24.8.09

En tolvåring...

...vill ju helst ha ett rum där tv:n, datorn och playstationet står i centrum oftast, och Eric, min son, vill också ha ett rum där det finns en massa tjocka, bra böcker som han så gärna läser och plats för bilsport junior och andra tidningar. Så nu var det dags igen och röja i hans rum och slänga en massa. Jag tycker inte att det var länge sen jag gjorde det, men attans vad dem växer och utvecklas och ja.. ni vet =) tiden går foooooooort... =) Nu har jag tagit ut möblerna, dem flesta iaf, och in ska tunga, gamla möbler bäras...där har vi problemet just nu. Finns inte en chans att jag kan bära upp dem hjälp av mannen till övervåningen, dem är verkligen tunga, och ja just det, får det största skåpet ens plats uppför trappan? Ingen aning, men skam den som ger sig =) Jag har inte bråttom med rummet så det får ta den tid det tar...Eric verkar inte heller beskymrad över att rummet ser ut som ett slagfält så.... H&M har ju underbara detaljer till hemmet. Beställde den lilla röda och den blå kudden därifrån. Golvlampan och väckarklockan från Ikea... Hyllorna blev vita och där står det några favoritbilar som han vill spara och även småbilar som "mannen i huset" har lekt med. Regskyltarna tog jag in från det gamla garaget här hemma på går´n...Dem röda plåthinkarna innehåller bla. pennor och annat smått och gott!. Par Courrier är en underbar nätbutik. Därifrån kommer den urfina luftballongen. Just nu hänger den här i Erics rum, men vi får se vart den hamnar i slutändan. En vit mjuk matta blev skön att kliva på, på mornarna och plåtbackar är bra o ha till det som man vill gömma =). Mycket inspiration till hemmet hämtar jag just nu från "Ralph Lauren Home". Titta bara på den här bilden hur underbar ett barnrum kan se ut, och den där fotöljen =)...Härligt! Bild Ralph Lauren Home... Just nu tar vi det lite lugnt med allt, inga måsten här inte =) Försöker komma igång med vardagen igen och återfå dem normala tiderna på kvällarna för barnen, och för mig med =) Ha det gott alla. Kram Pirre

12 kommentarer:

  1. Många fina detaljer! Och det är säkert bra att ta det i lugn takt! Då hinner man få nya ideer under arbetets gång också! :)

    SvaraRadera
  2. Hej gumman:
    Jag fastnade också för den lilla röda kudden till Williams rum. Underbar!
    Och visst växer dom.... Jag sydde vimplar åt William häromdagen men det kändes som om han var för "stor" för dom..

    En liten stund får dom hänga där i alla fall ,o)

    Den fotöljen skulle inte jag tacka nej till =o)

    Hoppas ni har det bra och hoppas att vi ses!
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli toppenfint!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det jobbigt att dom växer så fort och att barnrummen inte passar in till åldern. Här hemma har en av tre pojkar fått omgjort nu är det tvillingarna kvar. Får nog surfa runt lite för att få mer inspiration.Kram Tess

    SvaraRadera
  5. Oj så fint du gjort!! Många fina tips där.

    Jag har tänkt så länge på att fixa i stora sonens rum (han är snart 11 år) men det blir liksom inte av... Han är själv inte så brydd heller och där ser oftast ut som en tornade hade dragit fram. Inbillar ju mig att om han får bra förvaring och lite snyggt omkring sig så kanske...
    Ja, vi får se. Igår hittade jag åtminstone ett tyg som skulle bli snyggt till gardin i hans rum!

    Må så gott!
    A-C

    SvaraRadera
  6. Hej vännen.

    Just nu när jag skriver detta så tror jag att du har min son på simskola :-).

    Du fick ett mail igår av mig som gällde ringen...ville bara påminna dig om att du INTE behöver betala denna första gång eftersom du betalade förra månaden som du vet ;-).

    Vilka heeelt underbara detaljbilder du visar ifrån E:s rum. Så där skulle jag vilja göra på Vilmers...men där har jag av någon anledning kört fast. Vet liksom inte hur jag ska få till det.

    Fick dock gott om inspiration här...och den Ralph Lauren sidan måste jag verkligen gå in på.

    Ha det bäst min vän.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  7. Fina detaljer, fin klocka.
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Ser ju superfint ut -vilka fina bilder. Kuddarna var snygga!
    :)

    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  9. Hej vännen.

    jag fullkomligt älskar sonens rum!!! Hoppas du bjuder på lite helhetsbilder sen :-D Verkligen snyggt fotat också!

    Har missat en massa fina inlägg från dig, vad kul att ni köpt ny båt.

    Ha det gott
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Bra Grabbtips! Alltid kul att kika in här! mvh Mitt Egnahem

    SvaraRadera
  11. Hej Pirre,

    Tack för din hälsning hos mig! Tror det här är första kvällen på min 1 månad som jag lägger kommentarer och idag har jag gjort mitt första inlägg på länge!
    Så mycket snyggt du visar...kan tänka mig minst en av varje!

    kram Marina

    SvaraRadera
  12. Christin27/8/09

    Vad kul att det är på gång med E's rum...

    Idag har vi varit i Falun och hälsat på en bebiskompis och kollegorna på jobbet. Allt var sig likt. Förutom att JAG inte jobbar.. hihi ;-)

    Vi passade även på att göra ett besök på den mysiga affären "Norrgården" uppe vid gruvan. Kan varmt rekommenderas. Jag köpte en härlig dregelscarf till Jonathan. (numera kallad twotooth)

    Kram från svägerskan

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails