13.4.10

Gammalt och nytt...

...finns det gott om hos oss i en härlig röra =) Uppe i höskullen är det ganska så orört sen lång tid tillbaka. Halmen ligger kvar och dem gamla redskapen står och väntar på att jag ska hitta på nåt roligt..kanske ska man hänga upp dem på nån vägg ute till sommaren så dem syns, för fina och rostiga är dem =)
En gammal trästege tar mig upp till skullen. Det märks att det är gammalt hästfolk som bott på gården förut. Gamla kedjor och annat bråte till hästarna finns kvar lite här o var...






 Vi har inga katter men det bor en hel del herrelösa katter i våran ladugård...


En gammal gärdesgårds grind....


...och här uppe står även den gamla spisen..



¤¤¤¤¤

Lika mycket som jag gillar gamla ting gillar jag nya ting =) Vi bestämde oss för en större båt förra sommaren och nu fixar vi med den. Ett nytt kylskåp har inhandlats och installerats. Mikron och plattan står också på plats...Längtar så ut till skärgården...









Nu ska jag ut i solen en sväng till innan jobbet kallar. Imorgon är jag ledig och då är det fönsterputsning som står på tur....men men, vad gör det när solen skiner och fåglarna kvittrar...

Ha det gott i solen. Kram Pirre

6 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Jaa, du bor i en skattletargård du ditt lyllo :-).
    Vi åkte förbi utanför er i lördags...men jag såg dig inte ute så jag vågade mig inte in :-).

    Tänkte bara påminnna dig om presentkortet :-).

    Ha det så gott...nu ska jag ut i solen....med en massa inredningstidningar :-).
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan. Tycker lika mycket om modernt som gammalt och antikt. Tycker dock ibland att det kan vara svårt att blanda på ett flytande sätt.
    Särskilt när jag har en man som tycker att man inte ska blanda stilar.
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen!
    Tack för din härliga hurtiga hälsning hos mig! Vädret här har varit soligt och härligt, jag gjorde en ritkigt härlig promenad med Svante och njöt av vårvädret :)

    Vilka fina saker du visar, den där spisen ser otroligt intressant ut.

    ha det bra i vårsolen!

    SvaraRadera
  4. Du tycks ha hur många skattgömmor som helst omkring dej :O) Härligt med höskulle!
    Ha en bra dag. Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Tack för ALLT ditt finfinaste beröm - jag blir ju helt varm inombords!!! :)

    SvaraRadera
  6. Denna loge verkar vara som en skattgömma, på min har jag funnit gamla dörrar och fönster...verkliga skatter, annars är det mesta borta, kramen

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails