17.7.11

Sömntutan blommar och livet leker!

När sömntutan blommar blir jag glad! Härligt med dem röda/ rosa/ orangea färgerna och den passar fint att plocka in och ha i vardagsrummet. Några få räcker i en gammal -ny för mig, hittade den i skogen häromdagen- flaska, för att göra mig glad =)

 

utskogen juli 2011 101utskogen juli 2011 095

utskogen juli 2011 092utskogen juli 2011 096

utskogen juli 2011 098

 

Här hemma går vi i väntans tider. Nu är det bara sex dagar kvar till beräknad förlossning och jag grejar för fullt nu med precis allt =) Jag har så mycket energi så det räcker och blir över. Tänk vad häftigt det är att kroppen anpassar sig innan för vad som komma skall. Energidepåerna fylls på och man “boar” som aldrig förr. Lyfta tungt kan man inte och gräva i rabatterna kan jag glömma, men jag har gjutit fågelbad och fruktskålar så vi får väl se vad det blev av dem när dem har brunnit klart.

Att hela familjen har långsemester gör att tiden tillsammans är ingenting man behöver stressa fram, utan vi tar dagarna som dem kommer och gör precis vad vi vill.  Långväga tripp blir det inte just nu, men en dag ute på sjön räcker gott och väl just nu. 

båtliv 2011 021

 

Nu ska jag sätta mig ner och sy lite. Få se om jag lyckas med det jag hade tänkt mig att sy =)

Ha det gott. Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. bara så lite kvar! Härligt och så spännande!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du mår så bra..Å vilka fina bilder...
    Ha en skön dag...Kram/Annelie

    SvaraRadera
  3. Det närmar sig! Såå mysigt o spännande!
    Minns det där boandet :) kul med all energi.

    Kram från mej
    /Johanna

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails