8.7.10

3 mil...

..har jag "powerwalkat" denna vecka så jag känner mig pigg och glad =) Vissa veckor blandar jag träningen och vissa veckor kör jag på med en och samma träning. Träning gör mig pigg och glad vare sig det är en promenad med hundarna och barnen eller med ett gäng goa kompisar. (Tack för dagens promis M & J.)

Sen finns det såna veckor då jag absolut inte tränar nånting, för att en gång träningsnarkoman, aldrig mer =) Jag tränar bara när jag känner för det, inte för att jag borde.
En gång i tiden jobbade jag på ett gym som gyminstruktör och som friskvårdsinstruktör (aerobic, stepup mm mm) Träningen blev en drog och jag fattade inte det förräns jag en dag ställde mig på vågen efter en "herregud-vad-smal-du-är" kommentar, och insåg själv att om jag inte slutar att träna så kommer jag att bli sjuk. Kort därefter blev jag gravid och jag var såååå lycklig -inte bara för att vi skulle ha barn- utan också för att jag skulle få varva ner med träningen och för att kroppen hade en chans att svälla upp ordentligt....

En drog byter man oftast ut mot nånting annat =) Jag kan inte påstå att loppisbesök är en drog precis, med tanke på att jag är mer sällan på loppis nuförtiden. Men vissa loppis gör mig extra glad och när Susanne har loppis då vill jag gärna dit. Äntligen hittade jag ett bord som det stod "Pirre" på och skulle bli fin i verandan. Bordet vi hade här inne innan var ett blocket köp tills nåt bättre dök upp.


Bordet är just nu obehandlad med en fin patina, och klaffarna kan man skjuta under bordsskivan. Nu blir den bra som den är men kanske målar jag den nån gång eller kanske målar jag stolarna nån gång...vem vet...





Kannan och soppterrinen är också nya loppisfynd, dock inte från Susanne. Tyckte det var ett otroligt fint tryck på kannan.




Det roliga med dem här är att dem kommer från Ikea. Gjorda nångång i början på 70talet sa hon som sålde dem =)




¤¤¤¤¤¤

Imorgon jobbar jag min sista dag och sen får jag också semester. Fast jag måste säga att efter Spanienresan i Maj så har vi förlängt sommaren ganska rejält, för efter resan dit så har det känts som sommar och semester. Det blev en kanonstart på denna sommar och kanske borde man ha det som tradition att åka till värmen innan den kommer hit, och förlänga denna underbara årstid =)

Helgen tillbringar vi ute på sjön tillsammans med vänner. Önskar er alla en härlig helg, och glöm inte solskyddet och litervis med vatten, för det skulle bli riktigt varmt =)
...och du, klicka här så kommer du till min andra blogg, "Hönsskit & Rokoko" på dalarnas tidningar.

Kram Pirre

5 kommentarer:

  1. Nej men Pirre, var det till dig det fina bordet fick flytta! Jag och Lasibeth stod längre och beundrde det och kulrade på var vi kunde ha det men icke, det fanns ingen plats konstaterade vi besviket: ) men hos DIG kom det verkligen till sin rätt, och måla det inte, jag gillar det precis som det är! Vilken otroligt fin kanna, fr 70-talet Ikea, häftigt!

    Snart semster för dig då, så ljuvligt att ha den framför sig! Mari.

    SvaraRadera
  2. Lasibeth, men f-n är det: : )
    Lisbeth menar jag ju...

    SvaraRadera
  3. Men nuuu Pirre...... Vet inte varför men ditt inlägg gjorde mig väldigt känslosam! Känslor kom svallande från alla håll....
    Du vet att jag gillar när någon skriver "på djupet" och det var precis det du bjöd på denna gång.
    Uppfriskande och intressant och säkerligen ett stöd för någon annan därute som läser din blogg.
    TACK för ett super inlägg!

    Och du! Skitsnyggt bord!!


    Kramen ♥

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en underbar semester!!

    Själv önskar jag att jag helst någongång skulle ha lust att träna... men det händer sig liksom aldrig, hihi! Fast jag rör på mig med hushållsarbete, springa i trappor, trädgårdsjobb osv.

    Ha det bra!
    kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen,
    Åh så underbart bord vem skulle inte vilja ha det.Här blir det inte så mycke till promenader just nu har yrsel i huvudet inte kul men det är bara gilla läget och hoppas det blir bättre.Ha en underbar sommar.
    Kram Theres

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails