2.9.08

Behöver du en rakning?

Halloj. Allt väl?
Äntligen kom den gamla rakspegeln upp!!! Ja, det tar sin lilla tid o göra allt som står på listan ;) Den hänger nu så fint så, i den lilla vrån nere i källaren, där vi hänger våra handdukar och badrockar...alldeles utanför bastu/dusch/toa..... Attiraljerna har det gamla gårdsfolket lämnat efter sig. Det är så kul med deras gamla saker ;) Trälådan har jag tagit in från snickarboa. Och tyvärr finns det inget fönster här så ljuset här inne är hemskt.....speciellt när man fotar ser jag =)

Inte gammal, men ack så söt...

Dem här fina hängarna köpte jag från "Lavendel o Romantik" i Borlänge.

Sen är jag så lycklig för jag har fått en utmärkelse =). Den fick jag av Kerstin som har den härliga bloggen Mitt vita hus, kika in där... http://mitthvitehus.blogspot.com/

Tusen Tack för den. Skickar den vidare nästa gång vi ses.

Det var allt från mig den här gången, kom ihåg o njut av livet :) Kram Pirre

20 kommentarer:

  1. Anonym2/9/08

    Åh Pirre vilken härlig och inspirerande blogg du har!!Jag är så glad för din skull! Kram från en gammal vän

    SvaraRadera
  2. Grattis till utmärkelsen! Å så fina bilder du visade - underbara. Och spegeln...vill ha! Kram

    SvaraRadera
  3. Ha! Rakspegel här mé..,vad fint du har gjort då med en massa snyggt "pynt" till. Stilfullt & vackert, Pernilla!

    Ha en fortsatt bra vecka /madelene

    SvaraRadera
  4. Hei på deg! Rakspeil er så skjønne!! Du har gjort det så fint, me love.
    Har også et, men ikke fått hengt det opp noen steder ... du vet alltid noen saker på vent og tiden løper så fort.
    Ha det godt kjære du.
    Klem

    SvaraRadera
  5. Helt underbar rakspegel!

    Jag håller med om att det är supersvårt att få bra bilder i mörker. Det är svårt att ta kort på kvällarna nu faktiskt och det är inte alltid man kan vänta tills dagen därpå heller eftersom man jobbar. Nu börjar det ju bli mörkare och mörkare, tidigare och tidigare.

    SvaraRadera
  6. Hej Pirre!
    Tycker bilderna var helt ok, det ser inte alls så där naket ut som det kan bli ibland när man fotar...
    Vad duktig du är på att få till det med små stilleben, jättekul och inspirerande att se! Tack!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  7. Hejsan, jisses vilket mysigt hörn su fixat till, så rart och Grattis till utmärkelsen, den har du verkligen förtjänat, ska försöka och njuta av livet, men är trött och seg idag med en begynnande huvudvärk och så regn förstås, njaa....ha en bra dag kram VIOLAN

    SvaraRadera
  8. Nydelig rakspegel du har med det tilbehøretO=)
    Jeg kunne tenke meg et slikt speil:O=9

    klem!

    SvaraRadera
  9. Det blev supermysigt där nere...rakspegeln är verkligen fin!
    Grattis till awarden :)

    Ha en trevlig onsdag...hoppas ni har lite bättre väder än vad vi har.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fiiint... hoppas bara att du inte får bruk för den lilla luskammen:) grattis till utmärkelsen!!!! den är du värd... med din fina blogg... Ha det bra..:Annika

    SvaraRadera
  11. Grattis till utmärkelsen, den var du väl värd. Vilka fina saker du har. och krokarna var ju ur söta.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  12. Hej Syster!
    Vad fint det var nere i bastun, dina detaljer är så perfekta. Kram carre

    SvaraRadera
  13. Hej, Pirre!

    Vilken urskön rakspegel och vad fint du har gjort!! -Visst är det nå´t speciellt när man hittar gamla saker som har följt med huset...luskammen...den hoppas jag att du slipper använda;)!!!

    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Åh vilka härliga bilder, superfint blev det med rakspegeln och de andra gamla tingen. Det är sådana småsaker som ger den där genuina känslan.
    Måste fråga, var har du hittat den stora bokstaven? Skulle också vilja ha några sådana men hittar de inte någonstans...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  15. Ciao Pirre! How are you?? Beautiful pictures you posted!!!
    There's something for you on my blog!!!
    Have a nice evening!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  16. Åh, vilka härliga bilder!
    Gillar brunt vitt och fattigmanssilver i den kombinationen! Så fint med rakspeglar, skulle själv gärna haft fler!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  17. Så många fina bilder i hela bloggen! Har suttit länge och bara njutit. Och vilken fantastisk veranda ni har! Önskar att våran vore lika färdig.
    Kram Sussie

    SvaraRadera
  18. Hej Vännen kul att du inte glömt bort mig och kikar in.Vilken underbar vrå du bjuder på,gamla saker är bara helt otroliga.Jag måste bara berömma dig för vilken fin start bild du bytt till.Jag trodde att jag hamnat fel,för man är så van med en bild som man förknippar till bloggar.
    Ha en underbar helg.
    Själva åker vi till stugan.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  19. Så härligt det ser ut. Du kan verkligen få till det så fint. Grattis till din utmärkelse. Hoppas att du cokså njuter av livet och sköter om dig.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  20. Hej igen Pirre!!! Du undrade på storlekar på mössor.... den "normala" brukar passa de flesta men jag har gjort både mindre o större....även till barn... brukar inte va nåt problem... är du intresserad hör av dig så kan jag skicka en så du får prova.... om den inte passar fixas en annan storlek....Kram Annika

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails