15.9.08

Smått o gott!

Mums vad mycket äpplen vi har i år... =0)
Hej ni alla där ute...Hoppas helgen har varit bra....
Min helg var helt underbar. På Lördagen kom tjejgänget, dvs systrar gånger tre, och våran mamma. Min familj bor i Stockholms området och jag i Dalarna , så saknaden efter dem är stor. Och så står vi varandra väldigt nära, så det gör ju inte saken lättare...men kul har vi när vi träffas. Vi åkte runt i mina "favorit-inredningsbutiker"... "Mig o Alice" och "Ställ o Såsser...", kika in där, dem finns på min länklista. Och så Lidéns möbler. Härliga butiker, väl värt ett besök om ni befinner er i södra Dalarna.
Jag blev sååå glad, så glad...Mamma hade virkat en pläd till oss. Så mjuk och så härligt tung. Tusen åter tusen tack mamma. du e bäst ;) Jag har sagt det förut men jag säger det igen...Jag är sååå imponerad av er som kan virka o sticka...Jag har glömt bort helt hur man gör. En vacker dag ska jag göra ett försök, och virka egna plädar och kuddar. =) önska mig lycka till...

Och inte nog med det...Vi fick även en kanonfin "höstig vas", som syrran hade gjort av en gammal "labb flaska". Tusen tack, du e kreativ du ;)

Ljudet av elden är en av dem mysigaste ljuden man kan lyssna på .... ;) Det eldas en hel del nu...

....Verandan då? Jo förstår ni, nu ska golvet läggas...jippiiiii...Vi målade igår i flera timmar för o få allt målat...Det är ju inte bara verandan, utan även v.rummet och vårt sovrum som dras med i projektet. Vi köpte två lampor igår till verandan som ska hängas ovanför matsalsbordet, men bilder på dem kommer senare...

Och innan jag åker till jobbet ska jag även lägga ut en efterlysning, igen... ;) Jag har letat efter gamla stolar till verandan, men det är banne mig inte lätt, alla vill nog ha kvar sina stolar =) Jag har inte heller bestämt mig hur dem ska se ut, bara det inte är lackade furustolar. Har ni stolar över, maila mig Gärna! Vi bor i Södra Dalarna, så det är bra om ni bor ganska nära...

Ha det gott i höstvädret allihopa, vi ses o hörs! Kram Pirre

14 kommentarer:

  1. Anonym15/9/08

    Hej Pirre!
    Jag gillar dina nya bilder! Kul att du hade en så rolig helg. Vilket språk pratar ni med varandra (systrar och mamma) förresten?
    Terveisin, Päivi

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att det snart är klart med verandan - förstår att det kliar i stylingfingrarna.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Hallå!!! Vad kul med släkbesök... o vilka fina gåvor du fått... pläden var helt underbar.... duktig mamma du har... har kollat in dina fina gamla stugor i förra inlägget också.... vilken skatt... hoppas du får tag i många stolar till ditt vackra nya rum... Kramar i massor..Annika

    SvaraRadera
  4. låter som en toppen helg. Skulle aldrig klara att bo så långt borta från min familj tror jag, du är tuff du:)
    Vilka fina saker dom gjort till dig.
    Ska bli så kul att se verandan. Har tagit korten på skrivborden så dom kommer under eftermiddagen/kvällen:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Så gøy å høre at du har hatt besøk av din familie, forstår at lengselen blir stor om man bor langt fra hverandre.
    I høstferien, om 2 uker, får vi besøk av min svigerinne med barn fra en annen kant av landet.Det er alltid like koselig, da shopper vi, spiser deilig mat og har en herlig uke sammen.Barnene trives også så bra sammen hvilket er enda mer trivelig.
    NYDELIG teppe som du har fått..litt av et håndarbeid det der, superflott.
    Ha en fin dag kjære du.
    Klem

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilken otroligt vacker pläd...började virka ett överkast en gång men det är mycket kvar och blir nog aldrig färdig. Vasen är jättefin. Ska bli spännande och se när projekten är klara. Hoppas du hittar några stolar.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar pläd din mamma gjort. Kom precis på att jag har en i källaren efter mormor. Måste leta på den. Så kul att ni träffades allihop, måste kännas lite ensamt att bara vara du som bor i Dalarna och resten i storstan.Så spännande med verandan.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig blogg du har, nu ska jag kika lite till!!
    Ha en härlig höstvecka!!
    kram

    SvaraRadera
  9. oh en riktig kär familjehelg!!! din mamma hon kan hon, nedrans så vackert, helt underbart! lycka till med målning nu, had et bäst! varmkram lotten

    SvaraRadera
  10. Hallå där, vilken underbar pläd så vacker och vilket jobb! Förstår att ni haft det mysigt ihop i helgen. Jag och min moder ska bege oss ttill lillsyrran på torsdag som bor på Österlen så här blir det oxå familjeträff, ha det gott, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  11. Hej Pirre!!! Visst är det mycket folk i Ullared men det varierar mycket från gång till gång... kö till kassorna är det sällan... kanske tre fyra före o så... det finns ju hur många kassor som helst... i lördags var det kanonmycket folk men ingen kassakö..... man får inte hetsa upp sig utan försöka ta det lungt hur trångt det än är.... alltså ingen ide att få panik....ha en lista med de kläder man ska ha o gå systematiskt... herr först sen dam o barn....att mäta ben o midja är bra för storlekar varierar ju.... brukar spara småplocket o grejerna till sist.... har ju rest dit i ca 20 år nu så lite vana har man..... kö in i affären har det inte varit de senaste åren vi varit där.... den är ju såååå mycke större nu.... ja lite fakta om Ullared var detta.... Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Du är utmanad min vän!!! Kolla min blogg!
    Kia

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig helg du haft!!! Min var helt ok också. Fick gjort en massa dåliga samveten och när man gjort det mår man som en prinsessa! Kram

    SvaraRadera
  14. Hej...
    Visst ä det härligt med äppelträd,,, bakade en äppelpaj av äpplen ifrån vår trädgård... Hösten är mysig!! Jättefin stickad filt!!!

    Kram josse

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails