7.8.09

Lantlig bohem där även "Lexington" och en afrikansk mask får plats...

Varågod, lite nyplockade körsbär... Hej. Hur står det till i värmen? Ja tjejer o killar, har ni hittat eran inredningsstil än? Jag har verkligen alltid varit en blandning av allt möjligt när det kommer till och inreda vårt hem. Sköna Hem damp ner i brevlådan härom dagen, en tidning som jag har börjat gilla igen, och när jag läste om ett hem slog det mig..."Jaaa, precis så är det!" I reportaget "Välblandat statsliv" beskriver Helena Lavold, en av dem som bor där, att "Den som inreder sitt hem med bara nya möbler riskerar att få att kataloghem..." Hon fortsätter... "Ett hem får inte bli perfekt"... "En blandning behöver dessutom sina missar"..."Vilket kan vara att inte matscha, låta färg och form krocka lite och att inte allt för tvångsmässigt hålla sig till en stil eller en epok"... Jag håller med. Jag har lite olika stilar i varje rum och dels är det för att jag gillar så många olika stilar och för att jag själv tycker att det är kul och överraska gästerna med "olika" rum =) Och ja, jag tycker att det är snyggt. Många tycker att det ska vara så enhetligt och att alla rum ska smälta samman. Men jag har märkt att det kan ändå smälta samman fast man har lite olika stilar.... ¤¤¤¤¤ Nere i källaren har vi en helt annan stil än uppe. Där är det marint och maskulint, mer i den bruna skalan som gäller...och inte för mycket grejer...mannen är glad =) men visst tycker jag också att det är snyggt. Nu när belysningen finns där och den gamla kartan är inramad får ni se lite bilder därifrån igen. Den gamla vita stegen köpte jag från ett loppis för ett tag sen. Trappan är nu målad i en grå nyans, samma nyans som på den gamla sponten på trappväggen fast mörkare. Här kommer en bildkavalkad. (Bloggen strular med bild och text så inlägget blir inte så som jag hade velat lägga ut den =)....) Nu kan ni kika in på min utställning, inne i det gamla hönshuset, "Galleri Hönshuset". Klicka på bilden högst upp till höger på bloggen. Varmt välkomna! Önskar er alla en underbar helg. Om Wilma har blivit bättre, -hon har feber-, åker vi till Helsingborg imorgon. Äntligen säger jag... Som vi har letat hela sommaren efter den "rätte", och av alla ställen i sverige fanns "hon" såååå långt borta. Men det är det väl värt =) Kram Pirre

12 kommentarer:

  1. Jättefint ni har i källaren! Jag gillar också lite maskulin stil, bland annat... Funderade lite själv över stilar i mitt senaste inlägg, gillar själv så många olika men det är nog ändå helheten som är det viktigaste samt att man trivs själv.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbart med ett eget spa. Så fint ni har det i källaren. Visst kan man blanda olika stilar, det viktigaste är ju ändå att man trivs själv.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Ja du det spelar nog ingen roll hur du gör i ditt hem, du får till det så fint hur du än gör.
    Vilken fin sjal du hade i förra inlägget och blusen du eller ngn har på sig, var kommer den ifrån?
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  4. Halloj där !!
    Åhhh så fint du har det, att blanda det gör helheten, det där extra i inredningen !! Och att man trivs själv såklart..
    Du, jag har inte fått till det med blogger ännu, det blir koder då jag lägger in mina bilder, himla besvärligt..är det samma för dig ännu ?
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. himla fint du har och så rätt så rätt..***
    Det får inte vara för perfekt, tycker om lite mix, men dras gärna åt industrivintage lite då och då, med lite annat då. brukar få höra att det alltid är varmt välkomnande och ombonat på ett annorlunda sett när folk kommer hem, ja men då är det väl kanske ganska schysst då tänker jag, fast sen kommer man på nåt nytt, men det är väl det som är charmen, aldrig tråkigt eller sammma hela tiden....
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  6. krya på sig till dotra så ni kommer iväg...

    SvaraRadera
  7. Härligt med spa...vill ha. Många fina bilder visar du och det är väl härligt med lite olika stil i olika rum. Så känner jag åxå.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Det är jättefint! Och visst är det kul att släppa loss med egna stilar i olika rum. Vårt tv-rum i övrevåningen skiljer sig också från resten av huset.
    Jag kan tro att ni älskar er spa-våning!

    SvaraRadera
  9. Erat spa är ju underbart har kikat in där förrut. Lika fina bilder som vanligt.
    Kram Tess

    SvaraRadera
  10. Hej vänne.

    Jag håller helt med dig om att man visst kan ha olika stilar i hemmet.
    Hur kul är det om alla rum ser likadana ut?? Då blir du aldrig som du säger någon överraskning för gästerna.

    Chansen är ju även stor att allt liksom smälter samman till ett enda rum.

    Jag anser att man ska ta in i sitt hem det man mår bra av och det man själv tycker är snyggt, för vissa kan det vara att ha allt enhetligt och för andra kan det vara att blanda stilar.
    Till synneve och sist så är det ju faktiskt familjen som bor där som ska trivas, eller hur?

    Jag bara älskar ert mera maskulina spa/relax nere...skitsnyggt Pirre!

    Du funderade över fågelburen...var det den i tråd som satt i Handelsbankens skyltfönster du menade??
    Isåfall kostar den 749 kr.

    Hoppas att du och familjen har det bra.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  11. Halloj!
    Tack för dn snälla kommentar hos mig! :) Vad den värmde mitt hjärta!

    Vilken resa ni haft! Hoppas du fått vilat nu!

    SvaraRadera
  12. Det är ju precis som du skriver så att det är ju de som bor som ska gilla det man har. Tycker om när det är lite olika stilar åp det man har. Er källare blev ju toppen.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails