14.1.12

Tack & lyssna på barnen också!

Först vill jag bara berätta för er att jag är så tacksam för all beröm jag får för min lilla blogg och för dem fina kommentarerna och mailen jag får. Nu har jag varit inne i en period då även besöksantalet har ökat en del, så jag säger bara: hurraaa för min blogg och tusen tack för att ni tittar förbi!

¤¤¤¤¤

tyg 016

Vi målade om i Erics, sonens, rum för ett tag sen och den andra delen av rummet visar jag idag… (helt ostylad! dvs med sladdar o allt) Hade tänkt mig lite annorlunda men det slog mig hur lätt det är, om man är intresserad av inredning själv, att köra över resten av familjen och göra lite som man själv vill och inte kanske alltid som dem andra vill!

Lampan hittade jag på loppis, men den var orange och jag spraymålade den röd! Datorer och motocross är Erics intressen!

tyg 009tyg 010

Stolen och skrivbordet är gamla från gården. Det som inte är uppe på väggen än är den stora reklamskylten. En gammal stor (lutar mot dörren) Cloetta reklamskylt som han vill ha upp!

tyg 011tyg 021

Min man säger alltid att det där kan inte jag bestäm du, men barnens rum då… Eric sa den här gången hur han ville ha det och jag lyssnade. När jag hade satt upp vissa grejer och innan resten kom upp sa han stopp! “Inge mer… det räcker, jag vill ha det ganska tomt och det där ska stå där osv….” Kul, tyckte jag, att han tänkte själv och vilken skillnad! Rummet är nästan alltid städad och han tom bäddar nästan alltid sängen innan han åker till skolan!!!! Med andra ord, grabben trivs….Så, lyssna på era barn hur dem vill ha det i sina rum när dom ska göras om, för det kan inte bli annat än bra =)

Till vänster om skrivbordet så har dörren in till rummet och en till dörr (en massa dörrar överallt på övervåningen) som är in till kattvinden, en riktigt fin sådan. Oisolerad så det går inte att ha öppet in dit på vintrarna, och det är synd för det finns ett fint gammalt fönster här och ett skrivbord här inne hade varit kanon!

tyg 017

Kroken köpte jag från Åhléns! Fin är den men helt värdelös…Hänganordningen är så dålig så hänger du nånting på den så snurrar den runt (upp o ner) och allting ramlar ner på golvet =)

tyg 014tyg 018

Vill du se mer från Erics rum, kika in här!

Ha det gott i bloggvärlden och för er som sover redan, hoppas ni drömmer sött, och för er som är nattugglor som jag, trevlig läsning =) Jag ska kika runt i blogglandia jag också.

Kram Pirre

1 kommentar:

  1. vad roligt att hitta in hit till din blogg igen. Ja det är bra att lyssna till barna när man gör deras rum och att göra det tillsammans med dom. Då blir det inget annat än bra. Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails