26.9.09

Gamla kära ting och cross åkning...

Hej, allt väl? Bloggtid är lika med noll nuförtiden =) Jag försöker hålla bloggen uppdaterad men det finns inte mycket tid till och hälsa på och lämna kommentarer. Barnens aktiviteter har startat och hemma är det fullt ös med allt möjligt just nu. Lillstugan är fylld med saker, massor med barngrejer har vi iaf =), och där blir det ju loppis den 10/10. Vi är tio hushåll som ska vara med på byloppiset och vi öppnar dörrarna kl.10.00 och stänger 16.00. Eric, min tolvåring, har även börjat på cross skola. Att dem små vågar gasa på när ett hopp närmar sig!... sen är det bara och greppa ordentligt och flyga...En annan hade brutit vartenda ben i kroppen om man hade misslyckats och gjort en vurpa. Först är det uppvärmning och sen är det full mundering på.... Genomgång och sen "kolla av banan"... När man är varm i kläderna får man börja hoppa... Igår hade Eric innebandyträning, och då passar vi andra i familjen på och bada och plaska lite, för träningarna har dem på det badet där jag jobbar =) Så praktiskt med bad och sporthall under samma tak! Inne i huset har det ändrats lite. På spisen i köket hamnade mina kära gamla ting och så en fin rostig flaskhållare från butiken "Mig o Alice". Ljushållaren där jag har frukt från trädgården köpte jag från Stockholm för tolv år sedan =)Fortfarande en favorit...Ljuslyktan i koppar är från Indiska och den köpte jag för ca. sex år sedan. Också en favorit... Som jag har skrivit tidigare så ska vi ju göra om köket helt och hållet. Tapeten gillar jag så det är lite synd att den ryker! och ska man tapetsera om så vill man nog inte lägga pengarna på likadan tapet!...Men jag ska njuta av den så länge =) Ha det gott alla. Kram Pirre

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ändå hinner med ett och annat inlägg! Häftig sport grabben har!

    Vad fin kökstapeten är, men jag förstår ju att om den ska bort så måste det bli nåt annat istället, känns ju inte klokt annars...

    SvaraRadera
  2. Visst är det synd på tapeten... men kul att göra om köket ändå förstås!

    Ja, det är inte klokt hur mycket program man har ibland... Jag är glad så länge barnen inte har aktiviteter precis varje dag, men man får allt hålla dom tillbaka ibland så dom också lär sig att "bara vara"

    Kul med ett inlägg från dig!
    Ha nu en skön söndag, kram A-C

    SvaraRadera
  3. Ja inte är det bloggen man prioriterar när det är lite tid. Hoppas att det har gått bra på marknaden och med loppisen. Ni har ju i alla fall haft fint väder. Skulle inte heller klarar av att köra cross utan att bli gul och blå, eller bryta något. Så fint du har gjort på spisen.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Hej Pirre!
    Ja, den där tapeten har jag beundrat hos er ända sedan förra hösten, den är såå fin..!!
    Vad spännande att ni ska göra om hela köket! Jag har satsat på en budget variant...väntar på luckorna nu som är på lackering och så ska det köpas till fler skåp och byta bänkskiva. Så jag hoppas det blir bra, förändring blir det i alla fall!

    Era barn är såå söta! Jag förstår att du är stolt över dem!
    Kul att de vil hålla på med olika aktiviteter.

    Så fina bilder du lagt in i högermarginalen, ändrat och fixat så snyggt!

    En riktigt fin ny vecka önskar jag er!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Jag ska också tapetsera om mitt kök nu, men är inte det minsta ledsen att bli av med min gula fula...

    SvaraRadera
  6. Hej Pirre,
    Tack för din rara hälsning hos mig - de där Polly-kolorna är livsfarligt goda..... Vilka fina bilder du tagit på barnen när de sportar och en precis likadan rostig flaskhållare köpte jag alldeles nyligen till vårt kök - den är jätteläcker.
    Ha det så gott och varma kramar/Marita

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails