5.9.10

Höstiga färger...

Att jag gillar Lexington är de nog många som vet redan, men jag skriver det igen...Jag är verkligen förälskad.... Deras nya höstkollektion är här och inspirationen flödar. Den går i mina färger, dvs mycket brunt och så lite blått. Här kommer det några inspirationsbilder som får mig att gilla hösten ännu mera =)




Kolla in färgerna som naturen bjuder på..Ljuvligt!











Mycket blått i det här vardagsrummet, precis som vi har i verandan. Jag har inte råd och köpa bara Lexington kuddar, men eftersom jag gillar att sy, så blir det nog en och annan kudde i samma stil som dem här.




¤¤¤¤¤¤

I köket är jag nu klar med nya kuddarna och det känns skönt med dem höstiga färgerna. Brunt, beige, vitt och svart. Kan tänka mig att det smyger in en ny kudde sytt av ett par gamla jeans sen...En ny lampa av beige tyg hänger här också!Bordet är stort och den gjorde mannen för många år sedan när vi insåg att det inte fanns att köpa det bordet, som vi ville ha.




Stora kottar från blomaffären får samsas med äpplen på ett rostigt fat...


Istället för blommor, så ställde jag gamla flaskor och en gammal oljelampa vid fönstret.






En kudde av en gammal säck, svarta linnekuddar och randiga kuddar i olika bruna nyanser.








...och plockandet fortsätter, så nu ska jag ut igen och klättra...


Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Ja, Lexington har fina grejer. Som sagt kan man ju sno lite idéer från dem.
    Vilken fin tapet du har i köket! Jättesnygg och lite annorlunda.

    Ta det försiktigt med getingarna!
    Kram Petra/

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka härliga bilder!!
    Och så himla snyggt i ert kök! Precis mina färger med!!!

    Nu blev jag genast inspirerad att hösta mer här hemma. Får bli när tid finns..

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration, både från lexington och från dig! :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om Lexington, mycket fint har de. Så mysigt du gör det i köket. Känner också att det är dags att börja boa här hemma inför vintern.
    Ha en bra vecka!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det och fint i fönstret utan blommor,där gav du mig inspiration..Ha en underbar dag..Kram/Annelie

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen,
    Åh så fint du gjort och med lite färg det gillas. Visst är det snyggt med allt det vita men man kan ju lessna. Här blir det färg i vinter hoppas jag, det gäller att hitta det rätta man söker och spinna vidare på det.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  7. Hej Pirre!

    Tack för din fina kommentar hos mig! :-) Hoppas att du kom iväg på en helgvandring! Det är så härligt att vara ute i naturen, speciellt nu den senaste veckan då vädret har varit minst sagt underbart. Tyvärr har jag varit lite krasslig så jag har inte kunnat vara ute så mycket som jag har önskat.

    Jag håller med om att Lexington har mycket fint! Men DU har också mycket fint hemma hos dig, jag njuter alltid lika mycket av dina bilder! :-)

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  8. Lexington i all ära, men din ihopsydda kudde Quinna - den vann!!!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails