29.8.10

Välkomna hem till oss grabbar =)

Våran yngsta är en riktig djurvän. Det är klart att alla barnen är det, men det är Niike som leker mest med hundarna och dras mest till alla djur runt omkring henne. Hon har en längre tid pratat om att hon vill ha egna små gnagare i sitt rum att ta hand om och att få gosa med. Dem två äldre barnen har sina intressen och så tänkte jag att vi skulle åka och titta på bl.a marsviner i djuraffären. Hon fick sova på saken och igår morse när hon vaknade väckte hon mig och frågade om vi skulle åka iväg nu och köpa Oskar och Elvis som hon tydligen hade döpt dem till =). Oskar och Elvis är födda i maj och har alltid bott i samma bur så dem kände varandra väl =)

Lyckan var total när jag ringde till djuraffären och reserverade grabbarna och sa att vi hämtar dem innan stängning. Vi köpte en stor fin bur till dem och en massa mat och godis. Spån och halm har vi hemma, till buren, och av grannen köper vi hö. Enkelt!


Här har ni Oskar...



...och Elvis.


Nu är dem i Niikes rum och acklimatiserar sig. Få se om vi ska ha dem nere sen när dem känner igen oss och när hundarna har vant sig vid dem =)







¤¤¤¤¤

Nu ägnar jag min tid mest åt dem här trollungarna, så därför går min blogg på sparlåga just nu.


Jag tackar dock för alla dem besök jag har fast jag själv inte hinner med och besöka eller kommentera hos er så ofta just nu.

Ha det gott. Kram Pirre

6 kommentarer:

  1. Åhh så gulliga! Förstår att hon gillar dem. Vad stoort marsvinet ser ut i famnen och glädjen riktigt lyser. Härliga bilder.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilka sötnosar!
    Inte konstigt att hon var lycklig!!
    Snäll mamma också...*ler*...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Fina trollungar och fina trolldjur, påminde om en grävling: ) men sååå söta! Mari.

    SvaraRadera
  4. Helt förståeligt! Dina barn växer och utvecklas, ingen stund är sig lik- men bloggvärlden finns här- det är bara att haka på när det känns så.

    SvaraRadera
  5. Det gör du rätt i, att ägna lediga stunder åt familjen!

    Vilka söta barn du har och vilka söta små fyrbenta vänner som flyttat hem till er.

    Er dotter ser så lycklig ut!

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  6. Vilka sötnosar som har flyttat hem till er. Ja nu går mycket av tiden åt till sönerna här hemma också. Blir ju en del när skolan börjar igen.
    kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails