29.6.10

Sol, vind & vatten...

...har jag njutit av i massor, så huden är solkysst från topp till tå. Båtresan i helgen var kanon som alltid, och nästa helg bär det av igen. Två veckor till blir det och jobba men sen får även jag min efterlängtade semester på fem veckor. Vi la till vid en stor ö och övernattade där i två nätter. Träffade en massa härliga mänskor som vi hade riktigt trevligt med. Hundar, barn och alla vi vuxna samsades vid bryggan hela helgen =)

Vi fick skratta en hel del under den här helgen. På kvällarna satt vi tjejer och pratade om våra män om hur dem beter sig när man ska ut med båten. Alla verkar vi ha samma erfarenhet av våra män =)...Det ska skrikas och bestämmas när fendrarna och tamparna ska vara klara, och så när ankaret ska i så skriker dem: NUUUU! och tuggar sitt tuggummi febrilt.=) Vad männen ofta inte tänker på är att vi har även barnen och hundarna att tänka på "akta, nej hundarna sitter där...men oooh hoppa fram nu och ta med tamparna, sitt still ungar,..glöm inte fendrarna, skynda nu, kolla så det inte smällen på den sidan....och svetten rinner".....Jag har fått höra den ena historien värre efter den andra om hur deras båtresor har varit när det ska till och slussas och läggas till när det är trångt och massor med båtar =)))) skönt och få höra att andras män är precis likadana ...hihihihi

Varför vi skrattar åt männen är ju för att det inte är så farligt som dem gärna vill få det till. Är man lugn så ordnar det sig alltid......men en sak är klar, klarar man av att slussa tillsammans då håller äktenskapet livet ut tror jag =)

våran midsommar stång =)


Dem tre underbara ungarna som gör livet värt att leva...




Barnen hittade en hel del kompisar att leka med =)
  

¤¤¤¤¤

Det är inte bara i båten jag vill ha marint utan verandan har också fått en -ännu mer- blå atmosfär. Duk och kökshanddukar från Lexington, och en finare dukning till vardags ibland, tycker jag är kul =)




Gammalt möter nytt...









¤¤¤¤¤

Nu när det är så underbart varmt ute så är det många som inte har lust att sitta inne vid datorn, och detsamma gäller även mig =) Många kanske tar semester från bloggandet eller tittar bara in ibland -pecis som jag också gör hos er- så jag önskar er alla som kikar in här en riktigt...



...och så har jag ett köksprojekt på G =) Klicka här!...

4 kommentarer:

  1. Jamen du har det ju bara för läckert hemma, jag gillar din färgstarka stil! Har du kollat in på Gruvgatan sedan vi fick ny ägare, AnnSophie har tagit hem mycket just i den stilen du visar, somrigt, fräscht och snyggt! Och du var väl en sådan snygg sommarbrud också!

    Så mycket fina bilder nedan med coca-cola, färgstarkt och inbjudande bilder ala vykort! Mari.

    SvaraRadera
  2. ..glömde säga, mycket snygg dukning och ja, männen oroar sig alltför mycket på sjön, kanske för att de inte är helt säkra själva: )

    SvaraRadera
  3. heeeeeeej, guuu vilka härliga bilder på ungarna dina och från midsommar båten, jisses sååå fint du har det pirre, må bäst, varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Låter som om ni har det jätteskönt på helgerna med båten. Denna helg har ju också börjat ljuvligt. Att blogga hör väl inte till det prioriterade sakerna just nu, man vill ju mest vara ute.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails