20.9.10

I det blå rummet...

En sån skön helg jag har haft! Jobbade i lördags - tur man trivs med sina jobbarkompisar- och så våran tripp till Södertälje igår. Det bästa av allt, jag har träffat "min familj". Föräldrar, syskon och syskonbarn.
Taxinge slott är ett fint och ett roligt ställe för både dig och dina barn, att besöka. Slottet i sig, fikat/maten, shopping, slottsparken och ateljeér. Och så hade dem hästar,får, höns, grisar och kaniner där, som man kunde klappa =)



Efter det åkte vi till Nykvarn och njöt av utflykten lite till. Där har ni Mångfaldens hus och Fattigstugan bl.a Från Fattigstugan så hittade jag bl.a en nostalgisk dockvagn, som står som prydnad inne i verandan, "det blå rummet" =)






Kolla in madrassen =)





Vi har andra gamla leksaker här inne också. En härligt sliten blå nyans på den här gamla pollen. 


Och ännu mera blått blir det. Nästa syprojekt blir kuddar och lapptäcke av gamla jeans =)


¤¤¤¤¤

Tack för era hälsningar och mail, dem värmer.
Ha det gott. Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Anonym20/9/10

    Skulle absolut vilja besöka taxinge slott. Så jättemysiga bilder
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få se slottet igen, visst är det en otrolig fikabuffé de har där, man skulle kunan fika ihjäl sig om man tex fick betala ETT pris men kanske tur det inte är så.... Va bra att du besökte Fattigstugan o Mångfaldens hus också, två guldkorn! Vilken häftig barnvagn du hittade , den var ju som gjord för att stå i det rummet! Mari.

    SvaraRadera
  3. Ett jeanslapptäcke, ser framför mej hur fint det kommer att bli, speciellt när du är i farten!
    Allt gott!

    SvaraRadera
  4. Hihi, dockvagnen tycker jag ser bekant ut, kanske nån kompis som haft en sån. Men vagnen i mina minnen var röd istället.

    Inspirerad av dina tidigare inlägg om jeans så har jag på sistone börjat spara på urväxta jeans för att sy nåt av dom :)

    Ha det bra!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Så mysigt det ser ut och dockvagnen får mig verkligen att minnas min barndom,så gullig..:)..Ha en bra dag...Kram/Annelie

    SvaraRadera
  7. Kul att få komma iväg på en liten utflykt. Härligt med de blå färgen på alla saker. Bryter av så fint. Vilken bra idé med att sy kuddar av gamla jeans. Har man ju en hel del.

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Ullis

    Ps glömde att skriva att det var jag när jag skickade vänförfrågan på fb;)

    SvaraRadera
  8. Vad vackert det verkar vara på Taxinge slott, vad roligt att du visade bilder därifrån! :-)

    Vilken otroligt söt liten dockvagn, den påminner lite om min gamla, men min var röd.

    Det är så vackert med gamla och nötta saker, ju mer patina ett föremål har, ju vackrare är det tycker jag :-).

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails