24.10.10

Att bara vara…

...eller att ha tid till att göra precis det man känner för är så skönt! Igår e.m hade vi en sån dag, hela familjen. Alla gjorde det dem kände för, efter att vi hade handlat klart alla vinterkläderna och skorna...nu väntar vi bara på snön =)

Killarna i familjen ägnade sig åt crossåkning medans vi tjejerna kände för och gå ner till vattnet och fika lite. Frisk luft+friska barn+fika vid stranden= Pirre é glad! ;)

Längtar till våren då allting börjar bli grönt här nere vid stranden igen…och då fortsätter vårt lilla projekt här nere. Vad det blir får ni se en annan dag, för nu är det inte säsong för det =)…

höstpromenad o Cross åk 2010 120

Det var lite svårt att slita sig härifrån med tanke på utsikten…

höstpromenad o Cross åk 2010 163

I sonens rum har jag fyllt på med gamla reg.skyltar, som kommer från släktingar. Kolla in den underbara lilla moppeskylten!och så fick jag en till vit som hänger under den lilla.

Gasmask skylten hamnade också här.

höstpromenad o Cross åk 2010 008

Nu är den här väggen klar, tror jag, och jag tycker det är så snyggt när man blandar gamla skyltar lite hur som helst!

höstpromenad o Cross åk 2010 009

 

höstpromenad o Cross åk 2010 005

Jag har ställt dit en gammal trälåda, som agerar som bord, där hans favorittidningar ligger. Han läser allt han kommer åt om flygplan och vetenskap. Han vill bli pilot =) 

höstpromenad o Cross åk 2010 006

Ikväll blir det en film på 2,5 timmar som jag ska se, och då är det bra att den här skålen är stor…

höstpromenad o Cross åk 2010 010

…men först så ska vi ta tag i åtta åringens rum. Alla stora möblerna står i mitten av rummet och väggarna är kala. Tapetsering och målning står på tur där inne och det ska bli vitt, svart och blått där har hon bestämt. Det blir nog riktigt fint det.

Högst upp till höger på min blogg kan du klicka, om du vill var med på min utlottning =) Ha det gott.

Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli så fint i Wilmas rum tror jag... Erics rum é också läckert, ha det bra o krama ungarna från mig saknar er jätte mycket.

    SvaraRadera
  2. Jösses så snyggt! Såna små moppeskyltar har vi två stycken- en grön och en svart :) Gubbens gamla.
    Han har ett jättefint rum, grabben din, du har et så bra öga pirrevännen!
    Ihanaa alkavaa viikkoa!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails