29.10.09

Ransoneringskuponger...

Hej. hur har ni det? Här är alla, förutom jag, pigga! Har inte feber, men så ont i halsen och snorig och rösten har jag tappat....Jag var till apoteket igår och fyllde på förrådet. Frågade efter halstabletter, och när jag hade ätit den andra, -man får bara äta tre om dan, och inte efter varann-, så försvann nästan känseln i munnen =)))) Starka grejer apoteket bjuder på! Törs man äta fler?...Men dem var bra, kändes bättre i halsen =)

På det lilla skrivbordet/ pysselbordet i köket så har jag gjort om lite. Hobbyrummet nere i källaren börjar bli klar med hyllor o dyl, så det mesta från det här bordet som innehöll en massa hobbymaterial, har fått plats där nere istället.

Den söta "toast hållaren" köpte jag från grannen när vi hade byloppis. Den hade dem köpt från London, och jag är så glad över den. Men istället för rostat bröd, så står det gamla anteckningsblock, ett gammalt vykort och så det lilla bruna fodralet till gamla ransoneringskuponger, där i....







Några större tyngder har fått komma in från planteringsbordet ute, och annat smått och gott som står här...



Den underbara krukan och "blomman" hade syrran med sig nu när hon var hit och hälsade på. Tack ännu en gång =)









Just nu har stolen en grårandig dyna, men till jul blir den rödrandig.



...ett tips!....
  En kökshandduk, som jag har sytt till en kuddfordral! Enkelt för även dem som tycker det är svårt att sy.





När jag har piggnat till lite mer ska det bytas kuddar och annat smått och gott här i köket, för nu är det dags för det pastelliga att få vintervila...även fast det inte var allt för länge sen jag ställde grejerna här =)...




¤¤¤¤¤

Min lilla utlottning fortsätter ända till på måndag, så skrolla neråt och lämna en kommentar, om du vill vara med.

Ha det gott. Kram Pirre

7 kommentarer:

  1. Åh så mysigt du har vid ditt skrivbord, och så litet och nätt det var...jättefint!

    Åh ett sånt "toast-ställ" skulle jag inte tacka nej till...det var ju helt underbart!!!!!!!!! =)

    Hoppas du kryar på dig snart!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Du har så massor med fina små detaljer att det alltid finns nåt nytt att kika på!

    Krya på dig nu, inte kul att ha ont i halsen!

    SvaraRadera
  3. Du har så massor med fina små detaljer att det alltid finns nåt nytt att kika på!

    Krya på dig nu, inte kul att ha ont i halsen!

    SvaraRadera
  4. Jeg beundrer virkleig det flotte hjemmet ditt Pirre... så mange skjønne detaljer...


    Håper du snart kommer deg og får energi og røsten tilbake..'God helg og god bedring..*Klemmer Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej Pirre!
    Du har jämt så fina detaljer och saker! Ditt hem verkar så himla mysigt och hemtrevligt, synd att du bor så långt borta... Eller är det jag som bor långt borta? Haha!

    Jag har faktiskt några handdukar på lager som jag tänkte göra kuddar av till kökssoffan. Dom är vita och röda, blir fint till julen.

    Nu ska jag försöka slita mig från datorn och göra nåt kreativt istället. Blir lätt att man fastnar här så länge... :)

    Ha en fin fredag!
    kram!!

    SvaraRadera
  6. Det där "toaststället" är ju sååå fint! Ett sånt skulle jag vilja ha! Fina bilder:o) Trevlig Helg!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  7. Föll som en fura för den toasthållaren...) hoppas ni har en skön helg

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails