22.3.12

Spegeln är efter det gamla gårdsfolket =)

Äntligen har handelsträdgården här i närheten öppnat för säsongen, och jag köpte tre vita Pelargoner därifrån!

toa 005toa 004

Blommorna står på en byrå i hallen på övervåningen. Hallen är ett “rum” som jag nästan aldrig fotar eftersom det är ett rum som jag ogillar… Dels så är det en massa dörrar överallt (en hall ja…) och så är det så mörkt och tråkigt! Tapeten (hatkärlek, o ändå tycker jag att det är kul att vi fortfarande har färggranna väggar nånstans)får vara kvar tills det är dags för utbyggnationen men det tar vi en annan gång… Vi har en tendens att göra en massa andra projekt före hela tiden!

Öppnar man dörren längst till höger på bild hittar man en fin svängd trätrappa upp till vinden och så finns det balkong och tre sovrum här på övervåningen.

toa 015

Byrån har jag inte visat för er förut, men den fyndade vi förra året (blocket) och den va precis så som jag ville ha den… gammal och färdigmålad i en varm ljusgrå färg som går hand i hand med dörrarna på övervåningen. Dörrarna har sin originalfärg kvar och är sååå fina och sååå utslitna =)

toa 011

Den lilla dörren med hjärtat är en liten toa till barnen, som ligger under trappan upp till vinden. Anledningen till att det blev ett hjärta där var att det finns inget fönster där inne. För att barnen ska slippa känna sig instängda så blev det här en bra lösning =)

toa 014

Fredag imorgon och så hoppas vi på ännu en sån här varm dag!

Kram Pirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails