2.1.12

Vad hände under jan-augusti 2011?

 

Oj vilket år 2011 var! Lite tråkigheter självklart men nu har jag suttit här och fällt en tår över allt det tråkiga men tänkt att  mestadels har det bara varit en massa kul och jag har valt att blicka tillbaka på det roliga den här gången, när jag ska göra inlägget =)

Jag tycker det är kul att blicka tillbaka på året som gått, och aldrig har man väl gjort det så många gånger som när man började blogga. Ett bra sätt blicka tillbaka på året som gått är ju att göra en summering av det hela här på bloggen och nu har jag klistrat ihop vad som hände under jan.- aug. som va… eller en del av det iaf. Och jösses vad länge jag har suttit här och tittat på foton och skrattat och insett att jag och mannen har fixat ett bra liv för oss och barnen. Jag är så tacksam…

Under januari börjar köksrenoveringen ta fart! En månad tidigare än vad vi hade räknat med =) En del av köket före och samma hörn efter att klinkerplattorna försvann och skafferiet var på plats!

  nya tavlan 2011 020

 

 

köksrenoveringen 016

Jag längtade efter sol, värme och vatten så jag målade en tavla så jag kunde titta på den istället…

nya tavlan 2011 016

Februari var en härlig månad och det hände en hel del! Niike får glasögon och dem två äldsta barnen fyller år…

Jag springer på loppis och letar efter gamla lampor och lampdelar som jag spraymålar . Möblerar om och fixar i hela huset och har energi till tusen! Målar ett stort skåp som ska stå i det nya köket sen.

Niike får glasögon 2011 014svarta lampan 002

svarta lampan 005köksrenoveringen 039

Ute är det riktigt kallt och mycket snö, men det blir en hel del skidåkning och annat kul man kan göra ute med barnen.

köksrenoveringen 042

Under mars är det dags för spisen att få sig en makeover. De rosa plattorna ska bort… ääääntligen =) Mycket händer i köket… Det blev turkost och brunt och så vitt och svart som basfärger i köket. Ute är det soligt och alla njuter. Nu får vi möjligheten att kika på den lille också =)))

lilla pyret ultraljud och W & N skridskoåkning 2011 139sportlov 2011 050

Jag syr en hel del också och ett litet lapptäcke till bebisen är klar!

köket igen 2 009babypläden 040

lilla pyret ultraljud och W & N skridskoåkning 2011 144

“Tänk att jag till sommaren är fyrabarns mamma =)….”

sportlov 2011 033

April är här och trädgårdsarbetet tar vid. Vårfint inne och jag växer som bara den =) Ute är det riktigt varmt och skönt…

vår i trädgården 2011 016vår i trädgården 2011 013

plädar i korg 010jag påsk 2011

Till påsk kom mina syskon och föräldrar hit. Dem bor alldeles för långt bort….

påskafton 2011 001påskdukning 2011 029

Det har blivit maj och den andra delen av köket är snart klar också! Delar från Ikea är trasiga så det blir några reklamationer innan det är klart!

En hel del trädgårdsarbete… tungt bara när magen är i vägen, för visst vill man göra mycket när det väl är trädgårdssäsong =) Äntligen hittar jag en gammal vagga på loppis till pyret!

nya köket 016trädgården 21-5-11 117

trädgården 21-5-11 103vaggan 008

Under juni månad gjorde jag i ordning inne i galleriet. Målade om ett skåp och möblerade om. Tavlorna tog jag ner och hängde upp dem lite annorlunda (dem syns inte på bild) Utanför Galleri Hönshuset finns det en sittplats. Sen var det ju även dags för en sjusitsig bil så alla får plats!

bloggbilder 048bloggbilder 026

Jag anordnar det årliga “byloppiset” i lillstugan och grusgångarna görs i ordning. Alltid lika kul tycker mannen ;)

byloppis 2011 001byloppis 2011 030

Tjejerna och deras kusin sitter och badar i tunnan och njuter av livet på landet!

byloppis 2011 095

…och jag börjar längta som bara den efter att den lille ska titta ut, för nu är trädgården klar och köket likaså! Men först en liten tripp till midsommar.. men det gick bara och sova en natt ute, för sängarna inte är så sköna som hemma, för den här magen (och tuttarna) var bara i vägen =)))

midsommar 2011 051midsommar 2011 125

Jag tror inte vi gjorde nånting annat än bara väntade på den lille när det var juli så vi åkte inte iväg på långa tripp, men “till havet” och andra dagstripp gjorde vi med barnen. Det här är förresten min man ;) som ni aldrig har sett förut, tror jag,  och jag är alldeles “pigmentfläckig” över hela ansiktet =)

Gävle juli 2011 042

Gävle juli 2011 020Gävle juli 2011 011

Gävle juli 2011 027Gävle juli 2011 037

TITTUUUUT =)

25 juli 2011 föddes Lisa Lill Albertina

Lisa föddes 2011-07-25 05.29 084

Augusti månad är så solig och varm så vi åker båt och umgås… Inga måsten här inte! Fyndar fina saker till hemmet och lär känna den nya familjemedlemmen. Lisa sover mest hela tiden när vi åker båt och är nöjd. Trädgården bjuder på en massa gott att äta och en hel del fina blommor att titta på.

kelim 014kelim 024

Lisas första båttur 1.8. 2011 011Lisas första båttur 1.8. 2011 061

Lisas första båttur 1.8. 2011 133Lisas första båttur 1.8. 2011 142

Loppisfyndar och blocketfyndar igen och det här svarta skåpet, som vi fyndade billigt på blocket, står nu i vardagsrummet! Barnens aktivitet tar vid igen efter sommaruppehållet. Här har ni Eric som har crossåkning som sitt stora intresse.

svart skåp 020Eric ATVträff 2011 191

Jag längtar till sommaren då man kan gå ut i trädgården på morgonen och plocka lite bär och sen göra i ordning frukost som man kan äta ute…

Lisas första båttur 1.8. 2011 174

Nästa gång vi ses så ska jag ha blickat tillbaka på vad som hände under resterande månaderna under förra året. Det blir långa inlägg det här ;)

Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar årskrönika, så fint hem och ljuvlig familj du har!

    Gott Nytt År!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Hallå Pirre, vilket år, tack för all inspiration du alltid bjuider på!

    Vilket hem, vilket sinne för smak du har och så kan du måla tavlor med OCH vara fyra barnsmamma!! Söt är du, och dina barn med och din man, en gullig familj!

    Gillar ert kök så mycket, blev bara så helläckert!!! Jag gillar att du sticker ut lite i din inredningsstil, den är klockren och "oängslig".

    Keep on blogging!!

    Gott Nytt År önskar din bloggvän Mari.

    SvaraRadera
  3. Fin bloggkrönika! Underbar helt enkelt men så älskar jag att följa din blogg!!! :)
    Var hittar jag din mailadress? Undrar eftersom jag tänkte skriva och fråga dej om en sak...

    God fortsättning fina pirre.
    Kram Johanna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails