17.12.09

Svalen....

Hej på dig i snön. Visst är det underbart?...

Nu när jag har "pyntat", -(dvs lite mossa, hyacint och kanelstänger =)...)- nere i svalen, eller våran lilla relax, så passade jag på att fota lite. Här i källaren spenderar jag måååånga timmar i veckan ska ni veta. Här finns bastun, duschen, tvättstugan och så det här manliga rummet...mannen har verkligen sett fram emot att ha ett rum utan en massa krimskrams, så då gjorde jag det här rummet till ett herr rum. Här ska även mannens rådjurshorn sättas upp...nån gång... =)











Jag ramade in en gammal karta....





Kaminen är fortfarande bara en prydnad. Jag har värmeljus i istället... Vi insåg att vi vill ha en större som man kan elda i ordentligt.



Den gamla krattan får vara lykthängare...



...och så kom den...underbara snön. Så här såg det ut första dagen, nu har vi ännu mer =)..







Min blivande arbetsplats, lillstugan...











¤¤¤¤¤

Nu ska mannen iväg på jaktresa och jag och barnen ska till bystugan på julspel och gröt =). Imorgon är det dags för tjejkväll, dvs inga barn, inga män och inga dammråttor att ta hand om. Bara en massa gott att äta och umgås... =)


¤¤¤¤¤


Ha en underbar helg alla. Snart blir jag låååångledig och då har även jag mer tid till att kommentera i era fina blogg. Kram Pirre

8 kommentarer:

  1. Vad lyxigt med relaxen..Gå in och ta sig en liten bastu, efter att ha varit ute och njutit i snön!!
    Jag bara älskar snö!!!!
    Ha det så trevligt i morgon på din tjejkväll;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad jättefint ni har det i "svalen".

    Visst är det mysigt med all snö vi har nu? Hoppas, hoppas att det får ligga kvar till jul!

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej gumman :-)
    Jag ligger här i magsjukan och är lite osäker på om det är förvärkar jag har eller om det har börjat gno igång :-/. Har ju ändå 6 veckor kvar......

    Men Pirre VILKET relaxrum ni har!!! Ser ut som ett hotell spa för tusan!!

    JA, trivs inte mannen där nere så kan han flytta ut till hundkojan ;-)

    Ha det gott på middagen! Kramar Erika

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och ni har det så fint! Både inne och ute!! Tjejkväll låter grejt! Här är det herrkväll som gäller imorgon. De ska bada bastu och prata karlaprat... jag håller mig vid datorn...

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina bilder och vilket underbart relaxrum ni har. Härligt med all snön.
    Du får ha en fin helg.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. For et herlig relax rom dere har.. og for et tun ... så herlig og julete med snø.-. Skikkelig julestemning på bildene...

    Ønsker deg en skjønn helg...

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  7. Ja det är så härligt med all snö som vi har fått!!! Vad fint ni har det ute! Ja inne också... :) Mysigt med relax.

    Ha det så bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du har gjort på verandan. Ser så juligt ut. Är ju lite avis på er källare som ni har fixat till. Skulle vilja ta tag i vår där vi också tänkt att göra relaxrum och bastu. Min yngsta går i sexan men ska egentligen gå i femman. Han började ett år tidigare då fröknarna på förskolan tyckte att ha skulle må bra av det, samt att alla hans kompisar är född 97. Nu är han ju nästan på gränsen för han fyller 12 den 3/1.

    Hoppas att din helg blir toppen!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails