25.9.11

Tack alla!

Tack alla som har mailat till mig och lämnat kommentarer ang. bloggarna! Kul och få ta del av era tankar också om inredningsbloggarna och vad ni vill se och läsa när ni klickar in er i blogglandia. Sammanfattningsvis så kan jag väl konstatera att jag ska fortsätta med det jag fotat och skrivit om tidigare, tackar för det =), och det finns läsare där ute som kikar in ofta men som kanske inte lämnar spår efter sig. Heeelt ok tycker jag =) Nu vet ju jag att ni finns, och det räcker för mig. Självklart är det kul med kommentarer också, men ni förstår nog vad jag menar…Skönt och få det lite bekräftat bara, och det behövdes tänker jag, om Galleri Hönshuset ska leva vidare =)

familjedag 24-9-2011 011

Vilka roliga mail jag har fått! Det finns en blandad kompott av läsare hos mig och det finns önskemål bl.a om att många bloggare ska sluta härma varandra! Hitta på eget… de som mailat till mig  gillar bloggar med blandad innehåll, dvs om livet i sig och inredning, då känns bloggen mycket mer “hemtrevlig”. Bloggare med “egen stil” är populära…

familjedag 24-9-2011 006

Några av dem mail jag fått när det kommer till bloggar generellt…

familjedag 24-9-2011 003

“Jag följer många inredningsbloggar men blir inte inspirerad längre av dem som bloggar om samma samma samma saker/ stil hela tiden. Ta bort kors och madonnor så blir det kanon, och lite av det vita är fortfarande fint, bara jag slipper bli bländad =)”

“Jag vill se vita hem, men självklart är det kul med nånting som bryter av det hela…”

“urless på shabby chick o allt vad det innebär…”

“Mera inredningsbloggar och i olika stilar vill jag ha! Vitt, lantligt, franskt, New England, funkis mm. Jag får så mycket inspiration…”

“Bara inte alla “vita inredningsbloggar” försvinner nu…”

familjedag 24-9-2011 005

Jag blir så glad, så jag fortsätter väl i en sann “Pirre anda”. Hoppas ni vill följa mig här i min lilla bubbla, för det är ju så kul och skriva ner sina memoarer och fota barnen, inredning, trädgården och allt det andra som hamnar här.

familjedag 24-9-2011 010

¤¤¤¤¤

Jag har också köpt den nya tidningen och blev överraskad! Trodde inte att den skulle vara så bra som den va faktiskt =) Bra skönhetstips fanns det i tidningen “Pure”, och jag och Wilma testade efter frukosten… ansiktsbehandling med…ett äpple! Kanon var det. Det kändes som att vi hade en “riktig” ansiktsmask på. Inte vet jag om huden verkligen blev renare men jag kände mig genast piggare och gladare och det är väl det som räknas, eller hur? ;)

Nästa gång ska jag testa den med honung o banan.

¤¤¤¤¤

 

…måste bara visa er…

Vädret och utsikten var kanon idag, så vi packade ner fika och gick upp till berget och hade en härlig “familje förmiddag” =)… underbara höst!

familjedag 24-9-2011 077

familjedag 24-9-2011 085

familjedag 24-9-2011 037familjedag 24-9-2011 053familjedag 24-9-2011 088

 familjedag 24-9-2011 090

familjedag 24-9-2011 052

 

 

Nu ska jag läsa Amelia Höst, den ser riktigt mysig ut. God natt och på återseende.

Kram Pirre

5 kommentarer:

  1. Hej Pirre... läste ditt tidigare inlägg om blogging... visst kan man tröttna ibland men jag tror nu att när hösten kommer o det blir mörkare då vill folk surfa runt litre o kolla... jag gillar din blogg för att den är blandad.... lite av varje.... glimtar från hem o vardagsliv.... har varit extremt dålig på att kommentera ett tag men känner att lusten kommer så sakteliga tebaks.... fortsätt som du gjort hitills du o jag är säker på att besökarn kommer att fortsätta komma till dig.... konstigt det där med nedgången när du började blogga i tidningen... det var inte så att de flesta besökte dig där då??? hoppas du njuter av hösten.. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Gilla, gilla, gilla=) Du är bäst!!!! Håller med i allt det du säger! Kommentarer i sig är kul men betyder ju egentligen inte så mycket, bara folk kikar in och nog har jag också märkt ett rejält bortfall! Anledningarna kan vara många men det kan lika gärna öka framöver! Allt är lite tur och tillfälligheter i bloggvärlden också, reklam, länkning, att ha turen att bli uppmärksammad mm.

    Kepp on blogging, älskar din stil och ditt hem och ni är en sån rar familj!! Mari.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker utsikt och vad mysigt att få med sig hela familjen och göra en utflykt. Läste om bloggtankarna. Tycker nog att många bloggar är mycket olika varandra, men visst blir man mätt ibland, även på mig själv. Svårt att skriva om att bågot om tillvaron går på tomgång. Vet inte om min blogg liknar andras, men jag skriver lite om vad som händer här hemma och mitt hem går inte helt i vitt, tycker nämligen mycket om färg:) Christina

    SvaraRadera
  4. Du håller din stil, alltid, så personlig och varm :)

    SvaraRadera
  5. Jo, men lite kul med kommentarer är det allt. Det tycker jag med. Hur ska man annars veta att folk varit på bloggen och förhoppningsvis blivit berörda? God fortsättning!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails