26.9.11

Bara 1 måste idag!

 

Idag är en skön dag! Inga måste idag tänkte jag i morse tills jag kom på att det hade jag visst det! Ett litet måste!… men ingenting annat som känns akut… egentligen, så det tar vi en annan dag tycker jag!

ikon 001

I vardagsrummet har vi ett skåp där står det en massa smått & gott som får komma ut ibland! När jag tände lampan, vilket man måste göra nu när det är så otroligt grått och mörkt ute =(, så såg jag den här lilla ikonen som jag aldrig annars tänker på. Sonen ska konfirmera sig och han var till kyrkan i går. Kanske därför jag la märke till den… det blir “kyrkligt” för han och kompisarna nu framöver.

ikon 003

Inte är han så jätteimpad av att behöva gå till kyrkan så ofta, men jag tror att han kommer att uppskatta det sen iaf. Konfirmation handlar ju inte bara om att sitta i kyrkan och lyssna på prällen utan dem får ut så mycket mer än så.

ikon 004

Jag tror att ungdomarna idag behöver det. Bryta det vardagliga med nånting helt annat. Och hur gammalmodig ni än må tycka att jag är, så är det ju en milstolpe i livet, att konfirmera sig. Och med tanke på vilken härligt “modern” (får man säga så?) och duktig  präst som förstår ungdomar vi har här i trakterna, så vet jag att han kommer att vara rikare på livet på många sätt och vis och som han sen har nytta av nån gång i livet.

ikon 002

Blev sugen på och bläddra i dem här gamla tidningarna. Det har ju jag tid med ikväll, jag som struntar i alla måsten idag ;)

Nu kan jag släcka lampan igen för medans jag har suttit här och skrivit så har solen hittat hit. I like!

Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Hej! jadu, det gör nog ingen skada att gå i kyrkan ibland :) Man borde egentligen ta sig dit oftare själv, man blir ganska lugn och tillfreds när man är i kyrkan!!

    Ja vilket fint höstväder, här har solen lyst idag och jag har hunnit på en härlig långprommis med vovven, lovely.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Viist är det en milstolpe, det tycker jag också. och en så bra tid för de unga att reflektera över livet och vad som händer efter det! Dessutom har de starka åsikter i den åldern och är färdiga att diskutera det mesta :)
    Härliga de där turkosa glasen! är de för ljus?

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails