11.1.10

Hyvel och ljus i ett =)

Hej på dig. Hur e läget?

Här är det nybastat och jag sitter här insvept i min nya födelsedagspresent =) En rosa, alldeles underbart mjuk morgonrock...mmmm vad den är gosig, tusen tack för den.  Av mannen och barnen fick jag bla photoshop =)...ganska mycket att lära sig, men det verkar vara kul...får prova mig fram helt enkelt. Jag har blivit så uppvaktad i år så det känns som att jag har fyllt jämnt =))) Visar bilder en annan gång.

Kan man säga nåt annat än att inspirationen flödar just nu, när det kommer till inredning och att planera det som vi ska renovera och ändra i huset. Roligaste av allt är att mannen drar mycket i trådarna nu och jag blev helt chockad idag när han sa att han helst skulle vilja ha ett trägolv i köket iaf, det gamla som redan finns under klinker golvet, och att den kan vi ju måla...????...För slitet blir det ju, men är det målat så kan man ju bara måla om det.....????......vaaaa????? =)
Han som alltid vill ha det så praktiskt som möjligt och lättstädat...ja, under kan ske även här på Torgården =) Men ingenting är bestämt än, så det återstår att se vad vi bestämmer oss för...Här är bilder på golv som är gjorda av betongplatter, som jag bra gärna, helst, absolut, mer än något annat golv, skulle vilja ha! men...... såna här plattor går på allt från 1000- 1700 kr kvadraten =( ,och ska man ha 27 kvadrat så blir det inte mycket pengar över till allt annat, så det är inte värt det....Bilderna kommer från Marrakech design.











¤¤¤¤¤



Inspiration får man ju från bloggar, inredningstidningar och böcker bla. Idén till denna mysiga ljusstake fick jag från nån tidning för länge sen, och eftersom vi har en hel hög i snickarboa så tog jag in en och mannen borrade ett hål och så blev den gamla hyveln en ljusstake.







Orkidéen på köksbordet har fått knoppar...




Imorgon har jag och ungarna en ledig dag, så vi håller tummarna att tempen har sjunkit så man kan vara ute och åka skidor. Just nu visar den -24... Jag har lessnat lite på kylan måste jag ärligt säga =)

Vi ses och hörs. Puss o kram Pirre



16 kommentarer:

  1. Heisan...

    slike gamle høvler har jeg noen av også.. gammlet verktøy har jeg litt av.. nostalgisk og koselig..


    Ønsker deg en fin uke.

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Och så roligt med photoshop. Det kommer du att få mycket användning av. Vilken trevlig idé med en ljusstkake av hyveln. Enkelt och snyggt!
    Hos oss hade vi -6 imorse, så jag hoppas ni också har fått mildare väder!
    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Men skynda dig att smida medans järnet är varmt!
    Tänk vad de kan förvåna , våra män ;)

    Vilken rolig idé med ljusstaken.

    Här är endast 2 minus grader idag, känns toppen att kylan gett med sig.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. God morgon!!
    Vad roligt att få så mycket fina presenter!! Och så ett sånt härligt projekt som kök!!
    Visst vet man precis hur man skulle vilja ha det om bara pengarna räckte till...Me det är i-landsproblem, tänk vad mycket vi kan göra i alla fall!!!
    Fina bilder och ideèr som vanligt hos dig!! Ha det gott!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
    Måndag, ny vecka och nya tag....
    Hoppas din helg har varit lugn och skön.
    Önskar dig en härlig start på veckan...
    Skickar med en massa värmande kramar
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Jag har också spanat in det de där otrolit vackra plattorna från Marrakech! Skulle gärna ha sådana i hallen. Men där sitter det redan klinker med värme under och det är synd att göra om det. Men snygga är de, de där mönstrade!!
    Tittade på den där kaminen i förra inlägget. Oj så härlig!! Kan tänka mig att det skulle bli jättetjusigt om det blir den ni väljer!

    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  7. Vilken lysande idé han fick mannen din...bara tacka och ta emot..:) vi ska oxå göra om köksgolvet i sommar, det hann vi inte med vid renoveringen, just nu ligger ett ljust laminatgolv..och uppvaktad det blev du..så härligt..ha en fin kväll, kramen

    SvaraRadera
  8. grattis ännu i efterskott, vilka gåvor!
    Vilken fyndig ide med hyvelljusstaken! Me like :)

    SvaraRadera
  9. Låter som om du har det jätteskönt. Men vad har hänt hemma hos dig när maken har kommit på sådana tankar? Sätt fart på en gång så han inte hinner ändra sig. Så fin hyveln blev som ljusstake.

    Ha det bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Hej Pirre,
    Tack för din rara hälsning hos mig. Du kan se hela reportaget om du går in på mitt inlägg och klickar på "här". Vilken fiffig idé att göra en ljusstake av en gammal hyvel ! Hoppas att ni får en härlig utedag idag - hos oss snöar det för fullt, igen - suck !
    Kramis/Marita

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vad mysigt du har det :)
    Grattis i efterskott men framförallt grattis till att du får som du vill med golvet!
    Vi har målat ett trägolv vitt och jag älskar det, men mannen hoppas fortfarande på att vi ska lägga nytt när det blivit för slitet. Jag säger bara på med lite ny målarfärg!

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Hej..
    Visst var tidningen så bra...Man vill ändra på allt hemma.Du ser ut att ha det så mysigt hos dig/er.Och klart man måste passa på om mannen vill.
    Ha det gott Kram/Majsan

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig blogg du har! Hamnade här av en händelse och blev sittandes en bra stund. Det känns så hemtrevligt som att bli hembjuden...:-)
    Så jag tackar för titten - jättetrevligt! Och nästa gång är det min tur att bjuda igen *blink*

    Ha det gott!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig blogg du har! Hamnade här av en händelse och blev sittandes en bra stund. Det känns så hemtrevligt som att bli hembjuden...:-)
    Så jag tackar för titten - jättetrevligt! Och nästa gång är det min tur att bjuda igen *blink*

    Ha det gott!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  15. Hej och grattis i efterskott! :-) Vad spännande det låter med Photoshop, jag skulle också vilja lära mig mer om hur man kan fixa och trixa med bilder.

    Jag börjar också bli less på kylan, men vill ju knappt gå ut. Och går man ut vill man snabbt in igen :-).

    Vad kul med nytt köksgolv, det ska bli roligt att se vad ni väljer!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  16. Brrr..ja! Vi har verkligen fått vinter så det förslår. Men jag tycker det är ganska mysigt faktiskt, om det bara inte varit för krånglande värmepanna! Gillar din hyvel skarpt!!

    Kram!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails