16.6.10

Utställning och Loppis dubbelt upp!

Hej, allt väl?

Idag har jag haft en riktigt härlig dag. På morgonen jobbade jag och sen lunchade jag med ett gäng som jag trivs med riktigt bra =) Vi åt på en grekrestaurang och sen så åkte vi till ett museum. Det var inte igår som jag var in på ett museum, men oj så intressant och spännande det va.
Eftermiddan tillbringade jag och tjejerna åkandes i bilen.... Först till handelsträdgården... handlade några fler pelargoer bl.a, och så tog vi en sväng in på ett loppis. Vi fick tydligen inte nog av alla dem blommor vi köpte, för på vägen hem så såg vi så mycket fina blommor längs med dikes kanterna, så vi stannade och plockade stoooora buketter. Bilen var alldeles fylld med blommor i olika färger och dofter, precis som det ska vara en härlig Juni dag....

Loppis besöket blev lyckat. Gamla emalj fat och en skål hittade jag, och så lite annat som jag ska ha på mig på lördag. På lördag är det inte bara byloppis som jag anordnar, utan även en fest som heter duga. Biljetterna är köpta, och jag och tvillingsyrran ska klä på oss kläder som man annars inte har på sig...inte längre iaf =) Jag får väl be mannen fota oss på lördan så ni får se =)))

En nostalgisk liten emaljskål, som passar bra här inne i lillstugans förstukvist.






Emaljfaten har jag på bordet inne i hönshuset, mitt galleri. Jag ska köpa små blommor och ha i krukorna bara...




Utanför hönshuset ställde jag även den bänken som jag har skrivit om tidigare. Nu är den färdigmålad men inte helt klar...Här stressar vi inte med nånting nu förtiden =). Det fattas några skruvar, så för att inte nån ska slå sig rejält så får skylten hänga kvar där ett tag till =)




Inne i lillstugan börjar det bli klart inför helgens loppis.




Det finns en hel del olika grejer till salu på loppiset, som jag och min tvillingsyrra har nu på lördag. Vi har väldigt många fräscha barnjackor och skor till salu. Väskor, sol glasögon, mattor, möbler, inrednings detaljer, glas, porslin, gammal mangel, kläder, jackor, skor, leksaker, afrikanska masker, jogging vagn -billig!-, hjälmar, skridskor, fotbollskor till barn, snowboard skor, lampor, gamla säckar, bilbarnstolar, en Dirt Bike, rullskridskor till barn, mm mm. Och det här är bara lite av det vi säljer =)
Det är femton gårdar till som har loppis och jag vet att det finns mycket mer att se och köpa. Vissa har även antika saker till försäljning. Det kommer även att finnas korv till försäljning.
Sen har vi även Galleriet (klicka) öppet, så syrran  (klicka) kommer upp på fredag med några av sina tavlor.  

klicka även in här =)
&

¤¤¤¤¤
Mer info om byloppiset och utställningen, kan ni läsa högst upp på höger spalten =) Har ni frågor ang byloppiset, så maila mig

galleri.honshuset@hotmail.com

Karta, så ni hittar till alla dem som har loppis, finns att hämta hos mig.
Ha det gott. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Har länge tänkt kommentera din fina lillstuga! Kul att du behåller originalfärgen, ibland gör man för mycket och för perfekt. VILKA snygga färginjektions-kuddar du sytt (själv?) och så gillar jag färgkombinationen på din Obrukbara bänk! Lycka till med dina spännande projekt. Önskar ibland att "the Dalarna" låg närme. Ha en härlig Loppis-dag. MVH Värmländska Mitt Egnahem

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fick mycket sålt idag och att ni får roligt ikväll. Kul med lite utflykter, var ett tag sedan jag var iväg på någon tur.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails