4.7.11

Härliga loppisfynd!

Hej på er där ute i sommarsverige och finland, eller vart ni nu befinner er! Hoppas allt e bra =)

Att hinna till sitt favoritloppis precis när dem öppnar, är inte min grej, men i lördags tänkte jag att nu ska jag vara där i tid innan allt tar slut! Och se där, trasmattor till köket som jag har letat efter och stickade/ virkade små filtar hittade jag! Och till loppispris dessutom… Tycker ni också att priserna på loppis har skjutit iväg nåt så otroligt på vissa ställen?  Tittade på blocket efter stickat och virkat, jag som inte kan det där, och där är det också riktigt dyrt nuförtiden. Hantverk kostar… Runt 800 kr för en liten handvirkad/ stickad filt… Men jag förstår dem som gör dem, dem är otroligt fina och tar tid att göra kan jag tänka mig, men ska jag handla loppis då ska det kosta loppis! =)

Ute har jag en flaska med såpa ståendes för att lätt tvätta alla trasmattorna när tid finnes… det är en hel del mattor som ska tvättas när det är sommar! För det är inte mycket som slår nytvättade mattor med såpadoft!

 

Gävle juli 2011 092

Mattorna till köket hade rätt storlek och så hittade jag två likadana! Nu är dem såpade och jag tycker att det blev en härligt torpkänsla här inne i nya köket, tillsammans med det gråmålade trägolvet.

 

Runn juli 2011 138

Runn juli 2011 148

 

I tallrikshyllan är det påfyllt med en hundraårig gammal tesil. Den är så otroligt vacker tycker jag =)

 

Runn juli 2011 145Runn juli 2011 147

 

Och vaggan till den lille är klar! Tre veckor kvar till beräknad förlossning, men värkarna är ganska smärtsamma så vi får väl se….Var till Ikea och köpte en madrass som jag klippte till rätt storlek, och så ett gosigt fårskinn.

 

Runn juli 2011 141

 

Den gula lilla pläden är ett av dem loppisfynd jag gjorde i lördags. Nytvättad och fin ligger den där tillsammans med sängkläderna som jag hade när jag var liten! Kul att mamma har sparat såna här fina lakan. Vaggan andas just nu lantligt 70tal =) Spjälsängen i sovrummet är mer modern, kul med olika stilar.

Meningen var att jag skulle måla vaggan men hittade inte riktigt den nyansen som vaggan har nu, och den vill jag absolut ha, så jag rengjorde den ordentligt bara och den är ju fin som den är nu också =)

 

Gävle juli 2011 115

Gävle juli 2011 123

 

Lite annat gammalt som har kommit fram ur gömmorna och hamnat här i köket.

 

Gävle juli 2011 121

 

Mycket kök nu här men snart är köket heeelt klar och då blir det annat =)

Ha det gott. Kram Pirre

6 kommentarer:

  1. Hej!!
    Vilka fynd!! Dina trasmattor var jättefina och sådär gammaldags. Jag har oxå trasmattor i kök o hall.
    Och så himla sött du har gjort i vaggan! Den lille kommer nog må gott där :) Lycka till med allt och fortsatt trevlig sommar.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilka fina loppisfynd, och vilken fin tallrikshylla du har! Lycka till med slutrakan :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina mattor! För att inte tala om hur fint det är i vaggan!! Härligt!! Lycka till! Allt går säkert bra!!

    SvaraRadera
  4. Så fina saker du har hittat. Älskar trasmattor jag också och har turen att ha fått en hel del efter mormor som hon har vävt. Så mysigt du har gjort i vaggan, blir väl perfekt åt bebisen. Du skulle ju ha varit till Clas O kom ju på att de har denna radio också som påminner om den du ville ha
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163229063

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fina fynd du gjort
    Blev nyfiken på ditt gråmålade trägolv, ska själv måla mitt köksgolv grått nu när vi byter kök,vad heter din nyans? ser fin ut
    Vaggan är jättefin ,bra val att inte måla den

    Såg att du gillar Roberts radio, de har ett plagiat på clas ohlsson som jag själv köpt för 299 kr
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Åh vilken tur du hade med mattorna!
    Vaggan är ju gudomligt söt, verkligen en plats för liten prins/prinsessa. Lycka till nu!

    kram Caroline

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails