6.9.09

En bra-o-ha-sak...bland fina Vill-ha-saker...

Hej. Tack för era hälsningar.... livet är fruktansvärt ibland.... I helgen har vi varit barnlediga, så jag har pysslat väldigt mycket med allt möjligt för och ha tankarna nån annanstans.... Barnen har varit på vift hos mormor och morfar och mostrar, dem ringde och frågade om inte barnen fick komma till dem från torsdag till söndag, så tid i massor har det funnits. Jag jobbade förmiddag igår och efter det blev vi bjudna på mat hos goa vänner. A är verkligen en mästare på och laga mat =) Idag var mannen och jag ute i skogen och tränade hundarna. Bössan fick stanna hemma så det blev och ta en långpromenad på två timmar och låta hundarna springa av sig. Men alltid var det en hund som hade pejl på sig så det var lite spännande...Goliat stack som en raket efter att han släpptes lös, och det tog inte långa stunden förräns vi hörde han via GPSen (i mobilen), hur han drev på...MOT OSS =) Vi stod på en stig och så ser vi nånting springa emot oss och jag sa att nu kommer det ett rådjur i full fart, men sen insåg vi ganska snabbt att det var en älg! GULP! Mannen tyckte det var spännande medans jag nästan pinka på mig =) Här kommer fortsättningen på den bild som jag la ut på inlägget innan. Bordskivan som ni ser är bara en del av ett gammalt månbord/ klaffbord som jag ska göra ett litet bord av. Underredet planeras för fullt så vi får väl se hur den blir och se ut sen.... Och en till gammal ram, som jag hittade i tre delar, har jag limmat ihop och nu står den bland andra gamla ramar på skåpet i verandan. I hallen finns det en ny bra-o-ha-sak =)Den här köpte jag från butiken "Mig o Alice" för några veckor sedan. Mannen klagar jämt på att all post ligger gömt bland all reklam, jag instämmer naturligtvis, så då var ju den här en bra lösning! Och dagens post fick bli en gammal tidning från Örnsköldsvik =) Nu ska jag ta fram bra cd skivor och packa en stooor påse med gott i väskan för jag ska iväg och hämta barnen...det blir några timmar i bilen, och en massa vägarbeten där emellan=(... Vi ses senare ikväll för då ska jag besöka er och se vad ni har hittat på under helgen. Ha det gott! Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Ibland behöver man lite tid för sig själv, men även för varandra som par och inte alltid föräldrar... Fast jag är säker på att du var glad att hämta hem dom också :)

    Vilket maffigt skåp du har där! Fyllt av fina saker.
    I den brevförvaringen mår säkert räkningarna bra, hihi!

    Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Bra och nyttigt att ha lite egen vuxentid. Då uppskattar man vardagen mer.

    spännande att se hur underredet blir.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  3. Huga- att stå öga mot öga med en älg! Glup!

    Fina bilder du visar. Bordsskivan hhar så fin patina!

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre
    Så tragiskt med din kusin.
    Och vad fint du skrev till gud.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Den här gången fick du mig att gå från sorg till att asgarva =o)!

    En ÄLG???? HI Hiiiiiiiii =O))))))

    Kan se det framför mig.. ;o)

    Skulle ha skrivit något om pojken men visste inte vad:::: Kan inte förstå vad världen tar ibland =(

    Kram Erika

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Låter som om ni fått en skön helg. Är ju så underbart att vara ute i skogen men älgar är ju inte kul att springa på. Mycket större än man tror. Fin låda du köpt till posten.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Anonym8/9/09

    Hejsan Pirre!

    Beklagar sorgen.
    Ibland förstår man sig inte på livet, det verkar så orättvist. Bara 7 år, det är så att ens hjärta vill brista.

    Ibland behöver man verkligen en helg eller mer fri från barnen. Jag tror det är nyttigt och viktigt att morföräldrar och släktingar får skämma bort dem, hi hi.
    Vilken vacker bordsskiva det ser ut att vara, spännande.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails