28.9.08

En solig höstdag...

Halloj allihopa. Allt väl?
Idag har jag stått som parkeringsvakt på den årliga marknaden som vi har här i byn....Det är vad vi föräldrar får göra när barnen spelar innebandy. Vi kommer lindrigt undan jämfört med dem föräldrar som har barn som spelar ex. hockey, ( min son var med i hockeyskolan när han var yngre, herregud vad jobb vi föräldrar fick lägga ner...) Intäkterna som kommer in under marknaden täcker hela säsongen, så vi behöver inte ens sälja bingolotter =)
Jag och Susanne (-me and alice), stod där i "gassande" solsken (och höstiga vindar) från 8.30 till 13.30 och föste in bilarna in i parkeringen. Kul dag....tack för sällskapet Susanne =)
Nu har jag hunnit med och fixat lite till inne i mitt nya favoritrum. Lampan hänger på plats, skåpet är monterat och ljusslyktan i fattigmanssilver hänger där så fiiint....

Ljusslyktan -( 299 kr, ja, ni läste rätt, bra pris va? )-, som hänger i hörnet samt duken på bordet är köpta från "Ställ o Såsser....", dem finns på min länklista. Den stora brickan på bordet med små tassar under, kommer från "Madame Petite".
Jag är så nöjd med strömbrytaren och vägguttagen som är svarta...härlig kontrast mot allt det vita. Mellan fönstret och altandörrarna ska jag texta nåt fint, men vad? Kom gärna med ideér.
Ha det så bra allihopa.... ikväll ska jag kika in och få en massa inspiration från era underbara blogg. ;) Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Så mysigt du får det. Verkligen fin ljuslykta du köpt. Förstår att du och Susanne hade det bra i solskenet. Var ju en toppendag att vara ute. Tänk om det spöregnat, *s*.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Hej Pirre,
    Vi har också haft en helt underbar väderhelg i Skåne, igår med riktigt höga temperaturer. Så mysigt du har gjort det, och den där ljuslyktan i fattigmanssilver kunde inte jag heller motstå. Tusen tack för dina rara och berömmande ord på min blogg - önskar dig en härlig vecka.
    Kramis/Marita

    SvaraRadera
  3. HALLÅ PIRRE, RUMMET BLIR BARA VACKRARE OCH VACKRARE, LYKTAN SÅ VACKER, KRISTALKRONAN BLEV JAG SÅ FÖRTJUST I, PÅMINNER OM DEN SOM ÅHLENS LANSERAT, ÄR DET DEN? HAR FUNDERAT ATT KÖPA DEN. HA EN BRA VECKA OCH NJUT AV NYA RUMMET, KRAM VIOLAN

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre!
    Tack för sällskapet i dag!!
    Det var riktigt mysigt och snacka om tur med vädret. Barnen var så trötta när vi kom hem, men missa dansen det ville dom inte..hi,hi!
    Tog en rejäl prommis medans dom dansade så nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna!!!
    Du har världens finaste veranda. Lyktan blev jättefin hos dig! Skulle nog passa hur bra som helst med en text där ovanför dörren!!!
    kram och godnatt!
    /Susanne

    SvaraRadera
  5. Ååå, så mycket fint,,, älskar kristalllampan,,, Mmmmm!!! Skönt att ha de klart, så att man får börja piffa... Ha de gott kramar j

    SvaraRadera
  6. Tjingeling!
    Här kommer lite korvtips!!*fniss*
    Jag tar bara en avlång bit bomullstyg och virar den runt kedjan/sladden och viker bara in den upptill. Min har suttit som berget nu i säkert 7 år...hi,hi...
    Så du behöver inte vara orolig att den far ner.
    kram!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen.
    Jag såg dig minsann, susanne missade jag dock. Själv så serverade jag mackor och kaffe i långa rader inomhus i Bystugan(Hanna spelar ju oxå).
    Ville bara tala om att Julboken kom idag, den var heeeelt underbar!
    Så då kanske vi syns på onsdag?? :-)
    Ha det så gott
    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  8. Gud så fint det blev! Lyktar är urtjusig :)

    Kram / Therese

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails