31.8.09

En skön stil som jag gillar....

Hej, hoppas helgen har varit bra. I fredags var vi till badhuset och plaskade med några andra familjer. Det är också ett typiskt höstteckan för oss, att vi samlas i badhuset och avslutar veckan med bad...Måste bli ren till helgen =)Och i går stod det bio med barnen på listan...Inomhus aktiviteterna börjar....Men jag går och väntar på att det ska bli varmt i september så man kan "höstbada" ute...det stod det på löpsedeln för några dagar sedan att det skulle bli varmt...hoppas man kan lita på dem den här gången =) Och jag håller på och städar innan jag ska till jobbet...men idag går det segt, jag har träningsvärk =) När det blir kallare och friskare ute får jag alltid sån lust och ta på mig löparskorna, och det gjorde jag igår kväll. Tog en vända med hundarna och det gick ju bra men jag känner redan av låren...hur blir det imorgon tro? Städade iaf klart i vardagsrummet och tänkte visa er lite bilder...Skåpet har mannen gjort, för er som inte har sett den förut, och i den finns det en massa smått och gott...den är även våran "barskåp", fast "tyvärr är vi dåliga" på och öppna flaskorna så dem blir ståendes bara. Men det finns en likör där som jag är nyfiken på. Den heter "Piritta" precis som jag, och den fick jag av grannarna när dem var utomlands... I vardagsrummet har vi en ljus bas men mörka detaljer samt tjocka, handknutna mattor vill vi ha där. Spegeln lånar jag av mamma, eftersom hon inte hade plats för den. Ljuset fick en dekoration av rönnbär, härligt med höstfärger... Ha en underbar fortsättning på veckan. Kram Pirre

12 kommentarer:

  1. Tjaba ! Vilka härliga bilder både från snicken och höstbilderna hemifrån. Ja, nu känns det höstigt ute, speciellt på mornarna och kvällrna. Jaså så du har också börjat springa vi gör det här också, ska sätta igång nu ordentligt när allt lugnar ner sig det känns så skönt efteråt. Tjejmilen nästa år ? Alla vi tjejer.... Ha det bra Kraaaam... Jo ! Kan du packa mer några tavlor nu när Pia hämta´r tjejerna ? Jag säger vilka isåfall.

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder du visar. Skåpet har jag inte sett förut. Det var jätte fint. Har ett fönster som jag vill att mannen ska göra ett skåp av också. Men min önskelista börjar bli lång...

    Flaskan var urtjusig!

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  3. Vilka undrbara bilder Pirre, skåpet helt ljuvligt, duktig man du har..och du får till det så fint ihop, spegeln och lyktan smälter så bra ihop med det övriga, undrar hur den likören smakar....:) hoppas dagen din är bra, kramen

    SvaraRadera
  4. Vad spännande det låter med Piretta-likören, hoppas att den smakar bra.. Vad fint ni har det!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  5. høres ut som en perfekt helg..akkurat slik det skal være... Nydelige bilder ditt flotte hjem Pirre...
    Ønsker deg en fin uke videre...

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  6. Jättevackert med det rustika mörka träet mot det vita!!

    här har vi nästan inga rönnbär i våra knutar så man undrar vad fåglarna ska ha att äta?
    Har du bara dragit nål och tråd igenom bären? det är jättedekorativt!

    SvaraRadera
  7. Naaaajs!!
    Snyggt skåp och detaljer!
    Jag gillar också lite grovt och mörkt, särskilt på hösten.

    Må så gott!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder du visar! Vit bas med mörka detaljer är snyggt! Märker själv att jag har börjat kika mera på brunt nu i höst.

    SvaraRadera
  9. Hej Pirre,
    Tack för din rara och välkomnande hälsning hos mig. Fina bilder du visar och visst är höstfärgerna läckra till allt det vita. Håller mina tummar för en varm sensommarmånad, vill inte att vinterhalvåret skall komma för tidigt......
    Ha de så gott och varma kramar/
    Marita

    SvaraRadera
  10. Hej på dej!
    Hoppas att även ni fick fint väder idag så att det blev nåt dopp! :)

    Vilka fina bilder du visar. Snyggt med rönnbären på ljuset.

    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  11. Ja nu börjar mys-tiden ihomhus, och jag tycker om den. Har tänt 20-25 värmeljus nu, runt om i huset och älskar det dämpade ljuset på kvällarna.

    Idag hade det nog varit läge för höstbad för sjutton va varmt det var, och är fortfarande nu vid 21-tiden på kvällen...hääärligt! =)

    Ser att vi har exakt likadana lyktor, den som hänger i taket med vinrött glas...sån har jag med..fick den av svärmor för några år sen.. =)

    Ha en fortsatt skön vecka!
    kram Patricia

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Oh, så fint du har det här; ljuvliga bilder och personlig text; härligt!
    Ska till jobbet strax, återkommer då jag har bättre tid.
    Ha en riktigt härlig vecka,
    Lydia

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails