13.1.10

svart, vitt o brunt...

Hej på dig. Hur står det till denna soliga och varma...re dag?

Jag sitter hemma och gör ett nytt vattengympapass. Snart drar vi igång våran vattengympa igen och det är nog många som vill komma igång och röra på sig efter julledigheten misstänker jag =) Bl.a jag själv. Nog för att vi har sportat en hel del men när man står på land och hoppar och peppar andra i en timme, det ger en själv riktigt bra träning. Både fysiskt och mentalt =) Men nu är det lunchrast för jag har lyssnat på musik hela förmiddan, så det dånar i skallen...jag som inte kan lyssna på låg volym heller, man måste ju få känslan också.

Svart, vitt och olika bruna nyanser gillar jag. I verandan så går den ena sidan mycket i dem färgerna. Tulpaner fick jag några buketter förra veckan och fortfarande så står dem. Dem är ju som vackrast när dem hänger lite....









Några rostiga ting inne, är fint ihop med mörka möbler tycker jag.



Det rostiga korset fick jag av svägerskan när jag fyllde år, Tack, den är så himla fin =)





Vi har betsämt oss för att ta bort några skåp i köket sen när den ska renoveras. Varför har man så mycket sk-t i skåpen bara för att man har en massa skåp? Oh vad det ska bli skönt o rensa bort skräpet och bara ha kvar det som är fint och kan användas. Som all porslin...den här söta kaffe servisen med tio koppar, fyndade jag på loppis och den står bara som prydnad! Nu ska den fram och nästa gång jag får gäster ska jag servera kaffe ur dem kopparna istället =) och det som inte är nåt som jag ska jag ha kvar, ska säljas bort på loppis som äger rum i Maj här hemma =)



Under ett annat bord här inne förvaras nu extra qviltar och plädar, för att ha dem framme på soffan lockar bara upp hundarna där dem inte ska vara =) Våra hundar älskar nämligen allt vad gosiga och varma filtar o dyl heter. Tyvärr hjälper det inte att jag har bäddat med filtar i deras sängar, det är våra filtar som gäller.










Här skymtar vardagsrummet....




Jag har handlat lite nya tyger till vårens nya kuddar. Bl.a så blev det svart linnetyg. Blir väl i stil som dem här kuddarna som jag har sytt. Älskar allt i linne, och då speciellt den svarta färgen.






 Stolarna går också i svart o vitt...



Häromdagen så plockade jag fram gamla Lantliv och ska hitta en massa inspiration till renoveringar, nya tavlor- utställningen närmar sig - och bara njuta av dem gamla tidningarna. Det är så synd att man inte tar fram gamla tidningar oftare för om man räknar ihop hur mycket pengar man lägger på tidningar per år -urk- så blir det nog en hel del =) men nu ska jag rensa bort och ge till syrran, så får hon också ta del av dem...




Nu ska jag fortsätta med mitt pass, ska hitta på några nya övningar som man kan ha i vattnet. Någon som vill träna med mig? =)

Puss o kram till dig från mig.
Pirre

13 kommentarer:

  1. Ja jisses..., jag skulle mer än gärna träna med dig Pirre:)!!!!
    Hade jag haft närmre till dig så hade jag kommit på studs, nu har jag lyckats ta mig tre/fyra kilo under jul och det känns..., tungt!
    Underbart vackert.., svart, vitt och brunt går så sablans bra ihopa.
    Svart linnetyg hade jag förresten turen att fynda en stuvbit på 1.5x2meter för en tia, billigt så man skäms:)
    Det skulle ju kunna bli två snygga kuddar.., hmm, något att klura på!

    Vackra bilder och tackar och bugar för inspirationen...
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Har samma problem med vår hund, hon älskar att bädda ner sig i filtarna som ligger på soffan, ju finare och dyrare ullpläd, desto bättre tycker hon...

    SvaraRadera
  3. Hej Pirre!
    Hoppas jul och nyår varit bra och sköna!

    Visst känner man för att röja i skåpen nu, slänga ut skräp man ändå inte använder...

    Massa fina detaljer du visar!

    Och gamla tidningar gillar jag också att bläddra i, men man blir oftast inte färdig till det för tiden räcker sällan till det...har fullt sjå att läsa de nya! *ler*

    Lycka till med passet!
    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Härligt hemma hos dig, som vanligt. Du har en träffsäker personlig smak!!

    SvaraRadera
  5. ohhh du är ju en piggelinare du pirre, skulle behöva gå på vattenjympa, det är verkligen skönt!!!

    vilka bilder, ohhh tulpaner och servisen är ju superfin mmm o härliga bruna vackra möbler sååååå fint mot ditt ljusa hem!!!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  6. Jag behöver verkligen träna med dig nu efter jul...hihi...
    Vilket vackert hem Ni har!!
    Jag rensade oxå ut jättemycket och har färre skåp i mitt nya kök!!
    Visst samlar man på sig...
    Ha det gott;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hallåjsan!

    God fortsättning... Det var längesen sist... har knappt hunnit blogga... men nytt år och mål.

    Vad skönt med vattengympa. Men nu går passen så tidigt och man jobbar typiskt då... Vad roligt att du får göra hela passet själv.

    Kram sari

    SvaraRadera
  8. Heisan Pirre...
    tusen takk for alle hyggelige hilsen du har lagt igjen hos meg...


    jeg syns du ahr et utrolig vakkert hjem.. liker også litt nyanser...

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  9. God morgen Pirre,

    Og takk snille deg for dine fine ord i min blogg!! Det ble jeg utrolig glad for og det gav en riktig positiv start på min dag :))

    Så fine detaljer du har i huset ditt, liker virkelig kontrastene i svart og brunt. Har selv den siste tiden fått sansen for det litt mer røffe, etter en lang stund med bare hvitt. Det bryter så vakkert og samtidig gir det alle rom mer varme. Herlig!

    Ha en riktig skjønn dag, og igjen takk!!

    Klem Aina

    SvaraRadera
  10. Så fint o stilfullt!

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  11. Här var det ett inlägg som det bara sprudlar energi ifrån...vad mkt fint du gör och som du har på g..jag är ju en som oxå älskar mörka inslag i min inredning....)nu har man fått njutit utav Pirres fina bilder igen, ha en skön dag, kram

    SvaraRadera
  12. Go kväll du rara!
    Alltid lika vackert hemma hos dig!!
    Jag gillar samma färger :)
    Verkligen jättefina bilder du har tagit.

    Ha ett riktigt skönt veckoslut!

    Ann-christine

    SvaraRadera
  13. Vilka härlig bilder du visar -tack! Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails