17.9.08

Utmaning och det fina skrivbordet.

Hej alla bloggare och nya besökare och vem det nu är som besöker mig, kul att just du hittade hit =). Allt väl?
Jag har blivit utmanad av Kia med den inspirerande bloggen "En mammas drömmar".http://enmammasdrommar.blogspot.com/
Here we go...
1. Fem saker i frysen
-Olika svampsorter
-Två påsar lingon, som mamma gav till oss för två år sedan...hmmm
-Köttfärs 3pkt.
-Tre öppnade påsar med broccoli (?...)
-Fyra "Karins Lasagne", min favorit till jobbet om det inte blev kvar nåt av middagen... ;)
Fem saker i garderoben
-Kläder jag köpt men aldrig använt
-Massor med träningskläder o mjukisdress...
-En garderob med bara fina kläder, som tyvärr används alldeles för sällan...
-Kavajer o stickat
-Tröjor av alla olika sorter, färger o märken.
Fem saker i bilen
-Extra kylarvätska
-Skräp på golvet, bak...
-choklad papper, det är jag det =)
-tre bilbarnsstolar
- en skyddsängel....hoppas jag...
Fem saker i handväskan
-Nycklar till jobbet
-CD skivor till mitt nya vattengympa pass.
-Hårspray o sånt...
-Solglasögon
-mobil
...O bottnet på väskan har jag inte sett på ett tag, för den är täckt av allt annat skräp...
Den utmaningen skickar jag vidare till:
"Tilda o mamma"
"Leva på landet"
"Cornelias cottage"
"Eikkala"
"Paus i Skärgården"
Spännande o få veta lite mer om er ;)...
Nu har jag målat skrivbordet iaf. Den blev svart =). Vitt är fint, men det blir helt enkelt för mycket vitt här inne i verandan och det blir andra svarta delaljer här inne också... så, en halvblank oljefärg o vips så blev det ett helt "nytt" skrivbord.

Den här kandelabern då?...Jo, den här fina kandelabern har jag sneglat på i över ett år, men nu när vi skulle till o bygga verandan så tyckte även mannen att vi skulle ha den. ( Han höll på o smälla av när jag nämnde för honom första gången att jag har sett den mest fantastiska kandelabern som kostar, ????......mycket! ;) Ibland måste man ju få unna sig lite finare, dyrare saker...så om ni undrar om den var värd det? Jaaa...Är jag nöjd? Jaaaa.

Och skrivbordet är jag helnöjd med =0)

Imorgon bitti blir jag väckt av klockan redan 5.30 så: "Sov gott och dröm söta drömmar". Till mina finska besökare: "Nuku hyvin ja nää kauniita unia". Kram Pirre...zzzzzzzzzz......

13 kommentarer:

  1. Kul med utmaningen. Tar den nästa inlägg. Skrivbordet blev jättesnyggt i svart. Och kandelabern då. Ibland måste man ju få unna sig lite extra dyra saker också.De är ju bara det att man inte kan köpa det så ofta.

    Ha en bra morgondag, trots den tidiga morgonen.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Så fint bordet blev som svart! Perfekt kontrast! Och ljusstaken är maffig där den ståtar!

    SvaraRadera
  3. Artig(kul) å lese mer om deg.
    Skrivebordet ditt ble helt rått. Det kan være veldig fint å bryte litt med en farge innimellom det svarte. Kandelaberen helt rå. Kan skjønne en må unne seg noe en ønsker seg va og til uansett hva det koster , nesten =)

    Klem =)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Wow!!! Vilken superfin kandelaber...den skulle man ha.
    Skrivbordet blev jättefint.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Kul att få lite inblick ivardagen:) skrivbordet blev jättefint o den kandelabern var tjusig den.... ibland måste det få kosta lite att ligga på topp:):):) Kramar Annika

    SvaraRadera
  6. Hallåjsan... antar gärna utmaningen... vad snyggt det vart med svart, det är nog sant det kan bli för vitt i bland. Förstår att du är nöjd med ljustaken för det skulle jag vara.... kram sari

    SvaraRadera
  7. Hej! Antar utmaningen. Å kandelabrar, så fina. Nu måste jag ju visa mina också =) KRAM

    SvaraRadera
  8. Skrivbordet blev ju kanon! Och vilken kandelaber... himmel!!
    Roligt att läsa om dig... kände igen en del saker, som det där med tre öppna likadana förpackningar i frysen och den bottenlösa handväskan. jaja ingen är ju perfekt :-D

    SvaraRadera
  9. Åh så kul med utmaning jag antar den och kommer snart tillbaka med den.Så snyggt det blev med ett svart skrivbord i allt det vita.

    Ha en mysig helg.

    Kramis Tess på tildaochmamma

    SvaraRadera
  10. Mycke vackert skrivbord o kandelaber.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  11. Hej Pirre, sänder en hälsning från Österlen, har bara sprungit på loppisar och mysiga butiker, så sköööönt! Så fint det blev med svart och kandelabern, SUCK; helt ljuvlig, ha en bra helg, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  12. Det blev ju jättefint svart. Bra valt:)
    Och kandelabern var ju en av dom vackraste jag sett blir avis:)
    Trevlig helg.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Linda Mårtensson29/4/09

    Hej! Ditt skrivbord blev verkligen jätte fint. Jag har precis köpt ett själv, för att målas om. Hade tänkt vitt först men blev osäker när jag såg hur snyggt ditt blev i svart. I vilket fall som helst, har du något tips på hur jag målar det för att det ska bli bra? Första steget i min möbelkarriär detta ;)

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails