23.11.11

Plåt-fynd & Pippikläder

När jag har varit på loppis de senaste månaderna så har jag haft turen med mig! Tanken var att jag skulle hitta en gammal fin barnstol till Lisa sen när hon kan börja sitta och den fanns där i lördags och väntade på mig. Håller på och syr en kudde till den nu… Sen så ville jag ha en röd bricka till jul, och den fann jag också!

2 0012 002

Brickor kan man inte ha för många av och dom kan man använda till så mycket! T.e.x så har jag ofta brickor på bordet under ljus, för då känns det säkrare, med tanke på brandrisken.

loppis 028

Tomtar har jag inte så många i huset när det nalkas jul men desto fler naturliga ting utifrån.

Böcker med julig inspiration bläddrar jag i för fullt just nu…

loppis 026loppis 030

loppis 029

Gottisskåpet” syns här (se tidigare inlägg) och så har jag ställt gamla träskidor bredvid skåpet.

loppis 031

¤¤¤¤¤

Jag och Lisa njuter av ledigheten och snart är det dags för promenad med hundarna.  Lisa har på sig en sån fin tröja och mössa som hennes mormor har gjort till henne.

Lisa 4 månader 007Lisa 4 månader 031

Lisa 4 månader 027Lisa 4 månader 008

Min mamma, hon kan hon, och jag hoppas att jag också kan sticka och virka så fint som hon en vacker dag, så att jag också kan göra fina kläder till mina barnbarn sen =)

Niike bakar nov. 09 033[1]

Hon gör även samesmycken, och bilder på dom finns på

“Galleri hönshusets konstutställning” (klicka på namnet!)

Varför inte beställa en julklapp till dig eller nån annan.

Kram Pirre

4 kommentarer:

  1. MYSIGT! Du har så snygga kuddar i soffan som gör att jag vill ha likadana ;)
    Var hittar du de olika kuddfodralen eller är alla hemmasydda?

    Jättesöt lilltjej i pippitröja.
    Ha en toppendag.

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Ditt vardagsrum gör att man vill krypa upp i soffan, sno en filt runt sig och - med båda händerna runt koppen - dricka en kopp varm choklad!

    SvaraRadera
  3. Hej Pirre!

    Guuud vad snyggt du har och vilka snygga bilder du tagit, skulle kunnat va med i lexingtons katalog!
    Supersöt tjej i supersöt tröja.

    Ha en fin adventshelg.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Åh så mysigt ni har det! :) Älskar vardagsrumsbordet, jättefint. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails