! Roligt att de är så välvilligt inställda till er och ert sätt att leva!
    Ha ett riktigt Gott nytt år!

    SvaraRadera
  11. Oj så spännande och intressant!

    Hahaha, vilken härlig bild du fått av alla taxarna!!
    Min man talar ibland om att skaffa en sån, själv skulle jag gärna ha en Russell terrier :)

    Ha det bra under röjningen i lillstugan!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails