9.1.12

Var det inte 27?

Då har man hunnit bli ett år äldre och familjen väckte mig igår med sång, paket och frukost. Jag trodde helt klart att det var 27 jag fyllde men barnen räknade från 1975 till år 2012 och kom alltid fram till att det var faktiskt 37 jag fyllde ;)

Jag funderade på det för att tag sen, hur fort tiden går och hur kul det ska bli när jag fyller fyrtio! Ja, jag har alltid trott att när jag är fyrtio så har jag kommit in i en fas i mitt liv då allting, som jag har jobbat för och så som jag har “bäddat”, kommer att ge mig det liv jag vill ha, för mig och min familj. Fråga mig inte varför, för jag har ett underbart liv nu redan men ja, nånting är det som gör att jag längtar till det magiska 40 =)

 Pirre 37 år 003

Veckans middagsplanering är klar! Jag bad barnen att planera vad vi ska ha till middag i veckan, så slipper jag fundera på det varje dag. Tänk vilket I-lands problem va… “vad ska vi äta?”…

Söndag får bli en “vi får se dag”, för är det väder kanske man befinner sig i backen med skidorna på…

Pirre 37 år 002

Lunchdags för barnen på deras sista lediga dag innan skolan börjar igen. Hur ska vi komma upp imorgon? =)

Må väl. Kram Pirre

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! 27, 37 - nästan samma sak tycker jag! :) har själv problem att komma ihåg hur gammal jag är, men brukar skarva åt andra hållet (är 37, men brukar säga att jag är 38 :)) Då får man alltid en extra bra överraskning när man fyller ett år mindre varje år :) Hoppas du får många underbara år framöver också!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!!
    Tja, vad är väl en siffra? Man är så gammal/ung som man känner sig :)

    Suck... jag borde bli bättre på att planera maten, skulle underlätta vardagen så mycket. Men när man har olika arb.tider och det ena och det andra på kvällarna, så blir det oftast ändå inte som man planerat.

    Ditt kök är så mysigt!!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Stort grattis i efterskott!!!
    Fyller själv 37 på nån månad men det är ju ungefär som 27 (känns det som iallafall...hihi)

    Bra med matlista, ibland är vi duktiga här med det men oftast håller det bara i sig nån vecka!
    Ska nog prova icas matkasse snart tror jag.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott, jag har inte "bäddat" färdigt än men den stora dagen närmar sig för mig och jag får nog bädda fortare :)
    Matlistor är ju perfekt, man är lite lat bara..
    Kram

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails