14.1.11

Ha en trevlig fredag

…och hoppas att helgen också blir kanon =) Nu ligger golvet på plats i skafferiet och ikväll ska det skruvas upp hyllor. Min efterlängtade skafferiskylt kom idag, den första dem skickade var fel, och den kommer från Nacka Byggnadsvård som har många, roliga gammeldags skyltar. Klickade hem lite annat också men vad det är får ni se lite längre fram.

skafferi 013

 

Om den gamla dörren, som förut fanns i huset och som nu ska återanvändas, ska vara obehandlad eller i en annan underbar färg, återstår att se. Jag ska känna in den nu först tills allt kommer på plats =)

skafferi 007

 

Och från Ikea kommer dem här fina kökshanddukarna som jag ska använda till nånting helt annat. Helgens sy projekt =)

skafferi 002

Nu ska vi till stan och köpa glasögon till våran sjuåring, som inte ser så bra tydligen. Men ingen fara, hon tyckte att det ska bli kul med glasögon =)

På återseende. Kram Pirre

5 kommentarer:

  1. Hej på dej!
    De där skyltarna är verkligen supersnygga!! Åå vad spännande med ditt skafferi :) vill se mer bilder!!

    Önskar dig en trevlig helg
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Undrar vad du skall göra med kökhandukarna från IKEA? Jag ser fram emot att se mer av ditt skafferi. Det var så mycket fina händelser du berättade om i ditt förra inlägg. Många liknande händelser som jag känner igen från min barndom.
    Kram och ha en fin helg
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  3. Vilken fin skafferiskylt!
    Nufötiden är det en helt annan sak att få glasögon än det var för 25 år sedan...Tack och lov. och inte är det alls lika dyrt mera heller.

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre!

    Vilken fin skylt!
    Kanske vore något för mig...till någon av hallens dörrar...

    Får nog kika in där och kolla vad de har!

    Vad skönt att 7-åringen tänker positivt om att få glasögon. Det finns ju så många snygga modeller numera och är verkligen en modedetalj.

    Positivt att vissa saker som förr met hade negativ klang numera är roligt!

    Trevlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Så ljuvligt med ett riktigt skafferi , det ville jag också ha när vi renoverade vårt kök , men tyvärr fick vi inte plats !!
    Så fin skylt och dörr !!!!
    Önskar dig en mysig helg !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails