19.7.10

Med samma färg...

...som i inlägget innan, fortsätter jag mitt inlägg med idag. Jag kan inte få nog av alla dem härliga blå nyanserna...I verandan så har vi just blått som bryter av mot det annars ganska så dämpade färgsättningen. Favoritrummet javisst, och nu när jag har städat så passar jag på och visar helhetsbilder.

Utanför verandan skymtar våra nya trädgårdsmöbler. Jag var helt inställd på vita möbler men sen när jag såg dem här så var det ju dem vi skulle ha. Stoooort bord och sex styckna sköna stolar. Och man kan också klämma in fyra barn mellan stolarna i varsin liten stol runt bordet! Det var ju precis det som vi var ute efter. Så många får plats....vi, ungarna,deras kompisar och nära och kära...En segelduk ska vi troligtvis också ha här ute så det blir mer skugga. Någon som har en segelduk? Är dem bra, eller blåser dem iväg?

Här ute ska det gå i samma färgskala och stil som inne i verandan...New England =) trä, vitt, blått och rött. Och så gamla ting på det hela. Efter resan så ska vi bygga en trappa ner till uteplatsen som vi inte hann med förra sommaren, när vi la dit stenen.
...till verandan från vardagsrummet...


























¤¤¤¤¤

Ni ser badtunnan där ute? Den har vi inte använt på länge nu, och då är det ju lika bra att göra sig av med den tyckte jag. Jag har alltid sagt till mannen som tjatat om en pool att nej, det ska vi inte ha för barnen är så små bla bla bla....men igår, så råkade jag nämna nånting lite snabbt att vi kanske skulle ha en pool ia.f...
Ja då var han snabb och började planera, för när han får sätta sig i sin grävmaskin och gräva, ja då är han nöjd  =) Det blir inget stort men nånting man kan plaska i kan ju vara ganska trevligt!



Men det får bli en annan gång för imorgon åker vi E4an upp till Haparanda och så lite uppåt i finland så vi kommer till Lappland och då är vi där mina rötter finns. Vi ska åka 140mil enkel resa =) sen ska vi hem också =))).... 
 Men jag tycker det är så fantastiskt vackert uppåt landet så jag trivs alltid när det bär av uppåt. Det ska bli kul att för en gångs skull åka dagtid så man ser lite mer av naturen och så kan man stanna till vid nån mysig stad och kika lite. Mannen vill alltid köra så när jag ser att han behöver blunda en timme eller två passar jag och barnen på och strosa runt, det blir bra det. 

Sist vi stannade till i Örnsköldsvik när han skulle vila, gick vi till båtbryggorna och kiosken där för och handla glass. Rätt vad det va så kommer Bosse, han "trädgårdsbosse" från Äntligen Hemma, med sin båt. Barnen pratar fortfarande om Bosse som dem kände igen från TV =)....

Tur vi har hustomtar som tar hand om gården när vi är på semester, så man slipper oroa sig över nåt.
Nästa inlägg kommer från stugan, mitt smultronställe.

Ha det gott alla. Kram Pirre







6 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt vardagsrum!
    Gillar matsplatsen och den lilla hörnan bakom dörrskärmen...
    Ha det bra i Finland!

    SvaraRadera
  2. Ahhhh! Är det min tavla jag skymtar i bakgrunden....
    Wow! Den ser jättevacker ut!

    / Cecilia

    SvaraRadera
  3. Du har det så jättefint. Åh pool skulle ju inte vara så dumt. Här är det maken som säger helt nej fast vi andra vill ha. Tyvärr så är det ju han som kan göra jobbet så då är det inte så lätt. Hoppas att ni får det bra i Finland.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre!

    Hoppas allt är bra med dig! :-)

    Vad många vackra bilder du bjuder på! Ni har så fint hos er!

    Ja, visst är det vackert uppåt landet, jag kommer nyss därifrån och skulle kunna tänka mig att åka en sväng igen... :-).

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  5. Anonym24/7/10

    Många fina bilder från dig. Pool kan jag rekommendera. 24 -26 grader är ju inte fel när solen står som högst på dagen. Även ett kvällsdopp är kanon.Jag ångrar inte en sekund denna blåa, rund,a fula intallation i trädgården som vi har.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Ahh, du har det bara så vackert hemma Pirre, älskar din stil och peronliga hem! Vackert bord med ofärgad skiva, svart lampa i taket och så hörnan i svart med hornen, döläckert! Ser fram emot stugbilder! Hoppas solen skommer tillbaka snart... Mari.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails