23.5.10

Jösses...

...vad det regnar =) Igår vaknade vi till skinande och värmande sol med frukost ute, och i morse vaknade jag till smattret av regnet....det skiftar ganska rejält nu förtiden tycker jag.....Jag älskar regn, så jag njuter också, men visst hade det varit trevligt med lite sol idag, så att jag hade kunnat fortsätta med mitt lilla projekt. Men det spricker nog upp till eftermiddan....

En trädgårdsbänk och en stol ska målas klart. Några plankor och så järn, ett projekt som går fort att måla klart. Me like....

Jag och tjejerna hann så klart igår. Det blev en härlig blandning av en massa olika blommor, som är bra och ha som snittblommor. Det är så kul och kunna gå ut i sin egen trädgård och plocka in blommor så vi satsade på det i år.




¤¤¤¤¤

Jag lägger halm runt om smultronet och rabarbern så slipper man en masssa ogräs runt dem plantorna. Praktiskt och så bryts det ner av sig själv ner i jorden.


Utanför hönshuset, mitt Galleri, planterade jag Ölandstoken som jag förut haft på annat ställe.
Hoppas den trivs där nu....


Häggen blommar och det doftar ljuvligt =)




¤¤¤¤¤

Vilken härlig kombination det är med nyklippt gräs och blöta barn =)


Mina två trädgårdsmästare och jag önskar er en härlig söndag.
Förut hade jag tre medhjälpare med mig när det var dags för trädgårds bestyr, men nu är den äldsta en tonåring och har andra intressen =)...tiden går fort....


Inne på min andra blogg har ni fler bilder från igår....
Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. Tjoho i vattnet, men i dag kan duscha ute, vilket regn, men det kan vara mysigt också tycker jag.

    Så fint galleri du har och vacker gammal kanna med häggen,hm, halm borde man nog skaffa, bra tips som nog många glömmer bort.

    Ha en bra söndag, trorts regn jag hoppas du har rätt och att det blir bättre väder framåt em! Mari.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder Pirre, det känns sommar! fast här spöregnar det just nu...

    SvaraRadera
  3. Ja idag har det verkligen regnat, stor skillnad mot igår. Mysigt att få pyssla ute. Har precis kommit hem från Stockholm, så vi får se om det blir något i veckan.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails