23.9.08

Ett fönster...

Hej alla ni där ute.

Nånting som jag alltid tyckt är så mysigt, är ett fönster inne i huset, mellan två rum...Vi har inte haft såna väggar förut där det skulle ha passat, men nu passar det ju bra. Här är fönstret från vårt sovrum in till verandan. Nackdelen är att vi nu saknar ett fönster ut, från sovrummet. Det går ju o fixa med ett nytt fönster på en annan vägg, men det blir ett annat årtionde ;) Lampan köpte jag från Hemtex. Den funkade första dan, sen gick den sönder...måste åka o byta...suck!

Jag har inte bestämt mig om jag ska ha en stor tavla på väggen över skåpet, eller om det blir nåt annat...Det kanske blir den här tavlan...en av mina favoriter, som jag har målat.

...ja, fortsättning följer....Det är mycket som händer här hemma just nu. Stressigt oftast, men det är "rolig stress", så jag ska inte klaga. Jag har äntligen bestämt mig... =) ...

Ha det gott mina vänner. En Stor Kram/ Pirre

12 kommentarer:

  1. Mysigt med ett fönster i huset. Kommer kanske att bli lite mörkt men ni få väl lägga in att göra ett till fönster i planeringen,*s*. Synd att lampan inte fungerade, hoppas att de har lampor kvar så du kan byta.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Försten ut, tycker det verkar charmigt med fönstret på detta viset, en väldans rar lampa som fungerar nu hoppas jag, vilken häftig målning, vad du är skicklig, vad är det nu då som ska hända, du förstår här blir en väldans nyfiken! Ha det gott vännen, kramis VIOLAN

    SvaraRadera
  3. Det blir ju sååå fint... häftigt med ett fönster innomhus så där... lampan var ju gullig men synd att den pajade direkt.... men byta måste man ju få... tavlan är ursnygg.... du är duktig på att måla du... hmmmm bestämt dig????? för vad`???? är född nyfiken... HiHi:) Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hei hei - sitter å surfer litt i bloggverden..og stoppet opp hos deg - her var det så trivelig! Masse fine bilder - flott maleri du har!

    Ha en fin fin onsdag!

    Smil fra KKann

    SvaraRadera
  5. ..oj kom visst ikke gjennom hos deg! Vel vel - en fin blogg du har!

    SmilKKann

    SvaraRadera
  6. Va, har du målat den...fantastiskt...
    Kram viveka

    SvaraRadera
  7. Men vad duktig du är!!! Jättefin elefant! Själv kan jag inte dra ett rakt streck..

    SvaraRadera
  8. Tycker också det är mysigt med fönster inomhu! Ville ha ett sånt jag med men det var inte praktiskt genomförbart kom vi fram till... Men ditt är jättefint! Trist med saker spm går sönder...

    SvaraRadera
  9. Hei på deg! Travelt hos deg som hos de fleste andre forstår jeg. Åhh men jeg synes maleriet ditt var sååå fint, me love!

    Vindu "innendørs" er knallfint, men ser hva du mener. Mulig jeg får det slik på et rom i 1 etasje, det er jo koselig da men har også stusset på der med manglende vindu fra soverommet ut i fri luft.Vi får se...
    Ha en herlig kveld !
    Klem

    SvaraRadera
  10. Fin tavla! Jag ska snart svara på utmaningen.
    Saaristoterveisin, Päivi

    SvaraRadera
  11. Du är makalös, så himla snyggt du målar, fantastiskt, du är ju en stor konstnär!!! Inte klokt va fint, jag är mållös, även om det inte låter så: ) Så läckert med fönster mellan rummen och himmel så vackert me det svarta skrivbordet och den kandelbarn på det andra bordet, skitsnygg! Mari.

    SvaraRadera
  12. du målar verligen jättebra.

    Tycker oxå det är sååååå fint med fönster i huset. Ska sätta upp 2 i min blivande atelje, en på var sida av dörren. så dom andra kan se när man jobbar;)
    Trevlig helg
    Kram Emma

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails