22.1.10

Hobbyrummet

Hej. Äntligen helg =)

Själv jobbar jag ikväll, men det är bara till klockan åtta och jag trivs på jobbet på fredagarna, för då får vi en massa kunder som åker och har fredags mys i badet med ungarna. Mannen min kommer alltid dit och badar med våra ungar så jag träffar ju dem där =) Stämningen är på topp och efter jobbet är det pizza och Lets Dance som gäller =) Vad har ni för fredagsmys?

Nu har jag påbörjat rensningen i hobbyrummet nere i källaren, och det börjar likna nåt! Två bokhyllor står på plats och saker o ting börjar hamna i lådor och burkar. Det är inte klart än, men nu kan man ju gå ner där och se att det faktiskt är ett rum där fantasin kan flöda fritt, och att det inte bara är tvätten som ska hängas här inne =) ...(Vi har hobbyrum och tvättstuga i det gamla sommarköket...)

Den här gamla...????.... som har använts till...ja, inte vet jag, hamnade här som trådställning =) jag gillar det här med återanvändning....



 I lådorna hittar man smått och gott. Det mesta kommer från Panduro.



 Pennor o dyl i gamla rostiga behållare...



Här kan man piffa upp ett skåp eller göra en ny hängare av gamla rostiga krokar o dyl.. Här behöver ingen vara rädd att klistra eller kladda med färger för det är tillåtet. När duken har gjort sitt köper man en ny i en anna pigg färg, för kanon billiga vaxdukar köper jag till det här bordet från Rusta =)



Lagerhaus har det mesta =)...



Mina loppisfynd som ska göras i ordning hamnar här nere...



Presentpapper ser jag alltid till att det finns hemma. Det är inte många helger som det är kalasledigt under vinterhalvåret =)



Bredvid bokhyllorna finns det en korg som jag har fyllt med gamla säckar. Dem kan man göra en massa fint av =)



Här väntar två paket som ska ges bort.... 






¤¤¤¤¤

Här kan ni se hur tvättstugedelen ser ut i rummet. Spisen ska en sotare titta på så vi kan börja elda här inne igen. Det var nån gång på 70-80 talet det eldades i den gamla bakugnen sist =)


Önskar er alla en riktigt härlig helg. Kram Pirre


15 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med ett rum för alla pysselsaker....:) perfekt... gissar på att din trådställning kanske använts som bakplåtsställ en gång i tiden...:) o vilken tur du har som kan mysa med barnen på jobbet....:) helmysigt med ett fredagsbad.... hoppas du får en skön helg... jag går här o har lite ont imagen inför nya jobbet jag.... ska få intro nästa vecka så då fårman se om man klarar det.... ha dä gôtt.. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Fredagsmys ja, är maten i centrum då HELA familjen är matgalna. Antingen blir något efterlängtat lagat hemma, men orkas inte det med blir det thai från kupolen. TV;n brukar nog gå het också. Då har man möjlighet att krypa ihop i soffan tillsammans och njuta av att alla är lediga.
    Det är våra fredagar!
    Tack för trevlig läsning...

    SvaraRadera
  3. Hej! Det skulle verkligen vara en fröjd att tvätta i ditt hus. Jättevacker och fräsch tvättstuga och kombinerat med hobbyrummet är det helt underbart.
    Va mysigt!

    Vår tvättstuga, eller, rättare sagt ett hörn nere i källaren står vår tvättmaskin and that´s it...
    Pust...ytterligare ett projekt på listan...

    Kram och trevlig helg!
    / Cecilia

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort! Inspirerande att gå ner och pyssla. Jag tror också ditt trådställ är ett gammalt bakplåtsställ. Där jag har butiken nu har det tidigare (för länge sen) varit ett bageri. Och vi har också ett liknade ställ därifrån.

    Ha en underbar helg!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Vem skulle inte vilja pyssla i ditt hobbyrum...Så mysigt och vilken ordning!! Kan tänka mig att dina barn gillar att sitta där och knåpa lite;o) Trevlig Helg!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Bakplåtsställ eller brickställ? Säkerligen nåt i den stilen...
    Härligt inspirerande saker du har- det börjar klia i pysselfingrarna!

    SvaraRadera
  7. roligt att se att du oxå har ett pysselrum, jag måste oxå ta tag i mitt kaos. behöver bara mer tid.. har en ljuvlig helg sandra

    SvaraRadera
  8. Härligt att ha ett helt rum att vara och greja i. Här blir det köksbordet som blir fullt av saker när man ska pyssla. Har ju massor av utrymme i källaren bara man röjer så jag ska nog fixa till något liknade. Tack för tipset.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. ** gud va fint ni får det, här hemma fick lilla familjen ha fredagsmys utan mig, jobbade tyvärr ikväll, ha det gott**

    SvaraRadera
  10. Vilken lyx att ha ett rum där man kan pyssla i lugn och ro. Skönt att kunna gå ifrån hela härligheten när man måste göra något annat och sen kunna fortsätta där man slutade. Väldigt fina bilder du har tagit idag!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Hej Pirre!

    Tusen tack, så go du är!!! Så jättemysigt du har det hemma...fint och personligt, GILLAS!!!

    Ha en fin helg!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Vad mycket pysselsaker och fina omslagspapper du har. Ser hur mysigt ut som helst.
    Vill önska dej en skön och mysig helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Den som inte skulle gilla & sitta där och vara kreativ - den finns inte! :)

    SvaraRadera
  14. Ljuvligt med ett hobbyrum, något jag saknar. Den vita byrån på bilden högst upp e fin :)

    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  15. Fredagsmys börjar tidigt. Jag är ledig på fredagar och börjar dagen med att sova efter barn åkt till skolan. Fotograferar ofta på f.m och sedan fixar gott fika till barnen kommer hem. Min man slutar tidigt...lite god mat och så godis och tv.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails