30.9.11

Trevlig helg!

Idag är det ännu en fin och solig dag. Igår hade vi hela 23 grader varmt -jösses- och det ser ut som att det blir lika varmt idag.

Lite bilder på vad jag pysslade ihop härom kvällen!

I verandan så har jag haft samma stil ganska länge nu, och det är  en stil som jag fortfarande gillar. Jeans, trä och brunt är färgerna, och en ny lampfot krävde en ny lampskärm. Påsen med dem gamla jeansen kom fram igen…

glasögon 032glasögon 033

…och så gjorde jag en lampskärm.

glasögon 037

 

glasögon 036glasögon 043

glasögon 045glasögon 039

Som ni ser så är det blått & brunt som dominerar och här finns det ett stort täcke och en kudde som jag har sytt bl.a av gamla jeans.

 glasögon 042

Små ljushållare köpte jag också från butiken där jag hittade lampfoten. Dem här var enkla och fina.

glasögon 003glasögon 004

För ett tag sen så möblerade vi om och chiffonjén hamnade här inne och blev min arbetsplats.

glasögon 006

¤¤¤¤¤

Bra syn ska man ha och när jag var till optikern så visade det sig att jag hade fått mycket sämre syn! Igår hämtade jag mina nya glasögon. Ett par svarta och ett par bruna. Brunt & svart är favoritfärgerna även på mina kläder & accessoarer.

 glasögon 050

…och då kanske jag ser lite bättre nu när jag ska rama in en massa bilder jag har framkallat på barnen i det här blå rummet!

glasögon 015

På söndag är det marknad här i byn Solvarbo. (klicka för mer info)

Galleriet

har jag öppet efter överenskommelse, så vill ni kika in kan ni maila till mig på

galleri.honshuset@hotmail.com

Välkomna!  Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. Så läcker lampskärm, Pirre! Tack för inspirationen!
    Ha en fin helg med de dina!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Kalas fin skärm;) Gillas!//Petra

    SvaraRadera
  3. Ja, jag får någon sorts hatkärlek till den där skärmen. Kan liksom inte bestämma mig för om den är snygg eller ful... Men häftig är den och den berör. Det tycker jag är kul med din inredning. Att man blir påverkad och inspirerad.

    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails