13.7.11

Färgklickar och små solar =)

Hoppas ni har det bra. Själv mår jag så bra så.

Ni som följt min blogg har säkert läst förut att jag är så förtjust i märket Lexington när det kommer till deras inredningsdetaljer till hemmet. Jag hittade en sån fin duk som var sydd av olika tygbitar –lapptäcks teknik- och i olika blå färger. Till det blir det fint med turkosa detaljer! Kanske inte en blandning av färger man tänker på i första hand, men jag tycker det är kanonsnygg kombination =)

 

Dalecarlea cup Wilma 2011 171Dalecarlea cup Wilma 2011 168

Jag tycker att det är så otroligt kul när man har lite extra tid till och duka fint, och speciellt när man kan gå ut i sin egen trädgård och plocka in blommor som man har sått, och ha det som dekoration.

Porslinet är inte ur samma serie helst när jag ska duka utan jag blandar gärna. Nytt, ärvt och loppis! Besticken är efter det gamla gårdsfolket =)

Dalecarlea cup Wilma 2011 175

Dalecarlea cup Wilma 2011 179

Lika fast tallriken till huvudrätten är benvit och fyrkantig!

Dalecarlea cup Wilma 2011 181

Ett glas till bordsvattnet och ett till nåt annat.

Dalecarlea cup Wilma 2011 174

Här i verandan trivs jag =)

Dalecarlea cup Wilma 2011 180

I skåpet bredvid bordet står det ett gäng med små solrosor och två små, blå stolar som jag har målat för att få dit en liten färgklick! Jag gillar färgklickar…

Dalecarlea cup Wilma 2011 158

Dalecarlea cup Wilma 2011 160

Ha det gott alla. Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. Somrigt blått! Härligt fräscht!

    SvaraRadera
  2. Charmig dukning. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dukning. Visst är det fint med färgklickar. Blir lätt lite tråkigt annars.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails